تولید بیش از ۱۸ هزار تن محصولات دامی عشایر در مهاباد

رئیس هیئت مدیره امور عشایر شهرستان مهاباد گفت: عشایر مهاباد سالانه بیش از ۱۸ هزار تن محصول دامی تولید می‌کنند.

دیودل رئیس هیئت مدیره امور عشایر شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: عشایر مهاباد با میزان ۸ هزار ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۹ هزار و ۵۰۰ تن شیر و ۲۳۹ تن پشم و مو؛ سالانه ۱۸ هزار و ۲۳۹ تن محصولات دامی تولید می‌کند.

دیودل اظهار داشت: عشایر مهاباد حدود ۲۳۵ هزار واحد دامی سبک و سنگین را در اختیار دارند و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند.

او با اعلام اینکه عشایر سهم بزرگی در تولید گوشت و مواد لبنی در این شهرستان ایفا می‌کنند؛ افزود: می‌توان با احیا و تقویت مهارت‌های عشایر و ارائه طرح‌های مشتری‌پسند و طبق نیاز بازار در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید) گام‌های موثری را برداشت.

رئیس هیئت مدیره امور عشایر شهرستان مهاباد با بیان اینکه عشایر با امکانات محدود خود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: در مهاباد یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری دارای پرونده با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر وجود دارد که بیشتر به دامپروری و صنایع مربوط به آن اشتغال دارند.

دیودل گفت: همچنین در سال ۱۳۹۸، در مجموع ۵۰۰ تُن کنسانتره، ۲۶۴ تُن آرد، ۱۵۰ تُن جو و ۱۲۰ تُن سبوس با قیمت یارانه‌ای در بین آن‌ها توزیع شده است.

او اذعان کرد: عشایر مهاباد در این فصل دام‌های خود را به مناطق ییلاقی سهند در آذربایجان‌شرقی، شاهین‌دژ و مناطق ییلاقی مسیر سردشت و پیرانشهر از جمله «لندشیخان»، «سری‌میدان»، «کارگ‌وهه‌رمی»، «میدان استر» و «چونه» منتقل می‌کنند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.