کمک ۳۳۰ میلیارد ریالی خیران کاشانی برای مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:خیران کاشانی ۳۳۰ میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ خیر کاشانی و آران و بیدگلی در زمان شیوع ویروس کرونا برای مبارزه با این بیماری کمک کردند، اظهار داشت: خرید انواع دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران، همکاری در تأسیس نقاهتگاه، تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی برای بیماران کرونایی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و برپایی کارگاه‌های تولید مواد بهداشتی و شوینده از جمله فعالیت‌های خیرین منطقه کاشان برای مبارزه با کرونا بود.

او با اشاره به کمک ۳۳۰ میلیارد ریالی خیران برای مبارزه با کرونا ابراز داشت: خرید تجهیزات مرتبط با کرونا شامل دستگاه‌های مانیتور، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، تخت آی سی یو و بیمارستانی و الکتروشوک و همچنین لوازم حفاظتی شامل گان، عینک، ماسک و شیلد و مواد ضدعفونی و ژل از جمله تجهیزاتی بود که برای درمان بیماران کرونایی و استفاده کادر بهداشتی درمانی توسط خیرین منطقه کاشان خریداری شد.


اجرای طرح محسنین برای بیماران کرونایی منطقه کاشان


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به برگزاری طرح محسنین خاطرنشان کرد: این طرح برای بیماران بهبود یافته از کرونا و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در اثر بیماری کرونا از دست داده اند راه اندازی و به آن‌ها بسته‌های غذایی و بهداشتی اهدا شده است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم دیار مؤمنان نیز برای مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند، بیان داشت: مردم کاشان برای استفاده کادر بهداشتی و درمانی منطقه و بیماران کرونایی بیش از ۶۰۰ هزار ماسک، ۱۰۰ هزار گان حفاظت فردی و ۱۰ هزار لیتر مواد شوینده به شبکه بهداشت کاشان کمک کردند.


مروجی همچنین از اختصاص ۹۱ میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: این اعتبار صرف خرید تجهیزات پزشکی و درمانی و تشخیصی برای بیماران کرونایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بیمارستان در حال ساخت ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل گفت: در بازدید جمعی از خیرین از روند احداث این بیمارستان، قرار شد خیرین ۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان کمک کنند.

او با اشاره به سیر نزولی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: منطقه کاشان هنوز در مرحله پساکرونا قرار نگرفته است و لازم است شهروندان کاشانی تمامی اصول بهداشتی فردی و عمومی و همچنین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار