بهره برداری از ۴۰۰ واحد مسکونی در همدان

با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ۴۰۰واحد مسکونی بازسازی شده از حادثه سیل سال۹۸ در همدان به بهره برداری رسید.

افتتاح ۴۰۰واحد مسکونی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۲هزار واحد مسکونی پارسال به علت سیل در استان همدان آسیب دیده بود که ۵۰۰واحد تا پایان سال۹۸ بازسازی و بهره برداری شد.

اوادامه داد: ۴۰۰واحدهم  در روستای موییجین همدان به بهره برداری رسید و بازسازی مابقی تا پایان تیر امسال به پایان می‌رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه همدان در موضوع سیل نوروز ۱۳۹۸ بسیار خوب عمل کرد، افزود: سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکن مددجویی آسیب زد و نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ واحد را به طور کامل تخریب کرد.

بختیاری ادامه داد: تاکنون تمام واحد‌های خسارت دیده تعمیر و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز با مشارکت این نهاد بازسازی شد و ۲۰۰ واحد باقی مانده نیز تا تیرماه جاری به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  گفت: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته نزدیک به ۲۰۰ هزار شغل برای افراد زیر پوشش این نهاد در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود.

بختیاری در حاشیه آیین بهره برداری از ۲ مرکز نیکوکاری در همدان افزود: امسال نزدیک به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داده می‌شود.

او بابیان اینکه  ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در زمینه اشتغال روستایی در نظر گرفته است، گفت: بر اساس آمار کمیته اشتغال کشور، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: سال گذشته نزدیک به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی مهمترین برنامه این نهاد است که پایه و اساس آن ایجاد اشتغال و تامین مسکن است، گفت: تلاش داریم تا با فرهنگسازی، افراد زیر پوشش این نهاد بتوانند از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرده و روی پای خود بایستند.

او تاکید کرد: با حمایت مسوولان همدان، این استان در زمینه ایجاد اشتغال رتبه مناسبی در کشور دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  در رابطه با محرومیت‌زدایی مددجویان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار سالمندان، برای افراد از کار افتاده و بیماران سخت درمان، تا پایان عمر برنامه حمایتی و توانمندسازی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار