در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت استفاده از دوچرخه با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی در پایتخت

آزاده دل گفت: با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی لازم است شهروندان توجه بیشتری به استفاده از دوچرخه جهت تردد در پایتخت داشته باشند.

یعقوب آزاده دل مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم مدیریت شهری جهت اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) گفت: با توجه به تصمیم مدیریت شهری جهت اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی و محدودیت ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابجایی شهروندان در سفر‌های درون شهری، لازم است مردم بیش از گذشته از دوچرخه‌های عمومی جهت تردد در شهر و مسیر‌های کوتاه استفاده کنند.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که شهروندان بیش از گذشته به استفاده از دوچرخه جهت تردد در شهر روی آوردند و آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان استفاده شهروندان از دوچرخه تا سه برابر افزایش پیدا کرد.

آزاده دل ادامه داد: پارکینگ دوچرخه‌های عمومی جهت استفاده شهروندان در کنار ایستگاه‌های مترو و محوطه‌های داخلی ایستگاه‌ها جانمایی شده است که شهروندان می‌توانند برای مسیر‌های کوتاه از آن استفاده کنند.

او با تأکید بر اینکه با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت حجم سفر با حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند، گفت: استفاده از دوچرخه جهت تردد در معابر پایتخت می‌تواند گامی در مسیر قطع زنجیره شیوع کرونا بین شهروندان با اجرای مجدد محدودیت‌های ترافیکی باشد.

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که برخی از شهروندان اعتقاد دارند که معابر پایتخت به دلیل شیب زیاد برای دوچرخه سواری مناسب نیست، گفت: بررسی‌های کارشناسی شده نشان می‌دهد تنها ۲ تا ۳ درصد معابر پایتخت به دلیل شیب زیاد برای دوچرخه سواری مناسب نیست و مطرح شدن این گونه مباحث به شکل کلی درست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار