ادعای ترامپ درباره مدیریت موج دوم کرونا در آمریکا

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است کشورش می‌تواند دور دوم شیوع کرونا را مدیریت کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه دولتش در صورت وقوع موج دوم کرونا در این کشور محدودیت‌های سختی را اعمال نخواهد کرد، مدعی شد کشورش می‌تواند دور دوم شیوع کرونا را مدیریت کند!

ترامپ حین بازدید از کارخانه فورد در میشیگان که در حال حاضر به تولید دستگاه تنفس مصنوعی روی آورده است، گفت: ما قصد داریم آتش‌سوزی را خاموش کنیم [بیماری را مدیریت کنیم]. ما قصد نداریم کشور را ببندیم.

پیشتر، پیتر ناوارو، مشاور اقتصادی ترامپ ضمن حمایت از تصمیم رئیس جمهور مبنی بر تسهیل قوانین قرنطینه گفته بود: «تعطیلی اقتصاد کشور بیشتر از کرونا و به صورت غیرمستقیم موجب کشته شدن آمریکایی‌ها می‌شود». اعتقاد او بر این است که بیکاری و بحران اقتصادی بیش از بیماری آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز اخیرا گفته است خطر آسیب دائمی به اقتصاد آمریکا با تمدید محدودیت‌ها وجود دارد. او هشدار داده که اگر تعطیلی مشاغل به مدت چندین ماه ادامه یابد ممکن است اقتصاد آمریکا هرگز به طور کامل بهبود نیابد.

موضوع بازگشایی مشاغل همچنان محل تنش میان دولت آمریکا و مقامات ایالتی این کشور است؛ در حالی که دولت آمریکا اصرار بر بازگشایی مشاغل و بازگشت زندگی به روند عادی دارد، مقامات ایالت‌ها و فرمانداران هشدار داده‌اند که این اقدام می‌تواند به اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا منجر شود.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است؛ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۹۷ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای مهار آن تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته و طی چند هفته اخیر حدود ۴۰ میلیون نفر نیز در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار