فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچک با همکاری آمریکا / از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه

چند روزی است اماراتی‌ها به میزبانی یک شناور آمریکایی به تمرین با بالگرد‌های خود برای اشغال جزایر ۳ گانه ایرانی پرداخته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگرچه لفاظی‌ها و عبارت‌های کنایه دار برخی مقامات اماراتی مبنی بر الحاق جزایر ۳ گانه ایرانی در خلیج فارس به آنها، حرف و نکته جدیدی نیست و هر از گاهی برای خالی نبودن عریضه بیان می‌شود، اما در سال‌های اخیر و به دلیل بروز تحولات گوناگون در سطح منطقه غرب آسیا، شاهد تحرکات و سیگنال‌هایی از طرف این کشور کوچک و ضعیف همسایه بوده ایم که به نظر می‌رسد نیازمند تذکرات جدی‌تر است.

البته نباید از نظر دور داشت که بلافاصله پس از ناامن شدن خلیج فارس و دریای عمان در ماه‌های گذشته توسط عناصر وابسته به عربستان و آمریکا، حکام اماراتی نسبت به تغییر سریع رویه‌های قبلی خود اقدام و نسبت به ارسال سیگنال‌های متفاوتی جهت افزایش همکاری با جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه‌ای فعال شدند، اما در روز‌های گذشته، حرکاتی را پایه گذاری کرده اند که نیازمند تذکرات و بازخورد‌های جدی‌تر است.

ماجراجویی متوهمانه !

اماراتی‌ها در بین دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس همیشه میل به انجام کار‌های متفاوت و بزرگتر از قد و قواره خود دارد و همین امیال بود که در سال ۲۰۱۰ میلادی پای اریک پرنس، بنیانگذار شرکت بدنام بلک واتر را به این کشور باز کرد. وی در آن زمان و شنیده شدن زمزمه انقلاب‌ها در کشور‌های عربی توسط خاندان حاکم خصوصا شیخ ابوظبی، محمد بن زاید، استخدام شد تا ارتشی کوچک از مزدوران خارجی را برای حفاظت از هیئت حاکمه و مقابله با هر نوع مخالفت و اعتراضی را آماده کند.

البته این یگان در همان زمان هم برای یک سری اهداف بلند پروازانه مثل حمله و تصرف نیروگاه اتمی و جزایر نیز آموزش دیده بود که مشخصا قدمی در سمت رسیدن به خیالات حاکمان امارات درباره ایران بود.

این کشور کوچک، اما بعد از آغاز بحران در سوریه به صورت غیر مستقیم و از سال ۲۰۱۵ و با شروع تهاجم سعودی‌ها به یمن در سال ۲۰۱۵ به صورت کاملا مستقیم وارد درگیری‌های منطقه‌ای شدند. با بهم ریختن محاسبات در سوریه و یمن امروز حاکمان این کشور به دنبال دوستی و تجدید رابطه با سوریه از طرفی بوده و در عین حال در جنوب یمن نیز مزدوران تحت حمایت آن‌ها به جان مزدوران تحت حمایت آل سعود افتاده و درگیری نبردی خونین هستند.

فاز جدید ماجراجویی‌های این شیخ نشین کوچک البته در شمال آفریقا و کشور لیبی در جریان است که اخیرا نیز نیرو‌های تحت حمایت این کشور شکست‌های سختی را در برابر نیرو‌های تحت حمایت طرف‌های دیگر متحمل شدند. اما به نظر می‌رسد حکام اماراتی در فاز جدیدی از توهمات خود به سرعت در حال حرکت در مسیر چیده شده توسط آمریکایی‌ها هستند و از چند هفته پیش در حال ارسال سیگنال‌های تحریک کننده‌ای به تهران هستند.

تمرین برای تصرف جزایر ۳ گانه

حدودا ۲ ماه پیش و در شرایط اوج‌گیری ابتلا به ویروس کرونا در جهان و منطقه غرب آسیا که باعث توقف بسیاری از فعالیت‌ها از جمله رزمایش‌های نظامی بود، شاهد یک تمرین نظامی مشترک بین امارات و آمریکا در خلیج فارس بودیم. در این تمرین دو طرف به بهانه آنچه افزایش تهدیدات ایران و آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده بودند سناریو‌های مشکوکی مثل حملات آبی خاکی، تصرف یک شهر ساحلی و خصوصا تمرین انتقال تجهیزات از شناور‌ها به ساحل در شرایط یک حمله آبی خاکی را آزمایش کردند.

فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچ با همکاری آمریکا /  از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه


فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچ با همکاری آمریکا /  از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه


فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچ با همکاری آمریکا /  از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه

تصاویر مربوط به رزمایش مشترک آمریکا و امارات که در خلیج فارس برگزار شد

در ادامه رفتار‌های تحریک آمیز در اطراف مرز‌های کشورمان نیز مدتی پیش بالگرد‌های آپاچی نیروی زمینی آمریکا در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده و استفاده از یک شناور ویژه پشتیبانی و تدارکاتی تمرین مقابله با شناور‌های تندرو سپاه را انجام دادند. شناور USS Lewis B. Puller با کد اختصاری ESB-۳ کشتی خاصی است که مدتی است وارد خلیج فارس شده و در این مدت باعث ایجاد حواشی زیادی در منطقه شده است بخصوص آنکه رفتار قاطعانه شناور‌های سپاه با تحرکات نیرو‌های آمریکایی، در مقابل همین شناور انجام شد. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناور‌ها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آن‌ها است.

این شناور‌ها در حقیقت نوعی پایگاه شناور خط مقدم هستند که بنا به ماموریت می‌توانند وظایف مختلفی را به انجام برسانند. این شناور‌ها در کنار ناوگان‌های تهاجم آبی خاکی معمولا وارد کار شده و حمل بخش زیادی از نیروها، تجهیزات مثل انواع هاورکرافت‌ها و البته بالگرد‌ها را بر عهده می‌گیرند. شناور ESB-۳ اولین کشتی در این سری بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد خدمت شده است. این ناو‌ها ۸۷ هزار تن وزن، ۲۳۳ متر طول و ۱۴۵ نفر خدمه دارد. این شناور بزرگ توسط شرکت آمریکایی NASSCO از زیر مجموعه‌های جنرال دینامیکز ساخته شده است. در شناور ESB-۳ از سیستم پیشران دیزل الکترونیک نیرو گرفته و به ۱۲ قبضه مسلسل کالیبر ۱۲.۷ میلی متری نیز مجهز است.

در جدیدترین فاز ماجراجویی، اماراتی‌ها به میزبانی همین شناور حاشیه ساز آمریکایی یعنی USS Lewis B. Puller به تمرین با بالگرد‌های خود برای عملیات مشترک با آمریکا در منطقه خلیج فارس پرداختند. طبق بررسی ها، دو نوع بالگرد ارتش امارات در این تمرین شرکت کرده اند؛ یکی بالگرد‌های CH-۴۷ شینوک و دیگر نمونه مسلح شده از بالگرد‌های سری بلک هاوک. این بالگرد‌ها متعلق به یگانی موسوم به گروه ۱۸ در ارتش امارات هستند که امور بالگردی مربوط به نیرو‌های ویژه و عملیات‌های خاص را انجام می‌دهند.

در این یگان علاوه بر دو بالگرد فوق، هلی کوپتر‌های تهاجمی آپاچی و هواپیما‌های تهاجمی بال ثابت سبک نیز وجود دارد. گزارش‌های رسیده حاکی از این است که این یگان در جریان تجاوز ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها به یمن نیز شدیدا فعال بوده است.

فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچ با همکاری آمریکا /  از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه


فاز جدید ماجراجویی شیخ نشین کوچ با همکاری آمریکا /  از اجاره مزدور تا شبیه سازی مقابله با قایق سپاه برای تصرف جزایر ۳ گانه

بالگردهای بلک هاوک اماراتی بر روی عرشه ناو USS Lewis B. Puller

بالگرد‌های بلک هاوک این یگان مجهز به موشک‌های هلفایر، راکت‌های هایدرا ۷۰ میلی متری و البته مسلسل‌های گاتلینگ با کالیبر ۱۲.۷ و ۷.۶۲ میلی متری هستند. در جلوی این بالگرد نیز یک سامانه اپتیکی برای رصد وضعیت اطراف و هدف گیری سیستم‌های تسلیحاتی نصب شده است. در جریان این تمرین یک فروند بالگرد شینوک و دو فروند بالگرد بلک هاوک مسلح اماراتی حضور داشتند که هم در روز و هم در شب نشست و برخاست از شناور آمریکا و سوخت گیری از آن را نیز تمرین کردند. مقامات آمریکایی این تمرین را که در حدود یک هفته پیش انجام شده گامی برای آشنایی بیشتر نیرو‌های این کشور با ناوگان بالگردی امارات خوانده اند.

کوری عصاکش کور دگر شود!

نکته جالب در خصوص این حرکت امارات این که این نوع عملیات و تمرین و حالت مسلح سازی بالگرد‌های بلک هاوک و نوعی رزمایش مشترک با آن‌ها بر فراز خلیج فارس صرفا یک پیام داشته و آن هم بر اساس احتمالا آنچه حاکمان امارات تصور می‌کنند ارسال پالس‌های قدرت به تهران است! اما بهتر است نگاهی طرف بزرگتر امارات در این شرایط یعنی آمریکا داشته باشیم.

مدتی پیش ایالات متحده آمریکا قرارداد جدیدی را به یک شرکت ایتالیایی برای توسعه نسل جدید ناو‌های محافظ داد که یکی از ماموریت‌های اصلی آن مقابله با قایق‌های تندرو خواهد بود. سالهاست که آمریکایی‌ها به دنبال راه‌های مختلفی برای مقابله با این چالش هستند و البته همچنان به نظر می‌رسد اطمینان به سیستم‌های خود برای مقابله با این تهدید ندارند.

در فضای پس از ترور سردار سلیمانی در عراق و پاسخ موشکی ایران، تا مدتی نیرو‌های مسلح آمریکا و حتی سایر کشور‌های منطقه و یگان‌های فرامنطقه ای، جرات هیچ نحرک و اقدام خاصی را در مقابل سپاه و ارتش کشورمان نداشتند، اما مشخص است با فشار سیاسی دولتمردان ایالات متحده، آن‌ها مجددا به سمت انجام اقدامات تحریک آمیز و ایجاد چالش با ایران در منطقه رفته اند.

مسئله شیوع ترسناک ویروس کرونا و تلفات سنگین در آمریکا و البته پس لرز‌های سنگین اقتصادی این مسئله در این کشور، در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و البته خالی بودن دستان ترامپ از هر گونه دستاوردی برای ارائه، بهانه جویی‌های این کشور به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و البته تلاش برای ایران هراسی و ادامه حضور در منطقه را می‌توان از دلایل آمریکا برای سلسله اقدامات تحریک آمیز اخیر دانست.

در عین حال ورود مستقیم امارات به این مسئله و تمرین‌های مشترک با ناوگان آمریکایی در سناریو‌هایی که مستقیما تهدید ایران محسوب می‌شود، قطعا می‌تواند عواقب مهم و فراوانی را برای این کشور ضعیف و کوچک در پی داشته باشد. طبیعتا آن‌ها با یاد دارند پس از سیلی موشکی سپاه به آمریکا پس از ترور سردار عزیز شهید سلیمانی، ایران به شکل علنی اعلام کرد که در صورت حمله متقابل آمریکا به کشورمان از هر کشور میزبان، پایگاه‌های مورد نظر نیز به عنوان هدف مورد حمله و نابودی قرار خواهند گرفت.

اگرچه این تصور دور نیست که امارات متحده، به علت تحقیر‌ها و شکست‌های متوالی در سوریه و بخصوص یمن، کینه شدیدی از جمهوری اسلامی ایران به دل گرفته و تلاش دارد با مشارکت در رزمایش با کشورهایی، چون آمریکا و بیان برخی تهدیدات، اعتماد به نفس و روحیه نظامیان و حتی دولتمردان خود را احیا کند، اما در عین حال، رصد و بررسی این تحرکات توسط کشورمان کمک خواهد کرد آن‌ها نیز حد و اندازه خود و زبان شان را بهتر درک کنند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضاحسینی
۱۹:۱۳ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
این سیاست امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی هست که درغرب آسیا و منطقه خلیج فارس مسلمانان و کشورهای همسایه را برعلیه یکدیگرتحریک نموده و به اهداف خودشان دست پیداکنند. هرچه بیشتر در تقویت و بروزرسانی تجهیزات وصنایع دفاع دریایی و پیشرانهای هسته ای و زیردریایی توجه کنیم علاوه بر ناامیدکردن دشمنان، به همان نسبت امنیت سرمایه گذاری خارجی را تامین کرده ایم، امنیت پایدار خلیج فارس و غرب آسیا را فقط جمهوری اسلامی ایران میتواند تامین کند، و نیروهای فرامنطقه ای باید دمشان را روی کولشان گذاشته و شرمنده و متضرر و تضعیف شده به لاته های خودشان بازگردند. مرگ برامریکا،مرگ برانگلیس،مرگ براسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
باید پاسخ خورد کننده ای به امارات داده شود تا با ذلت در مقابل ایران زانو بزند و به التماس بیفتد اینا فقط همین زبونو می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۸:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا که بره دو تا چیز واسه این عربها میمونه
اولی صورتحساب امریکا
دوم حساب کتاب با ایران
یا اخی نکن...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخ، کشورک کوچک و ضعیف حاشیه جنوبی دریای پارس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می داری این شیخ نشین مفلوک افکار باطلی را در سر می پروراند که در نهایت با تمام وجود خود را در دریا غرق خواهد کرد
Germany
امیر حسین
۲۳:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
این حاکمان بی لیاقت سرمایه ملتشان در اختیار آمریکا میگذارند البته روزی به دست دلیر مردان جمهوری‌اسلامی به غنیمت گرفته میشوند انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۲:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
هیچکار نمیتوتن بکنن جراتش ندارن
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۷:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اماراتیا اول باید یه فکری برای کرونا کنن تا همشون نفله نکرده بابا،این بن زاید حتی نتونسته زن و زندگیشو مدیریت کنه اونوقت میخاد جنگ با ایران رو مدیریت کنه خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
انشاا.. با پایان عفونت ترامپ دوران عربده کشی این شیخ نشینا هم تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا ما از امریکا هیچ گونه هراسی نداریم اگر امام فرمان دهد منطقه خلیج فارس گورستان امریکایها واماراتی ها خواهد بودوسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
سلام و درود
۱۴:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
گرانقدران، خلیج فارس عزیزمان باید توسط کشورهای منطقه کنترل شود، لذا لازم است روابط سیاسی، منطقی و اقتصادی خوبی با کشورهای منطقه برقرار کنیم و این امنیت و پیشرفت برای همه کشورهای منطقه به همراه می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
به غیر از ایران مگر کشور دیگری هم تو منطقه خلیج پارس وجود دارد ؟ شاید منظور شما شیخ نشین های کوچک حوزه خلیج پارس باشد؟ دوست عزیزم اینها هرگز کشور نبوده و نخواهند بود، کمپانی های نفتی چند ملیتی غربی هستند تحت کنترل کشورهای غربی یا بهتر بگویم یهود بین المللی حاکم بر جهان غرب ... امنیت این آبراهه مهم و حیاتی خلیج پارس در طول تاریخ با ایران و ایرانیان بوده و همچنان خواهد بود اجازه نخواهیم داد دست نشاندگان یهود بین المللی امنیت خانه و کاشانه ما رو خلیج پارس رو به دست بگیرند! تنها کشور و ملت واقعی منطقه است ایران زمین شیر خاورمیانه است ایران زمین
Iran (Islamic Republic of)
علی کوثری
۱۰:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
راه سرزمین حجاز (کل شبه جزیره ) ملخ ........ از قدس می‌گذرد ، انشاءالله بزودی ،سالروز آزادی خرمشهر توسط بزرگ امت خمینی کبیر ، مبارک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
این ها را باید همچون عین الاسد کوبید والا عرعرشان گوش فلک را کر میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
خب چرا ما تمرین برای گرفتن امارات و تبدیل کردن آن به عنوان یک استان از ایران رو انجام نمی دهیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
خوب این گوی واین میدان مااماده ایم
Iran (Islamic Republic of)
امیررحیمی
۰۹:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
چه غلطا.اگر بنا بر جنگ باشه امارات اصلا ربروی ما دیده نمیشه،اونقد ریز و ضعیف هستش فکر کنم زیره دست و پا گم بشه،حالا اون میخواد جزیزایر ما را صاحب بشه؟؟باید عقلشو از دست داده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام دو تا موشک بزن توش حواسش کن بی پدر مادررا
Iran (Islamic Republic of)
.M.P
۰۶:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
درود بر ارتشیان سلحشور ، از آیت اله خامنه ایی خواهش میکنم دستور بدن تا ما تکاوران جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس که هنوز قدرت مبارزه و آمادگی بدنی رو حفظ کردیم ، یک هفته آموزش کار با سلاحهای جدید رو بگذرونیم ، بخدا بیست نفرمون کافیه که نیروی زمینی امارت متحده خرکی رو مانند گاو و گوسفند برای چرا به صحرا ببریم . به شرافتم سوگند خدا اون روز رو نیاره چه اجازه بدن چه ندن با همرزمانم چنان پوزه این اعراب رو به خاک میمالیم که فراموش نکنن . البته اگه پشت مون رو دولت روحانی خالی نکنه . زنده با تیپ ۵۵همیشه قهرمان هوابرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۴۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما دلاور ارتشی
Singapore
ناشناس
۰۴:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
اگر در رزمایش هدف ما امارات باشد ک قطعا اینطور نیست امرای ارتش ایران و سپاه دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند امارات هیچوقت جرات ارز اندام در برابر ایران را ندارد و ما باید مسئله زمان را همیشه درنظر بگیریم ب عبارت دیگر آمریکا کی و کجا می‌خواهد ضربه بزند و ما فقط مقابله کنیم ن عقب نشینی
Iran (Islamic Republic of)
فرج الله فولادی
۰۶:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام
اول اینکه همان خمیرهای راکه درست کرده،نان کند۲چون از خودش چیزی نمی بیند،با آمریکاهمدست شد۳خیلی کوچکترازاینهاست!چون بزرگش از ایران سیلی خورده و
Iran (Islamic Republic of)
ع ر
۰۵:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
بگو فسقلی مگه سروگوش میجنبه جلو آینه وایسا یه نگاه بخودت کجاعی ایستادی کن یهو نیفتی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۵:۰۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
امارت را خودایرانی های مستقر در انجا جوابشان را به موقع خواهند داد نیازی به جنگولک بازی نیست امریکا هم بهتر مراقب خودش در خاکش باشد که جوانان مسلمان دارن نسلشان را متحول میکنند
Iran (Islamic Republic of)
Aria
۱۷:۳۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
منظورت کارگرای ایرانیه یا همون تاجرهایی که بجای آباد کردن مملکتشون رفتن اونجا رو آباد کردن و دست از پا درازتر برگشتن دادا؟؟؟؟کلا رو بی عرضه های اونوری حساب باز نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
شیخ نشین امارات یکی از موذی ترین شیخ نشینهاست
(رسانه های محترم یادتان باشد واژه کشور برا این شیخ نشین باعث توهم میشود )
Iran (Islamic Republic of)
ملت ایران
۰۳:۴۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
جنگ ممنوع........ تا بحال جنگ بنفع هیچ کشوری نبوده و نیست ، فریب لفاظی های ترامپ و هیچ کشوری را نخواهیم خورد. و شجاعت فقط در جنگ کردن نیست بلکه در سیاست و ساختن یک ایران آباد و مستقل هست. همین و بس.
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۷:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
داداش این رو به عربا بگو که تنشون میخاره ن ما جنگ هشت سال دفاع مقدس هم اونا استارتش رو زدن کشته شده های خودشون به درک ما بهترین جوونهامون رو از دست دادیم
Singapore
ناشناس
۰۴:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اونا دارن چنگ و دندون نشون میدن
United States of America
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من .همیه این کارا همش حرفه .اینا از بچه هاشون گرفته تا خاندانشون که میدونن کوچکترین اشتباهشون منجر به چه فاجه ایی میشه..
United States of America
ناشناس
۰۳:۲۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من .همیه این کارا همش حرفه .اینا از بچه هاشون گرفته تا خاندانشون که میدونن کوچکترین اشتباهشون منجر به چه فاجه ایی میشه..
Iran (Islamic Republic of)
رحیم شکری
۰۲:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
امارات اگرقصدتجاوزبه جزایرایرانی راداری کشورت گورستان تجاوزآن سه جزایی خواهدگشت حال خودانتخاب کن.وبدان آمریکا هرچه زوتربایدگورش راازمنطقه خلیج همیشه فارس گم کندوگرنه خلیج فارس گورستان ناوهایش خواهدگشت.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی جعفری
۰۱:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
جانم فدایی سپاه
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۱:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ایران باید خیلی محکم و جدی عکس العمل نشون بده تا حساب کار اینا بیاد دستشون درود بر سپاه شجاع و دلیر زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۰:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
درود بر دلاوران سپاه هیچ غلطی نمیتونن بکن میدونن سپاه دمار از روزگارشون در میاره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
هیچ دشمنی رو نباید کوچک شمرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
حرفت درسته ولی نباید دشمن رو بز گتر از چیزی که هست هم در نظر گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یادمه زمان جنگ یه سپاهی ۵ کیلومتر خط رو یک تنه حفظ میکرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت از باتلاق یمن خارج شدند آ نوقت به فکر ما باشند که اگه به سمت ما آمدند از خجالتشان در می آییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
این ماجراجویی های متوهمانه کاری از پیش نخواهند برد تاریخ بهترین داور است
بلکه به حکم تاریخ تمام سرزمین های جداشده از مام میهن به خصوص کشورک های حاشیه خلیج فارس ضمیمه خاک مقدس وورجاوند ایران خواهندشد وبه مام میهن بازخواهند گشت.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باید چندتا قایق تندرو با چند نفر سپاهی برن جلوی امارات بایستن بگن بگو غلط کردم،اگه نگفتن بریزن هرچی هلی کوپتر و جنگنده ی جدید دارن بردارن بیارن،وجدانا اگه جرات کنن تکون بخورن.به همین راحتی.خخخ
France
رضا
۲۳:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام مرگ یکبار شیون هم یکبار امارات باسو استفاده ازمشکلات تحریم ایران توانسته است تجارت بسیار بزرگی را درمنطقه انجام دهد دولت ایران زمان آن فرا رسیده که درسی بزرگ به اعراب نادان بدهد و زمینه رشد بیشتر حضور آنها را در آب‌های خلیج فارس را ازبین ببرد
احزار سفیر امارات و دادن یک اولتی ماتوم جدی به اماراتی ها
و سپس عملیاتی قاطع و کوبنده و شلیک دوموشک به تجهیزات نظامی آنها سبب می‌شود تا هیچ کشور عربی جرات نکند با آمریکاییان همراه شده و چشم از جزایر استراتژیک ایران بردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ببین کی گفتم امارات وبحرین جزئی از خاک ایران هستن و سپاه بزودی آن را زمینه خاک ایران خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
امارات فعلا یک بار انداز برای ایران است تا جایی پیدا کنیم این دست وپا زدن‌های شیوخ اماراتی فقط گربه رقصونی برای آمریکاست وباید بهشون حق بدیم آخه از جزیر نشینی زده به سرشون یکی دوبار که کلشون بر زیر آب سر حساب میاند
Iran (Islamic Republic of)
یو
۲۲:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
فوت کنیم خلیج فارس اب میبرشون مورچه چیه کله پاچش چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
نباید دشمن رو دست کم گرفت همین شیخ نشین های کوچک که امروز هیچی به حسابمون نمیاد اگه مواظب نباشیم ممکنه یه روز مشکلات بزرگی برامون درست کنن.همونطور که زمانی که اعراب قصد حمله به امپراتوری ساسانی داشتن همه ایرانی ها میخندیدن و مسخرشون میکردن اما همونا امپراتوری رو نایود کردن و تا ۲۰۰سال در این اب و خاک جولان انداختن
Iran (Islamic Republic of)
آناهیتا
۱۷:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
از تاریخ چیزی نمیدونی حرف نزن دراواخر پادشاهی ساسانیان ایرانی ها بشدت ناراضی بودن از اوضاع مملکت و تعداد زیادی از مردم خودشون کشیدن کنار وگرنه اعراب هیچوقت رقیب قدری برای ماها نبودن فقط باید متحد باشیم که متاسفانه بعضی ها همکاری نمیکنن و مملکت رو دست کم میگیرن و یک سری خودفروخته و نرخ به روزخور
Iran (Islamic Republic of)
تیهو
۲۱:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی به پایگاههای عراق بسنده می کنیم اونم با هماهنگی قبلی میزنیمشون و قطر و کویت رو زیرِ سیبیل میذاریم بایدم امارات شاخ بشه برامون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
غلط کردن ومیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
امارات جان تنها راهی که بدون پاسپورت بتونی بیای جزایر ایرانی اینه که تو هم جزء ایران شی اینو به یاد داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تلفن من خبر بدید با بچه محلا بیایم0912.....علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچی نگین من با بچه محلا امارات کوچلو رو تصرف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خود امریکایی می دونن که غلطی نمی تونن بخورن می خوان این گاوای شیرده را بیش تر بدوشن و چند تا اسباب بازی بدن دستشون.
Iran (Islamic Republic of)
حسن بابایی
۱۹:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام،، مورچه چیه که کله پاچه اش باشه،، موش توسوراخ به سختی میرفت یه جارو درکونش هم می بست،، واقعأ خیلی پررو شدن،، دوت موشک بزن قلب امارت ببین چه اتفاقی میفته،، و بزودی این تفاق خواهد افتاد،، آخه امیر شیخ نشین آماراتی امروز اگر دماغتو بگیرن نفست از در میره،، بدبخت ذلیل،، ثروت که داری بشین توی کاخت بامردمت زندگی کن،، آخه تو نه میتونی چهارتا دانشمند داشته باشی ونه میتونی یه فشگ ژه 3 تولید بکنی وووو پس بتمرگ توی یه وجب خاکت زندگیتو بکن،، اون دهنتو با اون اربابت را گچ میگیرن،، بدخت، اگر آمریکا نباشه چیکار میخوای بکنی،،؟ آخه چندساله چند تا کشور بی خاصیت جمع شدید یمن را تصرف کنید مثل خر تو گل موندن،، بهد می ای با کمک آمریکا به ایران شاخ وشانه بکشی؟، آخه موندم چی بهت بگم، گاگول ظرف یک روز تیکه پاره ات میکنن،، ،، تورو محوت میکنن،، بادیه نشین،، اینجا فلسطین نیست که به کمک اسرائیل و بروید وفلسطین را اشغال کنید،، هرروز می‌گذرد نابودی شیخ نشین ها نزدیکتر میشه،، چقدر بدبخت و ترسو وبزدل هستید که حتی ازترس دست به دامن آمریکا شدید،، ما منتظریم،،
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۹:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مکه بشود مرکز شیعه چه قشنگ است...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درمقابل نیروهای سپاه وارتش هیچی نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام iran
۱۹:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
طبق دستوری که رهبری صادر کردند جزایر ایرانی باید همه مسکونی و قابل سکونت برای ایرانیان شوند این دستور باید زودتر اجرایی شود این جزایر ایران می‌تواند باعث رونق بیشتر اقتصاد این مناطق و کل ایران شود ضمن اینکه باعث امنیت بیشتر این جزایر و امنیت بیشتر خلیج پارس خواهد شد، شیخ نشین ها و شیخک های عرب حوزه خلیج پارس محل جولان یهود بین المللی و اسرائیل شده هر از گاهی لازم و ضروری است ایران چنگ و دندان نشان دهد برای این دست نشاندگان یهود تا یادآوری شود شیر خاورمیانه است ایران زمین مراقب باشند با دم شیر بازی نکنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
آخه زالزالکم شد میوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام امارات خیلی خوب متوجه است که اگر اقتصاد به ظاهر قوی دارد مدیون امنیت خلیج فارس است و بمحض خطای استراتژیکی این آرامش بهم بخورد و اقتصاد این کشور که بر پایه صادرات مجدد پایه گذاری شده فرو میریزد به صورتیکه تا مدتها نمی تواند به روز سانی کند و اگر عقل داشته باشد روی دیوار دیگران مانند آمریکا یادگاری نمی نویسد چون آمریکا سخت در حال ترساندن کشور های جنوب خلیج فارس است تا با فروش تسلیحات و نیز خدمات از قبیل همین رزم ایش مورد اشاره اولا حضور خودش را برای امارات امری حیاتی جلوه دهد و هم اقتصاد ورشکسته خود را با فروش تسلیحات بیشتر سر پا نگه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اقا اجازه بدین با بچه ها محل بریم تصرفش کنیم بیایم این امارات رو .....حوصلمون سر رفت تو این وضعیت کرونایی اجازه بدین تا بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا خواجه قمی
۱۸:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
پشه بشین سر جات تو یمن با دادش بزرگتت مثل خر گیر کردی با شیران سپاه میخواهی مچ بندازی بیا بببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
جزایر سه گانه در خلیج فارس متعلق به ایران است و اگر هر کشوری بخواهد به آنها تعدی کند دستهایشان را قطع خواهیم کرد. ضمنا ما هنوز انتقام سردار سلیمانی در سر داریم .
Iran (Islamic Republic of)
سید مجید میرتاج الدینی
۱۸:۳۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست....میگن پرواز ونشست مگس کاری رو از پیش نمیبره ولی حال ادم و بد میکنه...حالم بد شد از این مگس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اربابشان صدام حسین با ان قلدری ولات بازی که ۱۵۰ کشور دنیا حمایتش میکرد هیچ کاری نکرد حالا ادم شدن . پشه هم پاش اورده با لا نعلم کنید . ایقدر بها نمیداد پرور نمی شدن . هری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ایران به امارات حمله نمیکنه
چون نور چشمیها و آقازاده ها اونجا دارن با پول ملت کیف میکنن
United States of America
سید ابو رسول
۱۸:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام خدا قوت ..امارات م وا مریکا هیج نیستن .. ایران قوی باش واماده باش ..واکر جنگ بیشه ..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ایران باید از حالت دفاعی بیرون بیاد و یه خورده تهاجمی کار کنه
United States of America
جعفر
۱۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه. گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه
United States of America
جعفر
۱۸:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه. گهی لپ لپ خورد گهی دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
همیشه پارس کردن نشانه حمله و اقتدار نیست،بعضی وقتها سگ از ترسش پارس میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مدبر
۱۸:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
لازمه سالها خرج سرمایه ایرانیان و کالا وارداتی و ثروتمند شدن عدهای از بزرگان را با ثروتمند شدن جزیره ای را با واقعیتهای تلخ بدانیم خودکرده را تدبیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۸:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
حمله چند پهباد یمن به فرودگاه امارت ماهها این کشور دچار رکود اقتصادی وعقب نشینی از خاک یمن شد .آمریکا برای جبران کسری بوجه ۲۴ تریلیون دلاری دچار مرگ مغزی شده .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم نام ایران است
۱۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شخصا به حکومت و سیاستهایش که از نظر بنده خیلی اشتباه داره کاری ندارم اما در مورد مام میهنم ناموسم جدای حکومت است . و تا پای خون برای ناموس و میهنم هستم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هیچ غلطی نمیتونید بکنید با دو تا موشک میترکین ببین کی کیرو تهدید میکنه عین الاسد رو که بزرگتون بود رو زدیم هیچ گوهی نتونستید بخورید با دو میلیون جمعیت میخواد به ما حمله کنه دو نفر خدمه نظامی دارید خاک بر سرا تبریز از شما بزرگتره
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۷:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بچه ها دمت تون گرم، خیلی آقایید !
من و بچه محل ها هستیم.. کمک خواستیم خبر می دیم. بسپارینشون به خودمون !....
Iran (Islamic Republic of)
رضا جوام
۱۷:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
میگن کوری عصا کش کور دگر شد همینه
.چقد کودنه این شیخشون.مازدیم پادگان آمریکا رو شخمش زدیم این اماراتیها نامه زدن که ای برادر مسلمان به کشور دوست وبردار هم دینت کاری نداشته باش حالا چی شد باز قد قد میکنن معلوم نیست .یعنی نمیدونن که یگان موشکی زمینو زمانشونو در هم میپیچه یعنی نمیدونن نظامیهای ایران هیچ ترسی نه از اینا دارن نه ارباباشون ..آقا یه پیشنهاد مابچهای کرد شیروان ایلام ترتیب اینارو میدیم کل پروژشو بدید ما لازم نیست برادرهای عزیز ارتش وسپاه زحمتشو بکشن ما خودمدن برا همیشه خاور میانه رو از وجودشون پاک میکنیم .جانم فدای میهن مقدسم ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خخخخ امارات چه به این حرفا بخوایم میتونیم تمام کشورشونو زیر و رو کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ایران پدر خیر خواه شماست بی ادبی به پدر اول سیلی است به عنوان تذکر به بچه بی ادب اخه اگر قراره بچه بی ادبی بکنه باید جلوی چشم مامان اش که امریکایهای جنایتکاراند ادب بشه تا هم مامانه وبچه برای بابابه زیاد پررو نش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اینا مزه موشک های مارو تو یمن دارن میچشن از این دل جرأت ها ندارن
Iran (Islamic Republic of)
پرویز توحیدی
۱۷:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
منتظرشون هستیم. نیازی به حضور نیروهای نظامی ایران نیست. میگم بچه محل های خودمون کارشون رو یکسره کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد امپراطوری کبیر ایران اسلامی

امریکا زودتر گورتو از این منطقه گم کن زبون آدمیزاد میفهمی یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگر شما بخشی از کشور امارات رو برای همیشه ضمیمه خاک ایران کنید این درس بزرگی میشه برای این ها.......
Iran (Islamic Republic of)
محمد کوهکن
۱۷:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بذا دلشون خوش باشه مثلا فرضی ما رو زدن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ما از خدامونه همچین اتفاق که بهانه ای باشه کل امارات رو ضمیمه خاکمون کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اولا یک رزمایش سنگین تو خلیج همیشه فارس لازم است و باید نسبت به پس گیری بحرین هم اقدام کنیم و با ایجاد این مسئله ذهن منطقه رو در گیر کنیم تا قدقد اضافه نکنند
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۶:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
حاکم های عقب افتاده باید بدانند آمریکا مثل مرغ کرچ میماند در اولین فرصت تحت فشار سریع پشت میکند و میخوابد ...... پس این حکام بدبخت از خواب غفلت بیدار شوند ...... تصرف امارات و بقیه یک ساعته تومارشان بسته میشود
Netherlands
110
۱۶:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
امارات که موشک وامثالهم نمیخاد یه باد امارات و برده اره جانم فقط یه باد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
کشوری مثل امارات چاره ای جز خوش رقصی و اطاعت برده وار از ارباب خود ندارد او هم خودش می داند و هم ما می دانیم و هم همۀ دنیا می دانند که او اینقدر با وابسته به ارباب خود است که با اخم او هستی اش به باد خواهد رفت ، حکومت بی ریشه ای که نه حمایت مردم را همراه خود دارد و نه خودش چیزی جز نفت دارد که چند روز بتواند روی پای خود بایستد و نه عُرضه و انگیزۀ این کار را دارد ، بهترین راه برای او این است که مثل یک بردۀ سربراه از ارباب خود اطاعت کرده چرت و پرت های دیکته شدۀ او را بلغور کند ، اما بداند که او و اربابش ، خیلی حقیر تر از آنند که بتوانند ایران عزیز را تهدید کنند و حکومتش با یکی دو موشک دود هوا خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
نبایدتوانایی دشمن کوچک روکوچک شمردبایدسپاه بره اونجاعملیات حفاظتی روانجام بده
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام، اگر دوست داریم خلیج فارس توسط کشورهای منطقه مدیریت شود، مناسب است روابط دوستانه و منطقی با کشورهای خلیج فارس برقرار کنیم و ارتباط های خوب سیاسی، اقتصادی برقرار کنیم، تا همه در امنیت، پیشرفت و استقلال باشند.
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۱:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
ب نظرم ایران بای شدید برخورد کن ک این احمق ها حساب کار بیاد دستشون
Iran (Islamic Republic of)
فدایی رهبر
۱۷:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مصطفی جان ایران دنبال جنگ نبوده و نیست اما تن اعراب اساسی میخاره
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۶:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا مردم امارتی ساکن ابوموسی را اخراج نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من خودم نظامی هستم. چند سال پیش تمام اماراتی ها توسط سپاه اخراح شدن. و پاسگاه پلیسی هم که در جنوب بوموسی داشتن پرچم امارات پایین کشیده شد و پاسگاهشون هم حمع شد کلا. چون اصلا هیچ اماراتی در جزیره ساکن نبودن و عده ای فیلیپینی اورده بودن مستقر کرده بودن . بعنوان تبعه امارات. که همه اخراج شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اینکه پشه میخوای ببینی چطور پوز آمریکایی به خاک میمانیم،.... آمریکا هم میدونه آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
این کشور های عربی خیلی پر رو شدن ...ظاهرا تنشون می خاره باید ادب بشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
فقط کافی به جزایر ما چپ نگاه کنه ریشه ای ازش نخواهیم گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۵:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اخه عربستان که بزرگ شونه چه غلطی کرده که این جوجه هوس حمله به ایران کرده اخه بگو امارات تو که باپنج موشک شخم میخوری به اندازه هیکلت حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
کاری نکنید کشورای کوچیک ضعیفتونو تصرف کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
همین اماراتی که دارید مسخره میکنید بروز ترین نیروی هوایی منطقه داره اقتصادش قوی و هم پیمانانی مثل امریکا داره هر چند مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۰:۵۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
هر کی میخواد باش مهم این ک جلوی ایران هیچ حرفی واس گفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
حالا بزار شما پهپاد های یمن جمع کنه.امریکا بره ضربه مغزی های عین الاسد جمع کنه.ی فکری میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
هواپیمای بروز چه فایده وقتی نیروی متخصص بومی نداره گُل
Germany
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شما کهبا یه پهباد انصاراله فرودگاهتونو میبندین در مقابل موشک های سردار حاجی زاده عزیز میخوایین چیکار کینن؟؟ ایزی لایف هم بی فایدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خوب ایران مدتهاست منتظر هست تا ابوظبی و دبی را شخم بزند و طومار امارات را برای همیشه بپییچد در صبح بعد موشک باران عین الاسد هم منتظر یک گاف از امارات بودیم که ترتیبش را بدهیم و پاسخ ایران فقط محدود به پایگاه نظامیان آمریکایی نخواهد بود بلکه کل داشته های این شیخ نشین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
برادر زدن دوبی و ابوظبی میشه جنایت جنگی .نمیگی اوناهم جواب میدن بعد ما دوباره جواب میدیم اوناهم بالاخره به سلاح هسته ای متوسل میشن در هر صورت آخرش تباهیه
Iran (Islamic Republic of)
پاپک iran
۱۵:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
جزایر ایرانی و تنب کوچک و بزرگ بوموسی بخش جدایی ناپذیر از خاک ایران هستند دولت و مسولین باید هر گونه تحرکات کوچک و بزرگ اماراتی ها رو زیر نظر داشته باشد و با هوشیاری و مقتدرانه پاسخ قاطع بدهد، مهاجرین عرب غیرایرانی حتی یک نفر نباید در این مناطق ایرانی رفت و آمد داشته باشند جای تعارف و ملاحضات سیاسی نیست کسی که به خاک ایران طمع کند باید تاوان و مجازات شود شیر خاورمیانه است ایران زمین باج به کفتارها و شغال ها و لاشخورها نمی‌دهد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
امارات تنش میخاره جزیره دبی و بهم مال خودمون کنیم خخخخخ تصرف جزایر سه گانه توسط امارات
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بلاخره یه روز متوجه خواهند شد که با دم شیر بازی کردن
عواقبی بس خطرناک بدنبال خواهد داشت
امارات!!! چه قلطا!!
واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
کافیه یک نارنجک تو دبی زمین بخوره خالی از سکنه میشه اصل امارات هم یعنی دبی!!!!!!!
الان هم با تبلیغات یکسری سرمایه دار سلبریتی معروف شده به پاکترین و امن‌ترین شهر جهان!!
Lao People's Democratic Republic
عابدزاده
۱۵:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لب خورد گه دانه دانه،
به نظرم حاکمان این شیخ نشین مفلوک اگر عقل تو سرشون هست یک بار لحظه اعلام حمله موشکی ایران به عین الاسد عراق توسط ارباب ترامپ را ببینند که با اون همه اهن وتلپ چطور صداش می لرزید.
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۰۰:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
قیافش بعد حمله موشکی سپاه تو کنفرانس مطبوعاتی دیدنی بود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
عربها اگه عرضه داشتن // دو میلیون اسراییلی مثل سگ تو سر یه میلیارد عرب نمیزد
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شما

دقیقا" ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
شیخ نشین مفت خور نوکر در مورد خاک مطمئناً و بدون شک مردم از تمام عقاید مختلف از مخالف گرفته تا موافق هیچ کس شوخی نداره پس برو گم شو تا تکه تکه نشدی و به قول آقای هاشمی برای گرفتن این جزایر باید از دریای خون عبور کنی
۱۲