شهردار منطقه ۵ تهران خبر داد؛

احداث نخستین پارکینگ زیر سطحی در جنت آباد

حیدری از احداث نخستین پارکینگ زیر سطحی در منطقه ۵ تهران خبر داد.

فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران در گفت‌وگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اعلام خبر احداث نخستین پارکینگ زیر سطحی در منطقه ۵ تهران گفت: افزایش استفاده از خودرو و کمبود فضای پارک مشکلاتی را در عبور خودروها به ویژه تردد آن‌ها از معابر کم عرض محله‌ای ایجاد کرده است.

شهردار منطقه ۵ تهران با اشاره به اینکه در توسعه پایدار شهری استفاده از فضا‌های زیرسطحی همواره مورد توجه قرار داشته است، گفت: احداث پارکینگ محله‌ای زیرسطحی در منطقه جنت آباد مرکزی ضمن استفاده از قابلیت مثبت زیر سطحی و حفظ فضای سبز، مشکل کمبود فضای پارک را برطرف می‌کند.

حیدری ادامه داد: احداث پارکینگ زیر سطحی نه تنها اخلالی در سرانه‌های خدماتی ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث توسعه سرانه خدماتی و استفاده حداکثری از فضا‌های موجود و توسعه آن در زیر سطح می‌شود.

او با تأکید بر ضرورت حل معضل ترافیک بیان کرد: با توجه به کمبود فضاهای سطحی جهت احداث پارکینگ و پراکندگی نامناسب سرانه‌ها در منطقه ۵، برنامه ریزی احداث پارکینگ محله‌ای زیر سطحی در این محدوده با رعایت ضوابط و مقررات و حفظ سرانه‌های خدمات شهری در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۵ تهران گفت: فضای در نظر گرفته شده جهت احداث پارکینگ، زمینی بایر است که پس از احداث پارکینگ، فضای سبز ایجاد شده نیز به عنوان فضای عمومی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه در احداث پارکینگ زیر سطحی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است، گفت: اقدامات اجرایی این طرح پس از اخذ پاسخ مناسب از سازمان فضای سبز و مشارکت‌های مردمی شهرداری، ضمن قرارداد با سرمایه گذار انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:

اجرای طرح ترافیک از فردای عید فطر قطعی است/ زالی مصوبه را امضا کرده است

قیمت زنجبیل و سیر تازه کاهش یافت

ابلاغ شیوه نامه علف زنی فضای سبز شهری برای جلوگیری از آتش سوزی

توضیحات رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اجرای طرح ترافیک


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار