آغاز ثبت نام کلاس اولی ها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام کلاس اولی ها و نونهالان پیش دبستانی در استان گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای،مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به دبستان "کلاس اولی" و پیش دبستانی‌ها در این استان آغاز شده است.

اوافزود : خانواده‌های دارای فرزندان کلاس اولی و پیش دبستانی تا ١٧ خرداد ماه جاری برای ثبت نام فرصت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان درباره شرایط سنی برای ثبت نام کلاس اولی‌ها و پیش دبستانی افزود: متقاضیان ورودی پایه اول متولدین ۲ مهر ۹۲ تا ۱ مهر ۹۳ و نوآموزان ۴ و ۵ سال تمام می‌توانند با مراجعه به واحد‌های آموزشی فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند.

نادر جهان آرای گفت: برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون در آغاز ورود به مدرسه برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در تمامی واحد‌های آموزشی دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

او با بیان اینکه مدیران در ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد باید دقت لازم را داشته باشند، افزود: ثبت مشخصات فردی والدین به تفکیک پدر و مادر شامل نام، نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس همراه در سامانه سناد برای ثبت نام ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش اعلام کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به مدرسه باید در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند و برنامه سنجش پیش دبستانی‌ها مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که هماهنگی برای این مهم در مدرسه از سوی مدیر به اولیاء اعلام می‌شود.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.