ادامه بازگشایی اماکن و واحدهای صنفی بعد از عید سعید فطر

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: بعد از تعطیلات عید فطر پارک بانوان، موزه ها، رستوران‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: بعد از تعطیلات عید سعید فطر پارک بانوان، موزه ها، رستوران‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی بازگشایی می‌شوند، اما مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس استثنایی تعطیل هستند.

او افزود: از اول خرداد نحوه فعالیت و ساعت کاری اداری به شکل اول برمی گردد و همه بیمارستان‌ها طبق روال عادی به بیماران خدمات بدهند.

حبیبی اضافه کرد: در تاکستان خدمات به بیماران کرونا در بیمارستان شفا ارائه می‌شود و خدمات بیمارستان رحیمیان نیز تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: مجوز‌های موقت زیادی برای واحد‌های تولید کننده مواد ضدعفونی صادر شده است، اما از ابتدای خرداد باید این مجوز‌ها را معاونت غذا و دارو تایید کند.

به گفته حبیبی، دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند در هر شهرستان با مدیریت کامل امتحان حضوری می‌دهند.

او همچنین اعلام کرد: اجاره مجموعه‌های سی ان جی شهرداری برای سه ماه بخشیده شد.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: راهپیمایی روز قدس بنا به مصلحت و برای صیانت از جان مردم لغو شد.

جمالی پوراز کسانی که قصد سفر در ایام تعطیلات را دارند، خواست: تا با لغو برنامه‌های خود آلودگی را منتقل نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم با اشاره آمار شیوع بیماری کرونا گفت: ممکن است این بیماری تا دو سال آینده با ما باشد پس فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود.

نامدار اضافه کرد: در روز‌های گذشته رشد این بیماری بیشتر شده، اما موارد بستری کاهش پیدا کرده و نقاهتگاه‌ها هم جمع آوری شده است.

کبیری معاون بازرسی سازمان صمت نیز گفت: در استان مشکلی برای تولید محلول و مواد ضدعفونی نداریم و از ابتدای طرح از ۱۶ هزار واحد صنفی بازدید شده است.

اکبری مدیر کل انتقال خون هم در این جلسه به کاهش ذخیره خون در استان اشاره کرد و از مردم خواست در این زمینه با اهدا خون کمک کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار