شهرابی مطرح کرد؛

حضور یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در اردوی راهیان نور مجازی

مسئول ستاد راهیان نور مجازی دانشگاه شاهد گفت: یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در اردوی راهیان نور به صورت مجازی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا از نرم افزار راهیان نور مجازی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد طراحی شده است با حضور محمد جواد نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی، یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رونمایی شد.

یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در راهیان نور مجازی شرکت کردند

در این مراسم رضا شهرابی مسئول ستاد راهیان نور مجازی دانشگاه شاهد درباره این نرم افزار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتیم نرم افزار مجازی برای راهیان نور طراحی کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه هدفمان زنده نگه داشتن یاد شهدا است، بیان کرد: امسال با شیوع کرونا راهیان نور را تعطیل نکردیم بلکه در فضای مجازی آن را ادامه ‌دادیم.

شهرابی گفت: برنامه راهیان نور سال ۹۸ از ۱۷ اسفند تا ۲۷ اسفند طی ۱۰ روز در اپلیکیشن‌های تلگرام، اینستاگرام و بله اجرا شد.

مسئول ستاد راهیان نور مجازی دانشگاه شاهد در ادامه مطرح کرد: در فضای مجازی مطالب را برای دانشجویان از تمام دانشگاه‌ها عرضه کردیم. در پیام رسان بله یک هزار نفر، اینستاگرام ۴۰۰ نفر و تلگرام ۲۰۰ نفر از سامانه راهیان نور مجازی استفاده کردند.

شهرابی افزود: در راهیان نور مجازی دانشجویان دقیقا به همان صورتی که سال‌های قبل به مناطق مرزی اعزام می‌شدند هر روز در سفر شرکت می‌کردند. در این برنامه روزانه به مسائلی همچون اهداف انقلاب اسلامی، معرفی خانواده شهدا، وصیت نامه شهدا و... پرداخته می‌شد.

راهیان نور بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

در ادامه این مراسم سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: ۴۰ سال است در برابر توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان ایستادگی کرده ایم. علت اینکه باوجود تمام این سختی‌ها به راه خودمان ادامه دادیم و روند رشد رو به جلو داشته ایم و از رسیدن به اهدافمان بازنمانده ایم نگاه به فرهنگ دوران دفاع مقدس بوده است. این نگاه و دیدگاه عامل اصلی و مبنایی در جهت تحقق اهداف نظام انقلاب اسلامی بوده است. راهیان نور بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان اینکه شرایط کنونی کشور خاص است، افزود: نزدیک به ۳ ماه است که درگیر مقابله با ویروس منحوس کرونا هستیم آن هم در شرایطی که در تحریم هستیم و کشور‌های دیگر با ما همکاری نمی‌کنند، ولی از آنجایی که همدلی و وحدت در کشور وجود دارد جوانان ما در حال مقابله و مبارزه با کرونا هستند و نسبت به کشور‌های دیگر وضعیت بهتری داریم.

سلیمانی درادامه به یکی دیگر از موفقیت‌های کشور در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کشور در شرایط تحریم پرتاب ماهواره کاملا بومی به فضا و قرار گرفتن آن در مدار بود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه امسال جمعیت مردم را در راهپیمایی روز قدس نداریم با استفاده از فضای مجازی و برنامه ریزی‌هایی که قطعا انجام خواهد شد این خلا را پر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.