آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی در بندر شهید رجایی

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده‌های غلات و شهرک شهید رجایی بندرعباس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، با حضور محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده‌های غلات و شهرک شهید رجایی آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تقویت کابل‌های تغذیه کننده پایانه غلات بندر شهید رجایی و همچنین تغییر سطح ولتاژ فشار متوسط برق شهرک شهید رجایی و ارتقای شبکه از ۱۱ به ۲۰ کیلو ولت جهت پایداری برق این شهرک را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

اله مراد عفیفی پور گفت: اصلاح و تکمیل روشنایی تقاطع غیر همسطح کوثر، نصب ۸ پست برق جدید جهت پایداری شبکه، نصب کنتور‌های هوشمند AMI با قابلیت قرائت از راه دور، نصب و راه اندازی دو دستگاه دیزل ژنراتور جهت تامین برق اضطراری شهرک مسکونی و همچنین امحای ترانسفورماتور‌های سنتی PCB از مهمترین اقدامات در فرایند اجرای این پروژه در مجموعه شهید رجایی است.

عفیفی پور با بیان اینکه انجام این پروژه در جهت ارتقا و پایداری برق مورد نیاز مکنده‌های غلات و همچنین تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی بسیار موثر است، افزود:برق رسانی به اسکله‌های شماره ۱۳، ۱۴، ۱۵ مجتمع بندری شهید رجایی جهت تامین برق پایدار جرثقیل ها، مکنده‌ها و آنلودر‌ها و همچنین نصب پایه چراغ‌های تاشو جهت پایداری شبکه روشنایی در این پایانه از دیگر اهداف این پروژه است.

او گفت:این اقدام باعث کاهش استهلاک تجهیزات، کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری و حفاظت از محیط زیست می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدت زمان اجرای این پروژه را ۱۴ ماه و مبلغ ریالی تعیین شده برای انجام آن را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.