پایش زادآوری قوچ و میش‌های منطقه حفاظت شده کرائی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از پایش منطقه حفاظت شده کرائی و مشاهده زاد آوری قوچ و میش‌های این منطقه در بهار امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: قوچ و میش کرائی گونه‌ای منحصر به فرد و زیر گونه‌ای از قوچ اوریال است که در منطقه حفاظت شده کرائی حیاتی پویا داشته و از با تمهیدات و اقدامات حفاظتی که در منطقه صورت می‌گیرد که از تعادل جمعیتی نسبتا خوبی برخوردار است.

او بیان داشت: در آخرین پایشی که به همراه محیط بانان منطقه از وضعیت این گونه ارزشمند داشتیم و مشاهده بره‌های تازه متولد شده به همراه میش مادر نشان از زاد آوری ایمن و مطلوب و وضعیت امیدوارکننده جمعیتی و امنیت زیستگاهی منطقه است.

نجاتی تصریح کرد: قوچ و میش‌های کرائی از اوایل مهر ماه شروع به جفت گیری می‌کنند. در این فصل بین نر‌ها جدال‌هایی در می‌گیرد که گاهی صدای شاخ زدن آن‌ها از فاصله دور شنیده می‌شود. نر‌های قوی و غالب با چند ماده جفت گیری می‌کنند. دوره آبستنی بین ۵ تا ۶ ماه است و میش‌های آبستن معمولا در بهار یک تا ٢ بره می‌زایند. بره‌ها پس از یکی دو روز به دنبال مادر دیده می‌شوند. حدود ۴ ماه شیر می‌خورند و در یک و نیم سالگی به سن بلوغ می‌رسند و طول عمر آن‌ها گاهی به ١۴ سال می‌رسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار