کشف انجیر با طعم مایع پراکسید هیدروژن/انهدام باند سارقان کپسول سی ان جی

مهم‌ترین حوادث امروز یکم خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه یکم خردادماه ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۲۵ کیلو تریاک از سواری پژو پارس

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: در شهرستان داراب در بازرسی از یک سواری پژو پارس میزان ۱۲۵ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان داراب در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا با به جا گذاشتن خودرو متواری شد.

سرهنگ ملک‌زاده با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۱۲۵ کیلو تریاک کشف شد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

کشف انجیر با طعم مایع پراکسید هیدروژن

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۲ تن انجیر که با مایع پراکسید هیدروژن شستشو شده بود قبل از ورود به بازار خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: ماموران انتظامی شهرستان استهبان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در منزل خود در یکی از محله‌های این شهرستان در حال شستشو انجیر با مایع پراکسید هیدروژن می‌باشد که سریعا برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن منزل مسکونی موفق شدند میزان ۲ تن انجیر و ۱۹۵ لیتر مایع پراکسید هیدروژن کشف کنند.

سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه مایع پراکسید هیدروژن برای سفید کردن انجیر استفاده می‌شود که از لحاظ بهداشتی تهدید جدی علیه سلامت عموم می‌باشد، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۱۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران یگان امداد حین گشت‌زنی و کنترل محور ممسنی به رستم، موفق به شناسایی یک دستگاه اتوبوس حامل بار شدند.

سرهنگ قسام افزود: ماموران در بازرسی آن خودرو موفق شدند ۱۹۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد هرگونه اسناد و مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انهدام باند سارقان کپسول سی ان جی در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام باند ۳ نفره سارقان کپسول سی ان جی خودرو در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: با توجه به وقوع چند فقره سرقت کپسول سی ان جی خودرو در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: پس از اینکه محرز شد اکثر سارقان شیوه و شگرد مشابهی دارند کارآگاهان موفق شدند با انجام تحقیقات و شگرد‌های خاص پلیسی در این خصوص ۳ نفر را در یکی از محلات شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۴۰ فقره سرقت کپسول سی ان جی اعتراف کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه‌ای تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی نظیر ۴ دستگاه خودرو مسروقه، ۱۴ عدد کپسول سی ان جی، ۱۰ جعبه آچار، ۱۴ عدد باطری و ۱۰ عدد ضبط و پخش کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه سارقان پس از سرقت خودرو، کپسول سی ان جی آن را باز و خودرو را در مناطق خلوت رها می‌کردند، به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به تجهیزات بازدارنده مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

کشف لوازم خانگی میلیاردی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محو‌ر بندرعباس-لارستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو، موفق به کشف ۸ هزار و ۵۰ عدد ظروف آشپزخانه از نوع چاقو، قاشق و چنگال، فلاکس، فندک اتمی و ... که خارجی و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با کشف ۵۲ کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با کشف ۵۲ کیلو و ۸۳۹ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۳ متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت در جامعه، طرح ارتقا امنیت اجتماعی با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی ماموران این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا شد.

او ادامه داد: در این راستا ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند ضمن دستگیری ۲۳ خرده فروش و قاچاقچی، ۵۲ کیلو و ۸۳۹ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کردند.

سرهنگ صارمی بیان کرد: موفقیت پلیس در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی حاصل همکاری صمیمانه مردم فهیم شهرستان است و انشاالله با این تعامل سازنده در آینده شاهد پاک شدن همه محلات جرم خیز از وجود افراد هنجارشکن خواهیم بود.

دستگیری سارقان کابل مخابراتی و کشف ۱۸ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق کابل مخابراتی و کشف ۱۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و آنان را در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، عنوان داشت: سارقان در بازجویی فنی انجام شده به ۱۸ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست: با اعلام موارد مشکوک به ۱۱۰، پلیس را در برقراری امنیت یاری دهند.

وقوع قتل در شیراز و دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری قاتل ۱۷ ساله در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از وقوع قتل در شیراز خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری اظهار داشت: در پی وقوع قتل فردی ۲۱ ساله توسط جوانی ۱۷ ساله به وسیله سلاح سرد در شیراز و فرار متهم به زادگاهش در یکی از روستا‌های شهرستان جهرم، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت مخفیگاه قاتل را در کوه‌های اطراف یکی از روستای این شهرستان شناسایی و در یک عملیات موفق آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه علت و انگیزه درگیری را اختلاف قبلی با مقتول عنوان کرد، گفت: از مخفیگاه قاتل یک اسلحه سوزنی نیز کشف شد.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه پلیس این شهرستان با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند برخورد قاطع و قانونی می‌کند، از شهروندان خواست از هرگونه رفتار خشونت آمیز و نزاع و درگیری پرهیز کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

توقیف پژو و کشف ۸۵ کیلو حشیش

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک دستگاه پژو ۴۰۵ و کشف ۸۵ کیلو حشیش خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با همکاری ماموران انتظامی لارستان با اقدامان فنی مطلع شدند یک سواری ۴۰۵ قصد انتقال مقداری حشیش به شهر‌های جنوبی استان را دارد.

او افزود: ماموران موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه در محور‌های فرعی منتهی به لارستان خودرو را توقیف و در پاکسازی از اطراف آن میزان ۸۵ کیلو حشیش کشف کنند.

سرهنگ بردبار با بیان اینکه یک دستگاه موتورسیکلت که اسکورت محموله بود توقیف و راکب نیز دستگیر شد، بیان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

سرقت خودرو در شهرکرد و کشف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک خودرو پراید مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: مأموران کلانتری "مرکزی" در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، در حین گشت زنی در محور اصلی اصفهان-آباده به یک سواری پراید مظنون و آن را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از توقیف و انجام بررسی‌های کارشناسی بر روی خودروی مذکور و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو یاد شده دارای سابقه سرقت از شهرستان شهرکرد است.

سرهنگ رزمجویی با اعلام اینکه یک نفر در این راستا دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست خودرو خود را به لوازم ایمنی، نظیر سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، محافظ کامپیوتر و سایر وسایلی که از باز کردن درِب و روشن کردن آن توسط سارقان جلوگیری می‌کنند و یا حداقل آن را به تأخیر می‌اندازند استفاده و مجهر کنند و سارقان را از رسیدن یه اهداف شومشان ناکام گذاشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار