رئیس ستاد اقامه نماز قم خبر داد؛

ساخت بزرگترین نمازخانه بین راهی کشور در جاده قم - گرمسار

رئیس ستاد اقامه نماز قم از ساخت بزرگترین نمازخانه بین راهی کشور در جاده گرمسار در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،خامه یار،رئیس ستاد اقامه نماز قم امروز در نشست خبری که با موضوع فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی و ستاد اقامه نماز استان قم در این ستاد برگزار شد، گفت: از زمان شیوع و نشر ویروس کرونا در استان و کشور، این ستاد پا به پای سایر مراکز وارد میدان شده و در این رابطه خدمات قابل توجهی در عرصه تولید محتوا، برگزاری مسابقات، مشاوره خانواده و... از سوی ائمه جماعت کرده است.

او افزود: از دیگر فعالیت‌های این ستاد حمایت لجستیکی و پشتیبانی از نیرو‌های ارتش، برای گندزدایی اماکن، مغازه ها، معابر و... به مدت ۳۵ روز و حضور ائمه جماعت برای تولید محتوا در فضای مجازی بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم با بیان این که این ستاد در بحث مسجد سازی هم فعالیت‌های خوبی داشته و ویروس کرونا باعث نشده این موضوع عقب بیفتد گفت: در تلاش هستیم این کار به صورت جدی‌تر و نظارت بیشتر ادامه پیدا کند. در همین رابطه از جمله کار‌هایی که در بحث مسجد سازی انجام شد، تعمیرات، رنگ کاری و تغییر در وضعیت ظاهر۲۰ مسجد بوده است. در این باره شهرداری هم نقش مهمی ایفا کرده است.

خامه یار بیان کرد: سعی ما این است در موضوع مسجد سازی، مناطق کم برخوردار بیشتر مورد توجه خیرین مسجدساز قرار گیرد و یا حتی مساجدی که نیمه کاره ساخته شده این موارد هم به سرانجام مطلوب برسد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: از دیگر فعالیت‌ها در بحث مسجد سازی، توجه و تجهیز به نمازخانه‌های بین راهی از نظر امکانات و انتقال گاز است که از جمله آن نمازخانه بین راهی جاده قم و سلفچگان است. در این باره طرح‌های مطالعاتی خوبی صورت گرفته است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او ادامه داد: در تلاش هستیم بزرگترین نمازخانه بین راهی کشور در جاده قم _گرمسار هم به بهره برداری برسد. البته کلنگ افتتاح ساخت آن در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با امکانات مختلف به زمین زده شده و مجوز لازم برای ساخت آن گرفته شده است.

خامه یار از برگزاری اجلاسیه نماز در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این اجلاسیه نسبت به سال گذشته با شکوه‌تر برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که این ستاد در عرصه‌های مختلف کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان هم فعالیت‌های خوبی انجام داده اظهار کرد: از جمله مناطق سیل زده و زلزله زده سرپل ذهاب است. این ستاد به مدت ۳ سال ۲۰۰ خانه را تحت پوشش قرار داده و در ادامه هم هنوز ۵۰ خانه مورد حمایت این ستاد می‌باشند.

او افزود: این ستاد در استان سیستان و بلوچستان هم ورود و اقدام به ساخت و ساز خانه‌ها کرده و در همین رابطه ۱۰ محموله مایحتاج عمومی برای سیل زدگان شهر‌های نیک شهر و... ارسال نموده است.

خامه یار عنوان کرد: استان گلستان هم از جمله شهر‌هایی بود که مورد توجه ستاد مرکزی اقامه نماز بوده و اقدام به احیای مساجد اهل سنت کرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: از دیگر فعالیت ستاد مرکزی اقامه نماز توزیع ۲ هزار بسته حمایتی در بین مردم شهر قم بوده و در این رابطه نباید از کمک خیر ایرانی مقیم سوئد و بعضی از افراد حاشیه خلیج فارس به سادگی گذشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.