مدیرکل کمیته امداد قزوین:

زکات و فطریه در ۸۷۸ پایگاه جمع آوری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ۸۷۸ پایگاه و صندوق برای جمع‌آوری زکات و فطریه به صورت مستقیم در استان قزوین اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حق‌گویان مدیرکل کمیته امداد استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۷۸ پایگاه و صندوق برای جمع‌آوری زکات و فطریه به صورت مستقیم در استان قزوین اختصاص یافته است، گفت: از میان این پایگاه‌ها ۱۵۴ صندوق ثابت، ۱۸ صندوق سیار، ۶۸۳ صندوق در مساجد و ۶۸ صندوق در مراکز نیکوکاری قرار دارند.

او افزود: علاوه بر روش‌های حضوری از طریق کد مهربانی USSD و حساب کارت‌ها نیز امکان پرداخت زکات و فطریه وجود دارد و شهروندان می‌توانند برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا از این طریق اقدام کنند.

حق گویان گفت: پارسال در استان قزوین ۲۰ میلیارد تومان زکات و فطریه جمع آوری شد که از این میان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه بود و پیش بینی شده این رقم به هشت میلیارد تومان افزایش یابد.

او با بیان اینکه صندوق‌ها همه به آرم کمیته امداد و زکات منقوش شده‌اند گفت: هیچ موسسه و خیریه‌ای بدون این صندوق‌ها و مجوز لازم حق دریافت زکات و فطریه نخواهد داشت و نیروی انتظامی بر این صندوق‌ها نظارت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: ۶۰ هزار نیازمند در استان قزوین شناسایی شده است که پس از جمع‌آوری زکات و فطریه سریعا بین آن‌ها توزیع می‌شود.

او به اقدامات انجام شده در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان در سال جاری به هزار و ۴۴۸ یتیم در قزوین ۷۲۴ میلیون تومان پرداخت کرد و اختصاص ۵۰۰ هزارتومان به هر یتیم، اقدام بی‌نظیر محسوب می‌شود.

حق‌گویان گفت: در شب‌های ماه مبارک رمضان ۲۵۰ حامی ایتام و محسنین به خانواده کمیته امداد قزوین افزوده شدند و جمع حامیان را به ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر رساند.

او به فعالیت ۵۳ آشپزخانه مهدوی در ماه مبارک  رمضان اشاره کرد و گفت: طبخ ۱۶۷ هزار پرس غذا و توزیع ۲۱ هزار بسته معیشتی به مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از اقدامات کمیته امداد قزوین بود.

کد مهربانی پرداخت زکات فطریه #۵۰۰۲۸۸۸۷۷ و کد مهربانی عموم طرح‌های کمیته امداد #۰۲۸۸۸۷۷است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار