رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

مشاوره تلفنی به بیش از ۳۴۳ هزار نفر در خصوص مسائل تغذیه

عبداللهی گفت: در شرایط بروز بیماری کرونا مشاوره تلفنی به بیش از ۳۴۳ هزار نفر در خصوص مسائل تغذیه‌ای داده شده است.

زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارتباط سوءتغذیه با بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا اقدامات خوبی توسط کارشناسان تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت و خانه های بهداشت با هدف ارتقای تغذیه مردم انجام می‌شود و خوشبختانه کارشناسان این حوزه آموزش‌های لازم را در خصوص مصرف انواع مواد غذایی در شرایط شیوع بیماری کرونا به مردم داده‌اند.

او ادامه داد: تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا دارد و اگر  مردم ندانند که مصرف چه موادی را در سبد غذایی روزانه  خود قرار دهند  در آینده دچار سوءتغذیه و دیگر  مشکلات می‌شوند.

رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: مصرف تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا موثر است و دوران نقاهت بیماران بهبود یافته را کاهش می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان تغذیه اقدام به مشاوره تلفنی و حضوری در زمینه تغذیه سالم در دوران کرونایی  به مردم کرده  تا یک تعادل غذایی در سبد غذایی روزانه مردم ایجاد شود.

عبداللهی تاکید کرد:  در حال حاضر کارشناسان تغذیه در مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در حدود ۳۴۳ هزار مشاوره تلفنی و  ۹۴ هزار مشاوره حضوری داده‌اند . به دلیل شیوع بیماری کرونا عمده مشاوره‌ها به صورت تلفنی بوده مگر انکه افرادی که برای دریافت مراقبت سلامت به مراکز جامع مراجعه کرده  که در این صورت کارشناسان به آنها مشاوره رایگان تغذیه می دهند.


 بیشتر بخوانید: ابلاغ پروتکل‌های پیشگیری از بروز کرونا به صنایع غذایی کشور


او گفت: در حال حاضر معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور  اقدامات وسیعی در زمینه آموزش تغذیه سالم و رژیم درمانی مناسب به مردم ارائه می‌دهند. از دیگر اقدامات دفتر بهبود تغذیه برای رفع هرگونه سو تغذیه افراد آموزش نکات تغذیه‌ای توسط سفیران سلامت در بین خانواده‌ها و تهیه محتواهای آموزشی و انتشار آن در فضای مجازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.