جاسوسی محرمانه دولت ترامپ از زندگی هزاران شهروند آمریکا

به نوشته نیوزویک، دولت آمریکا به صورت محرمانه هزاران شهروند این کشور را بدون جرم اثبات شده، تحت پیگیری قرار داده است و اطلاعات شخصی آن‌ها را گردآوری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه نیوزویک در مطلبی نوشت دولت دونالد ترامپ بر مبنای فهرست تازه‌ای از جرائم سازمان یافته فراملی که در سال ۲۰۱۷ تهیه شد، از هزاران شهروند خود جاسوسی می‌کند.

این فهرست که گفته‌ می‌شود میلیون‌ها فرد و نهاد را در برمی گیرد، با دریافت مجوز محرمانه از دادستان کل آمریکا تهیه شد.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد بسیاری از افرادی که نامشان در این فهرست قرار گرفته، هیچ ارتباطی با تروریسم و اقدامات غیرقانونی ندارند. به نوشته نیوزویک، این فهرست به دولت ترامپ اجازه می‌دهد میلیون‌ها شهروند این کشور را بدون اثبات جرم و یا حکم قانونی تحت پیگیری قرار دهد.

بر اساس گزارش نیوزویک، نام افرادی در فهرست نظارتی قرار می‌گیرد، که با سازمان‌های جنایی فراملی، که ممکن است از سوی نهاد‌های دولتی خارجی هدایت شوند، همکاری داشته باشند. همچنین همکاری با گروه‌های سیاسی یا فعالان اطلاعاتی و کارتل‌های مواد مخدر می‌تواند نام افراد را در این فهرست قرار دهد. فساد، پولشویی، حملات سایبری و قاچاق حیوانات از جمله دیگر جرائمی است که موجب قرار گرفتن در فهرست تحت پیگیری از سوی دولت می‌شود.

منابع دولتی به نیوزویک اعلام کردند دولت آمریکا ده‌ها هزار شهروند این کشور را در بیش از صد شهر مختلف تحت پیگیری دارد.

اگر نام فردی در این فهرست قرار گیرد، این فرد در معرض پیگیری و حتی دستگیری قرار می‌گیرد، زیرا این فهرست یک فهرست اقدام برای اجرای ساختار‌های قانونی محسوب می‌شود. گفته می‌شود این فهرست بر اساس پایگاه داده‌ غربالگری تروریستی، که پس از حملات ۱۱ سپتامبر تهیه شد، الگوبرداری شده است و به دولت اجازه می‌دهد تا افراد فاقد مدرک اثبات جرم را تحت پیگیری قرار داده و درباره آن‌ها اطلاعات جمع آوری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار