۵۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در انتظار مقاوم سازی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی گفت: ۵۲ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان نیمه مقاوم و کم دوام می‌باشند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۶۲۵ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه به استان اختصاص یافت .

او با اشاره به اینکه از این میزان تسهیلات  تا کنون تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره به استان ابلاغ شده است. اظهار کرد: ۶ هزارو ۱۸۳ فقره انعقاد قرار داد برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل انجام شده است.

یزدانی ادامه داد:  از کل سهمیه ابلاغی سال ۹۸ تعداد ۵ هزار واحد جهت احداث مسکن محرومین در قالب تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته که تا پایان سال ۹۸ کل سهمیه ۵ هزار واحد منجر به عقد قرار داد با بانک‌های عامل شد.


بیشتر بخوانید: مقاوم سازی ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی خراسان‌جنوبی


معاون امور بازسازی و مسکن روستایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ واحد در مرحله اتمام سفت کاری می‌باشند افزود: عملیات اجرایی بیش از ۳ هزارو ۴۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

 او ادامه داد: برای ۵ هزار واحد مسکن محرومین علاوه بر تسهیلات ۴۰ میلیون تومنی ساخت  نیز برای هر واحد مبلغ ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض طبق تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

یزدانی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ ۷۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به متقاضیان مربوط پرداخت شده است افزود: از این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ پرداخت شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی ادامه داد: طبق امار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزارو ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در هزارو ۷۵۲ روستا دارای سکنه در سطح استان داشته ایم که ۴۲ هزارو ۷۰۴ واحد در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی و از استحکام کامل برخوردار هستند .

او افزود:از این آمار ۱۵ هزارو ۹۸۲ واحد قبل از سال ۸۴ نوسازی و بازسازی و ۲۶ هزار ۷۲۲ واحد روستایی بعد از سال ۸۴ تاکنون در سطح استان نوسازی و بازسازی شده است.

واگذاری زمین و کارشناسی صدور پروانه برای متقاضیان تحت پوشش و بهزیستی وکمیته امداد امام (ره) در طرح مذکور بصورت رایگان انجام شده است

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.