استقبال خوبی از بازگشایی مراکز گردشگری به عمل نیامده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: همانطور که از قبل نیز پیش بینی می‌شد، به دلیل وجود ترس از شیوع کرونا در جامعه استقبال خوبی از بازگشایی مراکز گردشگری به عمل نیامد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: از روز شنبه ما آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان مراکز گردشگری در استان بودیم، اما همانطور که از قبل نیز پیش بینی می‌شد، به دلیل وجود ترس از شیوع کرونا در جامعه استقبال خوبی از بازگشایی این مراکز به عمل نیامد. البته انتظار می‌رود آمار بازدیدکنندکان در تعطیلات عید فطر بالا برود.

 


بیشتر بخوانید:بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان اصفهان


او با بیان اینکه مراکز اقامتی استان مانند هتل‌ها و مهمانسرا‌ها نیز بازگشایی شده‌اند، گفت: از آنجایی که همچنان اولویت ستاد ملی مبارزه با کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است، قرار بر این بود که هتل‌ها و مهمانسرا‌ها به صورت محدود و فقط برای افرادی که به دلیل شرایط شغلی یا مسائل اضطراری دیگر ناچارند به اصفهان سفر کنند باز باشد، اما با توجه به بازگشایی راه‌ها و آغاز سفر‌ها از سوی برخی از هموطنانمان و نیاز آن‌ها به سکونت در شهر مقصد، تصمیم بر این شد که مراکز اقامتی به روی تمامی هموطنان و مسافران باز باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: البته از مردم خواهش می‌کنیم توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و مقامات دولتی را جدی بگیرند و از سفر کردن خودداری کنند؛ چرا که هنوز اولویت با در خانه ماندن و اجتناب از سفر به منظور کاهش شیوع ویروس است.

او با اشاره به لزوم رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و گردشگری خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی صادره از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تا پیش از شیوع کرونا در کشور نیز در تمامی مراکز اقامتی و گردشگری رعایت می‌شد که تا امروز نیز ادامه دارد. تمامی پرسنل و کارکنان نیز موظف به رعایت تمامی مسائل بهداشتی خود و محل کارشان هستند.

اللهیاری ادامه داد: با توجه به لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به نسبت مساحت هر مرکز، بلیت فروشی‌ها به صورت محدود انجام خواهد شد بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان‌های مشخص از مراکز گردشگری دیدن کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار