بررسی ۹ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم/ خیال راحت پرسپولیس و جنگ تن به تن رقبا

لیگ برتر فوتبال در دوره نوزدهم پس از تعطیلی ۱۰۰ روزه با دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های لیگ برتری مراحل تست‌های کرونا را پشت سر می‌گذارند و به ‌زودی شاهد آغاز تمرینات آن‌ها خواهیم بود. اما با شروع مسابقات، رقابت بالای جدولی‌ها به اوج خود می‌رسد و مدعیان لیگ امسال، به دنبال کسب بهترین نتیجه ممکن خواهند بود. نکته جالب از بازی‌های باقی‌مانده لیگ در سال جاری، بازی‌های رو در روی مدعیان دوم تا پنجم جدول خواهد بود، در حالی‌که پرسپولیس، اکثر بازی‌های دشوار خود را پشت سر گذاشته است.

پرسپولیس؛ استارت برای پوکر در قهرمانی

تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی، اختلافی ۱۰ امتیازی با سپاهان و تراکتور، تیم‌های دوم و سوم جدول به ‌وجود آورده‌ و تا حدودی مسیر رسیدن به چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر را طی کرده است. سرخ‌ها در ادامه لیگ نوزدهم، به ترتیب مقابل پیکان، شاهین، ماشین‌سازی، فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، نساجی، ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا بازی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:پیروانی: باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم


نکته مثبت برای پرسپولیس، بازی نداشتن در ادامه لیگ با هیچ یک از ۵ تیم بالای جدولی است. پرسپولیس در همین ۶ هفته ابتدایی مقابل ۴ تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و شهرخودرو بازی کرده و ۱۰ امتیاز هم به دست آورده است. (بازی مقابل سپاهان با رای کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.)

سپاهان، نزدیک‌ترین مدعی به پرسپولیس

طلایی‌پوشان اصفهانی که از ۶ بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم تنها ۲ برد به دست آوردند، در ادامه، بازی‌های حساسی با تراکتور، استقلال و شهرخودرو (تیم‌های سوم تا پنجم جدول) در پیش خواهد داشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی با صنعت نفتی که نیم‌فصل نخست متحمل شکست سنگین ۴ بر ۲ شده بودند هم باید بازی کنند و مسیر دشواری پیش رو خواهند داشت. علاوه بر تیم‌های نامبرده، اصفهانی‌ها مقابل گل‌گهر، سایپا، پارس‌جنوبی، نساجی و پیکان باید صف‌آرایی کنند.


بیشتر بخوانید:پزشک سپاهان: دستورالعمل‌های بهداشتی سخت گیرانه است


تراکتور؛ تکاپو برای کسب سهمیه آسیایی 

سرخپوشان تبریزی نیز که هم‌امتیاز با سپاهان و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم قرار دارند، در ۹ بازی باقی‌مانده، دیدار‌های حساسی مقابل تیم‌های سپاهان، استقلال و شهرخودرو در پیش خواهند داشت. بازی مقابل صنعت‌نفت و فولاد خوزستان و نساجی هم از دیگر بازی‌های دشوار پرشور‌ها خواهد بود و دیگر بازی‌های شاگردان ساکت الهامی مقابل پیکان، شاهین و ماشین‌سازی است. تراکتور از ۶ بازی ابتدایی خود در نیم‌فصل دوم لیگ برتر ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست در کارنامه داشته است.


بیشتر بخوانید: الهامی: دلیل اصرار برای برگزاری مسابقات فوتبال را نمی‌دانم


استقلال‌؛ یک فصل دیگر بدون جام لیگ برتر؟  

آبی‌پوشان پایتخت نسبت به دیگر رقبا، یک بازی عقب‌افتاده بیشتر دارند و پیش از آغاز بازی‌های هفته بیست‌ودوم، باید مقابل فولاد اهواز قرار بگیرند. اما در ۹ بازی باقی‌مانده آن‌ها، شاگردان فرهاد مجیدی هم باید مقابل شهرخودرو و تراکتور قرار بگیرند و هم یک بازی حساس دیگر در تهران مقابل سپاهان داشته باشند. دیگر بازی‌های استقلال مقابل سایپا، پارس‌جنوبی، صنعت‌نفت، نساجی، پیکان و شاهین بوشهر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: خارجی‌های استقلال در راه بازگشت به تهران


استقلال از ۵ بازی اول خود در نیم‌فصل دوم ۲ برد، ۲ شکست و یک تساوی به دست آورده است.

شهرخودرو و تلاش برای کسب بهترین عنوان فوتبالی در مشهد

پیش از این، ابومسلم و شهرخودرو (لیگ هجدهم) با کسب عنوان چهارمی در لیگ برتر، بهترین نتایج مشهدی‌ها را تاریخ لیگ برتر به دست آورده بودند و اگر شاگردان مجتبی سرآسیایی که اکنون تیم پنجم جدول هستند، در پایان فصل موفق به رسیدن به جایگاه سوم شوند، دست به کاری تاریخی خواهند زد. شهرخودرو از ۶ بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم، ۳ برد و یک تساوی داشته است.

