رأی الیوم: ترامپ باری بر دوش همه جهانیان است

روزنامه رأی الیوم در مطلبی با اشاره به تصمیم‌های عجیب رئیس‌جمهور آمریکا در عرصه بین‌الملل، او را باری بر دوش جهانیان دانست و نوشت سرنگونی چنین فردی به عهده ملت این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رأی الیوم سرمقاله امروزش را با این پرسش‌ها آغاز کرد «چرا ترامپ با تصمیم به تعلیق سهم کشورش در بودجه سازمان جهانی بهداشت و متوقف کردن این کمک دو بار اشتباه کرد؟ و چگونه چین بزرگترین برنده این قضیه شد؟» و نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با تصمیمش برای توقف کمک‌های کشورش در قالب بودجه سازمان جهانی بهداشت مرتکب اشتباه بسیار فاحش و کشنده‌ای شد، اما با عقب‌نشینی از این تصمیم مرتکب اشتباه بزرگتری شد؛ زیرا این بازگشت نشانگر سردرگمی و سوء مدیریتش در سطح داخلی و بین‌المللی در مقابله با کروناست گویا او با این کارش نشان داد فاقد سلامت عقلی و شایستگی حکومت بر ابرقدرتی است که هزاران کلاهک هسته‌ای و کلید پرتاب هسته‌ای را نیز در اختیار دارد.

در این مطلب آمده است: ترامپ دو هفته پیش و به بهانه شکست سازمان جهانی بهداشت در تحقق اهدافش و به بهانه همدستی این سازمان با چین برای سرپوش گذاشتن بر روی برخی اطلاعات در خصوص منشأ ویروس کرونا در آغاز شیوع این بیماری و زمانی که منفعلانه تصمیم گرفت مانع کمک‌های واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت شود، جهانیان را شگفت‌زده و خشمگین کرد. البته بهانه‌ها و توجیهات ترامپ در این زمینه قانع‌کننده نبود و فقط از این جنبه قابل تفسیر است که رئیس جمهور آمریکا این گام احمقانه را به دلایل نژادپرستانه برداشته و همچنین به این دلیل که دبیر کل این سازمان، سیاه‌پوست و اتیوپیایی‌تبار است.

ترامپ دیروز در توئیتی نوشت ۱۰ درصد از سهم کشورش که حدود ۴۰۰ میلیون دلار است پرداخت خواهد کرد و این ۱۰ درصد معادل سهم کمک چین به سازمان جهانی بهداشت است. این اعتراف دوگانه ترامپ بدان معناست که چین به یک ابرقدرت در طراز آمریکا تبدیل شده است و اعتراف دوم و مهم‌تر از نظر ما نیز تصمیمش برای توقف کمک‌ها به سازمان جهانی بهداشت و مجبور شدن به عقب‌نشینی شرم‌آورش از این تصمیم به دلیل انتقادات جهانی است که البته سازمان جهانی بهداشت به این اقدام خودبزرگ‌بینانه ترامپ اعتنایی نکرد و از آن نگران نشد.

در انتهای این مطلب آمده است: این فرد (ترامپ)، مایه خنده شده است همان طوری که از نظر سیاسی، اخلاقی و فرمانروایی نیز نه تنها باری بر دوش آمریکا بلکه با تصمیماتش که بیشتر به رفتار‌های دلقک‌ها شباهت دارد تا به رفتار رهبران کشورها، باری بر دوش همه جهانیان است. سرنگونی هرچه سریعتر چنین فردی به عهده ملت آمریکاست تا جهانیان گرفتار یک جنگ جهانی نشوند که کره زمین را ویران کند و صد‌ها میلیون انسان را از نیست و نابود کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار