خوراکی که برای درمان ترس و افسردگی ناشی از کرونا مفید است

افراد سالم، مبتلا و بهبودیافته از بیماری کرونا برای درمان ترس، افسردگی و اضطراب ناشی از این بحران، مصرف مرتب شیر گرم را فراموش نکنند.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ویروس کرونا می‌تواند برای افراد سالم، مبتلا و بهبود یافته از بیماری؛ تاثیر‌های منفی سلامتی و روحی روانی زیادی داشته باشد. ترس و اضطراب ناشی از ابتلا در افراد سالم و افسردگی در افراد مبتلا و بهبودیافتگان از عوارض این ویروس محسوب می‌شوند.

او در ادامه افزود: یک انتخاب مناسب برای کاهش ترس و استرس بحران ویروس کرونا، مصرف شیر به طور مرتب و روزانه است که فواید زیادی را در پی دارد. در کنار کلسیم، منیزیم، فسفور، پتاسیم و پروتئین هایی که به مقدار فراوان در شیر وجود دارند و باعث سلامت عمومی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شوند؛ شیر حاوی ویتامین B۱۲ و اسیدآمینه ای به نام تریپتوفان است. تریپتوفان یک اسیدآمینه ضروری است که پیش‌ساز‌ سروتونین و ملاتونین محسوب می شود. سروتونین به عنوان هورمون آرام‌بخش و شادی آور در بدن نقش دارد. همچنین ملاتونین یک هورمون خواب آور است که در تنظیم خواب و آرامش نقش بسیار مهمی دارد.

 اولیایی گفت: مصرف موادی که منجر به افزایش سروتونین در بدن می شود، می‌تواند در کاهش ترس و افسردگی بسیار مهم باشد. افرادی که در اثر بیماری کرونا دچار اختلال‌های روانی و افسردگی می‌شوند، سروتونین بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند که با مصرف مرتب شیر (ترجیحا شیر گرم) جبران و برطرف خواهد شد. همچنین شیر حاوی ویتامین B۱۲ است که در واکنش‌های عصبی نقش دارد و کمبود آن در بدن منجر به خستگی، بدخلقی، بی‌حوصلگی و منفی اندیشی می‌شود.

این رژیم شناس و متخصص تغذیه در پایان مطرح کرد: با توجه به موارد ذکر شده توصیه می‌کنیم همه افراد به منظور درمان ترس، استرس و افسردگی از مصرف مرتب و روزانه شیر غافل نشوند.


بیشتر بخوانید:

چهره مثبت کرونا و درس‌های این دوران

ماسک‌، ویروس کرونا را از شما دور می‌کند

محلول آب و وایتکس پس از ۲۴ ساعت قابل استفاده نیست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اما در دفترچه ی خودمراقبتی که دفتر طب سنتی وزارت بهداشت منتشر کرده، گفته شده که مصرف شیر و لبنیات در این دوران محدود بشه. طب سنتی معتقده که افراد مبتلا به عفونتهای دستگاه تنفسی باید از مصرف شیر خودداری کنند. بهتره برای مقابله با عوارض روانی کرونا سراغ چیزهای دیگه رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ما تقریبا از محصولات لبنی هر روز استفاده میکنیم یادم نمیاد کی به دکتر مراجعه کردیم. بهتره شما کسایی که طول عمر زیاد دارن رژیم غذاییشون رو ببینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا در ایران فقط تولید کننده حق سود داره ولی مصرف کننده نه؟ چرا فقط شیر آبکی داریم؟ چرا شیر با کیفیت نداریم؟ چرا دوست داریم تو همه چی یه چیزی اضاف کنیم و محصول برکت کنه و ارزانتر پای تولید کننده دربیاد؟ تو شیر آب؟ تو عسل شکر؟ تو بستنی، مارگارین و....، چرا در خوردن باید ترس داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا تولید سود نداره دلالی سود داره برا همین قیمت هی بالا پایین میره.نمونش همین مرغدارها برین بپرسین چقد ضرر کردن
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۴:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
البته شیر طبیعی ! نه این مایعی که فقط سفیده !!
Iran (Islamic Republic of)
جانه تان
۱۱:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درود خداوند برزحمتکشان دامدار که در امر خنثی سازی کرونا نقش بسیاربزرگی را ایفا می کننند .
Iran (Islamic Republic of)
شکور
۱۰:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از فردا دیگه شیر میشه ۴ برابر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بدون عسل و یا خرما و بادام صد در صد برای افراد مضر هست .دکتر جمشید خدادادیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
قیمت تمام شده یک لیوان آن چقدر می شود؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من از کرونا میترسم ولی همین چیزهایی که میگین نیازمند پول هستش مگه دولت از مردم حمایت کرد کجا بیمه بیکاری پرداخت کردن الان 3 ماهه بیکاریم
آخرین اخبار