شهرخودرو در بازی‌های گذشته مقابل پرسپولیس قرار گرفتند و حالا دیدار‌های حساسی مقابل استقلال، تراکتور و سپاهان خواهند داشت. همچنین دیگر بازی‌های این نماینده‌ ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا، پارس‌جنوبی، صنعت‌نفت و نساجی مازندران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من واقعا به استقلالی ها حق میدم جون تنها زمانی که تو جدول صدر هستن زمانیه که لیک شروع نشده و براساس حروف الفبا جیدمان میشه ،راستی حتما کل بخودی زدن فرشید یا خراب کردن بنالتی استقلالی ها حتما کار وزیر و....بازم حق میدم جندین ساله قهرمان نشدید بعدشم این ما هستیم بول بیت المال رو رو مصرف میکنیم????ما اکه بول ذاشتیم الان هفتاد میلیارد بدهی خارجی های شش سال کڐشته رو نداشتیم راستی مالک تراکتور هم فقط حرف میزنه جند ساله میلیاردی خرج میکنه ی دونهجام هم نیاورده اینقدر کم اورده که میره سرج میکنه تو کوکل مربی های اسبق برسبولیس(دنیزلی)رو میاره اقای zکبی کردن بیکرد قانونی داره هاااااااا بعدش باید بری زندان تازه اونجا 15تا بند داره هرکدوم برا ی استان همه هم به اسم برسبولیس اونجا دق میکنی خخخخخخخ عشق فقط قرمزته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
معلومه که خیلی داری میسوزی، پرسپولیس به دنبال ۶ قهرمانیِ متوالیه و ان شاءالله این عددِ ۶ برای بار دوم اتفاق خواهد افتاد
Netherlands
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
پرسپولیس نبایدتوبادقهرمانی باشه هنوزقهرمان نشده فقط شانسش نسبت به دیگررقبابیشتره.بازی باتیمهای نیمه دوم جدول به مراتب سخت تره.باامیدسلامتی همه وقهرمانی پرسپولیس ونایب قهرمانی بعضی هاوپنجمی تراکتور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مزخرف‌تر از این فوتبال دولتی فاسد وجود نداره. هر سال می‌آیند با هزار کلک و حقه‌بازی پرسپولیس را قهرمان می‌کنند و عده‌ای را سر کار می‌گذارند و بیت‌المال را به یغما می‌برند. در عرصه بین‌المللی هم مفتضحانه شکست می‌خورند و تقصیرها را می‌اندازند گردن داور.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۶:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بنظر بنده هواداران واقعی پرسپلیس هم راضی به بیمارشدن مردم وبازیکنان نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر پرسپولیسی
۱۶:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا جام رو بدید ما بریم دیگه؛ چرا الکی جون بازیکناتون رو به خطر میندازید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد بایزید
۱۵:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مثلا باخت استقلال از گل گهر کاملا کار وزیر بود
دو پنالتی مفت توی دو دربی پشت سر هم برای استقلال هم هواداری وزیر از پرسپولیس بود لابد!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یه دختر پرسپولیسی
۱۴:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آقا جام رو بدین ما بریم دیگه، آخه چرا انقدر جون بازیکناتون رو الکی به خطر میندازید!
United States of America
رضا مهدوی
۱۱:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هر چند با این گرفتاری دیگه علاقه سابق به پرسپولیس ندارم ولی با شروع تمرینات پرسپولیس با بدنسازی دو باره چند هفته ای تو آج خواهد بود و این کار را برای قهرمانی پرسپولیس هموار خواهد کرد قهرمان هم نشد هیچ اشکالی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یه تیمی هست هر سال قهرمان میشه، تمام بازیکنان کلیدیش در طی چند سال رفتن و همه تصور میکردن سرمربی تیم باید خیلی کاربلد باشه که یه همچین تیمی رو هرسال داره قهرمان میکنه، سرمربی تیم هم رفت و جالب اینکه این سرمربی در تیم جدید فاجعه آفرید و سریع اخراج شد، اما این تیم با یک سرمربی ناشناخته هم به سمت قهرمانی رفت حتی اون سرمربی هم نیمه فصل رفت و تیم به دست یک مربی ایرانی با کارنامه افتضاح افتاد در حالیکه همه منتظر فاجعه بودن اما بازم این تیم با اختلالف زیاد داره قهرمان میشه، به نظر شما علت این قهرمانی های متوالی چی میتونه باشه؟
1-عوامل این تیم از مریخ اومدن
2-کاسه ای زیر نیم کاسه هست
3- لیگ برتر دچار سیستماتیک شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شما اگه نظرم ندین کسی نمیگه لالین
Iran (Islamic Republic of)
اسدعباسقلی خان
۱۴:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
نظرشما نشان دهنده اوج حسادت شماست
کمی اگر عقل چاشنی کارت کنی خواهی فهمید که قهرمان شدن فقط تلاش میخادودیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
علتش فقط تلاشه تلاش و تلاش فقط همین تلاش و ممارست تیمی که زحمت بکشه و لایق باشه اول میشه حالا چه یک سال چه ده سال.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
حسادت نکنید . حسود هرگز آسوده نیست .
اگر باختیم و قهرمان نشدیم همین تویی که اینو نوشتی یک حرف دیگه ای میزنی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اشتباهی مثبت دادم.
خوشم میاد پرسپولیس خوب میسوزوندتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تا کور شود هر انکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
۹۱۲
۱۶:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم تو یه استقلالی هستی که چندین ساله داری میسوزی ودودت بلند شده
به نظرم بپذیر
اینطوری راحت تری پرسپولیس واقعا سرور استقلاله
در ضمن به نتایج تیم های دیگه هم مثل استقلال یه نگا بکنی دستت میاد
یه تیم تو ایرانه بقیه سوتفاهم هستن
البته یاشاسین اذربایجان عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
این همه وقت گذاشتی تایپ کردی که چی؟
آخرین اخبار