شخم شبانه دهها هکتار مرتع در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان می‌گوید: با اقداماتی که انجام شده، مردم و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تخریب جنگل و قطع درختان حساس شده اند و تخریب آن‌ها را به دستگاه‌های متولی گزارش می‌کنند، اما درباره مراتع این حساسیت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متاسفانه در استان، شاهد هستیم برخی افراد شبانه ده‌ها هکتار از مراتع را شخم می‌زنند و کشت و کار می‌کنند و زمانی گزارش به ما به می‌رسد که این مراتع حسابی آسیب دیده اند.

هاشمیان با بیان این که به گواه کارشناسان خطر ریزگرد بیخ گوش گلستان است از سمن‌ها دعوت کرد: برای فرهنگ سازی و حساسیت مردم به موضوع حفظ مراتع هم ورود کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان که در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان سخن می‌گفت به موضوع غیرقانونی واگذاری اراضی دولتی هم اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی در واگذاری زمین‌های دولتی با ید افرادی را که در قالب تعاونی هستند و تاکنون از تسهیلات دریافت زمین بهره‌مند نشده اند، اولویت قرار دهد.

هادی هاشمیان افزود: واگذاری زمین‌های دولتی به افراد خهاص با هیچ بهانه‌ای توجیه پذیر نیست و دادگستری در برخورد با متخلفان تعارف ندارد.

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود، بار دیگر از دستگاه‌های دولتی خواست: تا پایان امسال برای املاک و زمین‌هایی که در اختیار داندر سند بگیرند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین علل زمینخواری و تعرض به زمین‌های دولتی و منابع طبیعی، سند نداشتند این زمین هاست.

هادی هاشمیان از دستگاه‌ها خواست: امسال درایفت سند و تعیین تکلیف اراضی دولتی و ملی را در اولیوت قرار کار خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم از تشکیل پلیس انفال خبر داد و گفت: پلیس انفال از نمایندگان دستگاه‌ها برای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز تشکیل شده و می‌توانند بدون نیاز به حکم دادگاه هر جا سازه‌ای بدون مجو. ز در مراحل اولیه ساخت و ساز بود تخریب کنند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: خلا‌های قانونی و مشخص نبودن محدوده وظایف دستگاه‌ها، فرصتی برای سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی فراهم کرده بود که با تشکیل پلیس انفال این مشکل را برطرف کردیم.

موضوع وقف نامه اراضی عراقی محله گرگان و تشکیل کمیته برای رفع تعارضات جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای اراضی کشاورزی در کلاله هم در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان بررسی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.