۳ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون حدود سه‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن ارگی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در حوزه زنان در استان سمنان ۲۰ درصد و در حوزه مردان ۴۰ درصد در سال ٩٨ کاهش یافت.

او ادامه داد: مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد با رهیافت‌های اصولی و تلاش نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان قرار دارد.

ارگی بیان کرد: برگزاری نشست‌های کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر با محوریت نیروی انتظامی، اجرای طرح پیشگیری از کشت شاهدانه و خشخاش با همکاری دستگاه‌های مرتبط، اجرای طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده با تمرکز بر موضوع برخورد با خرده فروشان، رصد و کنترل کویر از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق با هماهنگی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان تصریح کرد: بیش از ۱۲ تن مواد مخدر سال ٩٨ در استان کشف شد که این میزان مواد مخدر کشف شده نسبت به سال ۹۷ افزایش ۴۳ درصدی داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار داشت: بر اساس آمار نیروی انتظامی استان، یک هزار نفر خرده فروش مواد مخدر، ۴۰ نفر از فروشندگان کلان و یک هزار و ۴۴ نفر مصرف کننده مواد سال گذشته در استان دستگیر شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار