آموزش عملیاتی یک‌ماهه آتشنشانان

رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه از آموزش تئوری و عملیاتی آتشنشانان جذب شده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آتش‌پاد غلامرضا رضایی رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه گفت : در سال ۹۸ کلیه مراحل قانونی جذب نیروی آتش‌نشان (فراخوان عمومی، ثبت‌نام، آزمون تئوری و عملی) با نظارت کامل دستگاه‌های نظارتی انجام شد.

او گفت : بعد از طی مراحل جذب، آموزش‌های تئوری در سال ۹۸ آغاز و با توجه به شیوع بیماری کرونا اموزش‌های عملی به بعد سال جدید موکول شد.

آتش‌پاد رضایی با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آموزش‌های عملی افزود: آتش‌نشانان جذب شده در دو گروه ۴۰ نفره جهت آموزش عملی وارد فاز عملیاتی شدند.

او افزود: این نیرو‌ها آموزش‌هایی از قبیل لوله و آبرسانی، مهار حریق مایعات و گازها، عملیات جستجو و استفاده از دستگاه‌های تنفسی، رفتارشناسی حریق، نردبان دستی، پمپ خودرو‌های آتشنشانی، گره و کار در ارتفاع و آمادگی جسمانی لازم جهت عملیات‌های احتمالی را فرا گرفتند.

او ادامه داد: دوره عملی آموزش آتشنشانان معمولا سه‌ماهه برگزار می‌شود، اما در این دوره به واسطه تاخیر در آموزش و همچنین شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت فشرده در دو شیفت صبح و عصر برگزار گردید.

آتش‌پاد رضایی افزود: بعد از عید سعید فطر دوره عملی آموزش نیرو‌های جدید به پایان می‌رسد و به زوی این نیرو‌ها در ایستگاه‌های آتش‌نشانی بکارگیری خواهند شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار