وزیر راه و شهرسازی:

هیچ واگن غیر استانداردی تا سال ۱۴۰۰ نباید در راه آهن باشد

اسلامی گفت: تا سال ۱۴۰۰ هیچ واگن غیر استانداردی نباید در مسیر ریلی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی با بیان اینکه در سال رونق تولید موفق شدیم ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه اضافه کنیم اظهار کرد: امسال هم در سال جهش تولید این هدف گذاری را ادامه می‌دهیم و همواره هدف عادی و طبیعی است که با روش‌های متفاوت، کار به سرعت ادامه پیدا می‌کند و همچنین درگیر بروکراسی‌های اداری هم نخواهد شد.


بیشتر بخوانید: بهره برداری از ۸۸ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان 


او افزود: امروز تبصره ۱۸ آسان شده و برای پشتیبانی از قرارداد‌ها قابل استفاده است و همچنین عناصر اجرایی که شرکت‌های حمل و نقلی و شرکت‌های تولیدکننده هستند هم به صورت متفاوت اقدامات را باید انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ضروری است ورود ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه ریلی را امسال محقق کنیم، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ما دیگر در راه آهن نباید شاهد وجود واگن‌های غیراستاندارد و غیرقابل تحمل باشیم و باید نهضت نوسازی و بازسازی تمامی واگن‌های راه‌آهن را انجام دهیم و این نهضت باید ادامه داشته باشد.

اسلامی یادآور شد: ایجاد قابلیت سیر با سرعت مطمئن برای ما بسیار مهم است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امیدواریم با افزایش خطوط دوم ریلی خطوط فرعی سرمایه‌گذاری در حوزه اتصال مراکز و کارخانجات به شبکه ریلی را افزایش دهیم و شاهد رونق هر چه بیشتر این مدل حمل و نقل باشیم.

اسلامی، در ادامه اهمیت افزایش سرعت سیر ناوگان ریلی و رساندن خطوط فرعی به سرچشمه‌های بار را از دیگر موارد مهم شبکه ریلی دانست و گفت: سال ۹۸ عملکرد باری ما در حوزه حمل و نقل ریلی ۵۸ میلیون تن بود در حالی‌ که در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ میلیون تن حمل و نقل بار توسط ریل هدفگذاری شده است که باید خطوط فرعی بیشتری به مراکز چشمه بار منتقل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر در زمینه مسافرتی در راه آهن سرمایه کذاری شود ،و از بهترین و بروزترین تکنولوژی واگن های مسافرتی استفاده شود و سرعت آنرا زیاد کنند،مردم بجای اتوبوس و هواپیما بیشتر از خدمات راه آهن استفاده خواهند کرد،حتی در مسافرت های خارجی.
آخرین اخبار