اعمال قانون ۱۶۵ خودروی پلاک مخدوش در سیرجان

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۶۵ دستگاه خودرو به علت تخلف راننده در استفاده از پلاک مخدوش اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه در فصل گرما برخی از رانندگان مبادرت به نصب برچسپ دودی بر روی سطوح داخلی شیشه خودرو می‌کنند، گفت: این اقدام علاوه بر اینکه در زمان تاریکی هوا و شرایط نامساعد جوی سبب کاهش میدان دید راننده می‌شود، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند وقوع ناهنجاری‌ها را به دنبال داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به میزان مجاز شیشه دودی به صورت درصدی اشاره نشده است، افزود: استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشینان از فاصله ۳ متری قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و پلیس خودرو‌های متخلف را اعمال قانون می‌کند و رانندگان ملزم هستند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با بیان اینکه استفاده از شیشه دودی برای خودرو‌ها تخلف بوده و ممنوعیت قانونی دارد؛ گفت: ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده و در قالب اجرای طرح ارتقاء انظباط اجتماعی با راننده متخلف برخورد خواهند کرد.

ایران نژاد بیان داشت: در همین رابطه طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۱ دستگاه خودروی شیشه دودی توقیف و ۱۶۵ دستگاه خودرو نیز به علت تخلف راننده در استفاده از پلاک مخدوش اعمال قانون شدند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار