استاندار همدان بیان کرد:

همکاری بی نظیر مردم در کنترل کرونا

استاندار همدان گفت: اگر همکاری و مشارکت مردم نبود امروز این جایگاه را در دنیا در بحث مقابله با ویروس کرونا نداشتیم.

همکاری بی نظیرمردم در کنترل کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدسعید شاهرخی استاندار همدان در آیین افتتاحیه مرکز نیکوکاری اصناف و رسانه که با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی مهم استان همدان روحیه ایثار و فداکاری و گذشت و مردم‌داری آن است.

او گفت: این ویژگی با ارزش و این سرمایه بزرگ معنوی که نزد مردم است، موجب توفیقات بزرگی در عرصه‌های مادی و معنوی و اجتماعی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه ما در عرصه نیکوکاری محبت، دوستی و مودت بین مردم آوازه خوبی داریم، بیان کرد: همین دست مایه‌ای شده است که به لطف خدا در عرصه فرهنگی و هنری و نیکوکاری توفیقات خوبی داشته باشیم.

شاهرخی با اشاره به بازگشایی و شروع فعالیت رسمی مرکز نیکوکاری اصناف و رسانه گفت:  قبل از این بازگشایی هم ما شاهد اثرگذاری و فعالیت آن‌ها بودیم.

او گفت: بیماری کرونا فشار بسیار سنگینی روی مردم و دولت و کادر درمانی ایجاد کرد و وحشتی ایجاد شد که اگر همکاری و مشارکت مردم نبود محال ممکن بود که امروز این جایگاه را در دنیا در بحث مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه ما منکر ایثار فداکاری رشادت از خودگذشتی کادر درمان خود نیستیم، گفت: کادر درمان واقعا خوش درخشیدند.

شاهرخی با اشاره به همکاری بسیار ارزشمند کسبه و بازار و اتحادیه‌های مختلف در مقابله با کرونا گفت: با این کار سلامت مردم تضمین شد، به شکلی که امروز در استان همدان با یک هزار و ۷۳۰ نفر جمعیت روزی ۶ الی ۷ نفر تست مثبت کرونا داریم.

او عنوان کرد: همکاری و مشارکت و اعتماد اقشار مختلف مردم به ویژه دو قشری که امروز رسماً تابلوی خود را بالا می‌برند و کار خود را از دیرباز شروع کرده‌اند بسیار موثر بود.

استاندار همدان گفت : در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی با یک پیام و مصوبه اولین کرکره‌ها در شهر همدان پایین کشیده شد و ما شاهد همکاری بسیار ارزشمند کسبه و بازار و اتحادیه‌های مختلف بودیم.

شاهرخی ادامه داد: در استان همدان اصحاب رسانه ما از بهترین اصحاب رسانه هستند که به دنبال آگاهی‌بخشی بدون هیچ گونه توقعی و حاشیه‌ای فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه وجود اصناف و بازاریان و تولیدکنندگان و رسانه‌ها در کنار مدیریت اجرایی استان به مثابه یک وزنه اثرگذار شاهد هستیم، افزود: در دو هفته اول با به وجود آمدن ویروس کرونا ما در سراسر کشور مشکلات شدیدی برای مواد شوینده و ماسک و تجهیزات پزشکی داشتیم که به همت تولیدکنندگان، اصناف و بازیاریان نیاز استان را تامین شد.

استاندار همدان با بیان اینکه به هر شکل نیاز مردم تامین شد و کادر پرستاری ما برای تجهیزات معطل نماند که جان خود و بیمارشان به خطر بیافتد، گفت:  این همکاری‌ها و همراهی مردم باعث شد که هیچ جا شرمنده نشویم و کسی را به خاطر بی‌پولی و نداشتن تخت و در بیمارستان بستری نکنیم و بین پیر و جوان فرق نگذاشتیم و هیچ گاه این صحنه‌های زشت را در کشور و استان ندیدیم.

شاهرخی بیان کرد: ما مفتخر هستیم که از چنین مردم متدین و متمدن برخورداریم و بین مردم و مسئولین اعتماد وجود دارد که نمونه بارز این اعتماد بعد از مصوبات ستاد ملی کرونا مردم بعد از چندین هزار سال سنت دیرینه سیزده بدر را ترک کردند و همراهی کردند.

او  ضمن تقدیر از مردم و نخبگان، اصناف، مجامع و اتحادیه‌ها و مراکز مختلف که به کمک آمدند، گفت: این وفاق و همدلی که ریشه از فکر و روح و اندیشه این مردم در استان دارد توفیقات خوبی را نصیب استان کرده است.

استاندار همدان گفت: اگر امروز اقتصاد ما در استان سرپا است به لطف خدا و صنعتگرانی است که بی‌توجه به تحریم‌ها کار می‌کنند و فعال هستند و کمترین حاشیه‌ای در استان نیست و به برکت روح شهدای گرانقدر این وفاق ایجاد شده که جای سپاس و قدردانی است.

او  ضمن گرامیداشت روز قدس گفت: با توجه به گسترش سراسر این ویروس در دنیا و کشور ما با همه وجود به فرمایشات مقام معظم رهبری مجدد لبیک خواهیم گفت و بیانات ایشان را خواهیم شنید.

شاهرخی ادامه داد:  به لطف خدا شاهد پیروزی جبهه مقاومت بر کفر و استکبار و رژیم صهیونیسمی خواهیم بود و روز قدس را به شکل دیگری گرامی خواهیم داشت.

منبع:بسیج

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.