اطلاعات شخصی نه میلیون مسافر شرکت هواپیمایی EasyJet دزدیده شد

هکر‌ها توانستند با حمله به شرکت هوایی ایزی‌جت، اطلاعات شخصی و بانکی ۹ میلیون مشترک این مجموعه را به سرقت ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت EasyJet از خط هوایی انگلیس اخیراً اظهار داشته که مورد حمله سایبری شدیدی قرار گرفته است. بر اساس گفته‌های این شرکت، هکرها توانسته‌اند به اطلاعات بیش از ۹ میلیون نفر که شامل آدرس پست الکترونیک و جزئیات اطلاعات سفر می‌شده دسترسی پیدا کنند. ایزی‌جت همچنین اعلام کرده اطلاعات کارت اعتباری ۲۲۰۸ نفر طی این حمله فوق پیچیده سرقت شده است.

گزارش تکمیلی از حمله سایبری هوشمندانه به شرکت هواپیمایی EasyJet 

پس از کسب اطلاعات لازم از وقوع حملات مذکور، شرکت ایزی‌جت اعلام کرد تمامی دسترسی‌های غیرمجاز به رشته داده‌های مجموعه را بسته و غیرفعال ساخته است. مسئولان این شرکت همچنین تصمیم گرفتند به تمامی مشترکینی که اطلاعات کارت اعتباری‌شان به سرقت رفته بود اطلاع‌رسانی کنند. با وجود آن‌که EasyJet اعلام کرد که سوءاستفاده از اطلاعات کاربران همچنان تأیید نشده، اما آن‌ها تصمیم گرفته‌اند به تمامی ۹ میلیون کاربر مورد حمله قرار گرفته اطلاع‌رسانی کنند. گفتنی است که در طی این حملات هیچ‌گونه اطلاعات گذرنامه‌ای ربوده نشده و شرکت ایزی‌جت سعی دارد تا ۲۶ می‌ اطلاع‌رسانی خود را تکمیل کند.

اطلاعات شخصی نه میلیون مسافر شرکت هواپیمایی EasyJet دزدیده شد

از بین تمامی ۹ میلیون نفر، افرادی که اطلاعات کارت اعتباری‌شان به سرقت رفته بیش از هرکس در خطر هستند. از آن‌جا که سارقان از عضویت آن‌ها در سرویس EasyJet خبر دارند، می‌توانند به سادگی با تقلید از پیام‌های این شرکت هوایی به کلاه‌برداری خود ادامه دهند و افراد را گول بزنند. جوهان لاندگرن، مدیرعامل شرکت ایزی‌جت در صحبت‌های اخیر خود گفت: «ما در حال تماس گرفتن با تمامی مشتریان خود هستیم تا آن‌ها را در جریان مشکلات پیش‌آمده قرار دهیم». شرکت مذکور حالا در مرحله تحقیقات و پیگیری حملات سایبری قرار دارد و سعی می‌کند منشأ این ایرادات را کشف کند.

وی همچنین به تمامی ۹ میلیون نفر هشدار داد که می‌بایست تا زمان مشخص شدن منشأ حملات و اشخاص پشت پرده باید مراقب سوءاستفاده ثانویه از اطلاعاتشان باشند. همچنین به نظر می‌آید آن دسته از افرادی که اطلاعات بانکی‌شان به سرقت رفته، ناچارند تا کارت‌های اعتباری خود را به سرعت غیرفعال کنند.


بیشتر بخوانید: پردازنده و حافظه SSD، کلیدی‌ترین مشخصات PS5 و Xbox Series X


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار