مدیر کل صدا و سیمای قم:

کتاب‌ها تاثیرگذارتر از فیلم‌ها هستند/تولید برنامه های‌فرهنگی با محوریت کتاب و خانواده

حجت الاسلام لطفی نیاسر گفت:برخلاف تصور،کتاب‌ها تاثیرگذارتر از فیلم‌ها هستند و در حافظه بلندمدت ثبت می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر،مدیر کل صدا و سیمای قم در نشست توسعه همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌ها و صدا و‌سیمای استان که با هدف اجرای برنامه‌های مشترک کتابخوانی در قم برگزار شد، اظهار کرد: اگر مطالعه و نهادینه سازی آن به عادت تبدیل شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه کاهش پیدا می‌کند و روح انسان به یک تکامل و آرامش می‌رسد.

او افزود: در آغاز باید خواندن کتاب را از خود شروع کنیم تا بتوانیم الگویی مناسب برای دیگر افراد جامعه باشیم، شیوه اطلاع رسانی، تبلیغات و برجسته سازی خبر در معرفی کتاب و تازه‌های نشر از نکات حائز اهمیت است که نباید از آن برای جذب مخاطب غافل شد.

مدیر کل صدا و سیمای قم بیان کرد: صدا و سیما با استفاده از ظرفیت کتابداران متخصص و متعهد این آمادگی را دارد با محوریت کتاب برنامه‌هایی مشترک در حوزه خانواده، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار کند و در آغاز امر، این کار را با معرفی کتاب‌های کاربردی، کم حجم و با موضوع ادبیات برای انس افراد با کتاب انجام دهد.

لطفی نیاسر عنوان کرد: اجرای برنامه‌های مشارکتی به ویژه تعامل با دستگاه‌های همسو منجر به کاهش هزینه‌ها و تنوع در آن می‌شود ضمن آنکه باید به تولید کتاب‌های صوتی و کمک به اقتصاد صنعت نشر نیز توجه ویژه شود، این رسانه متعلق به آحاد مردم جامعه است و دغدغه و مشکلات مردم و انعکاس آن بخشی از وطایف اصلی این سازمان است.

او ادامه داد: رسالت عظیم فرهنگی، اجتماعی و هنری برای پیشبرد اهداف والای یک جامعه مورد نظر است که در راس آن کتاب و کتابخوانی است و اگر کم رنگ شود ضربه جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

مدیر‌کل صدا و سیمای قم گفت: از نکات مهمی که همیشه در جلسات با کارکنان صدا و سیما، تولیدکنندگان برنامه، تهیه کنندگان مطرح می‌کنم خواندن، مطالعه و خرید کتاب به عنوان کالایی فرهنگی و اجتماعی در سبد خانواده است که نتایج اثربخش آن را در برنامه‌های کاری و شخصی خود در آینده مشاهده می‌کنند.

لطفی نیاسر ادامه داد: از تمامی برنامه‌های مرتبط با کتاب مانند رونمایی از کتاب، معرفی تازه‌های نشر و نشست‌های نقد و بررسی و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی حمایت می‌کنیم و آن را به طور کامل پوشش می‌دهیم همانطور که در چند سال گذشته این اتفاق رقم خورده است.

او با بیان اینکه سواد کتابخوانی و خواندن کتاب‌های خوب مهم‌تر از موضوع ترویج کتابخوانی است، افزود: نویسندگان برخی از کتب دارای افکار انحرافی هستند که ممکن است ذهن مخاطبی را که ناآشنا با واقعیت‌ها و حقایق باشد به تباهی بکشاند، رسالت کتابداران در اینجا معرفی کتاب‌های خوب و کاربردی و پرمحتوا به عنوان چراغ راه به عموم افراد جامعه است.

مدیر کل صدا و سیمای قم تصریح کرد: کتابخانه‌ها از پتانسیل‌های خوبی برای اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب برای همه اقشار و گروه‌های سنی برخوردار هستند و ما نیز با همکاری دو جانبه با کتابخانه‌های عمومی، مردم را به استفاده از این گنجینه بی نظیر دعوت می‌کنیم.

لطفی نیاسر افزود: این مرکز از برنامه‌های معرفی و بررسی کتاب به ویژه کتاب‌های تحسین شده رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشست‌های کتاب خوان، پویش‌های کتابخوان که با نوآوری و شیو‌های جدید و تکنولوژی همراه باشد استقبال می‌کند.

او گفت: برخلاف تصور افراد، کتاب‌ها تاثیرگذارتر از فیلم‌ها هستند و در حافظه بلندمدت ثبت می‌شود، از این رو تولید محتوا و تهیه خوراک سالم از مواردی است که باید توسط کتابداران مورد توجه قرار بگیرد.

در این نشست، محمدرضا شعبانی راد معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز قم، محمدحسین مبینی مدیر روابط عمومی و بین الملل صدا و سیمای مرکز قم، مریم افشاری مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها، محمد باقری سرپرست اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری ها؛ رقیه حیدری مسئول فرهنگی، زینب ساکت مسئول فناوری اطلاعات، مهدی غفاری مسئول دفتر و مهدی محمدی کتابدار کتابخانه الزهرا (س) حضور داشتند که هر یک به دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.