فعال‌تر شدن اتاق مشترک ایران و ترکیه، به شکوفایی اقتصادی آذربایجان غربی کمک می‌کند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به روند رو به رشد اقدامات اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: فعال‌تر شدن این اتاق به شکوفایی اقتصادی استان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه ،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی پنجشنبه شب در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از همکاری بخش خصوصی و فعالین اقتصادی در خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا تصریح کرد: اتاق مشترک ایران و ترکیه بایست با توجه به موقعیت آذربایجان غربی نسبت به معرفی مزیت های سرمایه گذاری در استان از جمله مناطق ویژه اقتصادی و آزاد و نیز پیگیری توافقنامه های احداث شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری مشترک اهتمام جدی داشته باشد.

او افزود: نقش آذربایجان غربی در تحقق چشم اندازی حجم مراودات تجاری دو کشور ایران و ترکیه می تواند برجسته تر از شرایط امروزی باشد.

شهریاری تحکیم روابط با استان های همجوار در کشور ترکیه را از جمله رویکردهای آذربایجان غربی جهت تقویت مراودات اقتصادی و فرهنگی دانست.

مقام عالی استان به کسب رتبه نخست استان در شاخص بهبود محیط کسب و کار در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: اتاق ایران به دو روش ثبتی و پیمایشی از فعالین اقتصادی در ۷۰ مولفه پرسش هایی را مطرح می سازد که آذربایجان غربی در زمستان سال گذشته رتبه دوم و در مجموع کل سال ۹۸، رتبه نخست کشور را کسب نمود.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت بررسی فاکتورهای نامساعد محیط کسب و کار استان جهت بهبود وضعیت تاکید کرد و افزود: در شاخص هایی که استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست باید با بررسی لازم موانع موجود برطرف گردد.

شهریاری در ادامه به موضوع مشکلات صادرکنندگان هندوانه اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل قوانین وضع شده در کشور ترکیه برای صادرکنندگان هندوانه که عمدتا از آذربایجان غربی هستند مشکلات سختی در مسیر صادرات ایجاد شده که اتاق های بازرگانی و مسئولین ارشد کشوری از طریق همتایان ترکیه ای در حال بررسی و حل مشکل هستند.

در این جلسه بسته های حمایتی پیشنهادی برای دوران کرونا و پساکرونا، مسائل و مشکلات صادرات، بانکی و صنعت مرغداری مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.