روزی برای حمایت از آرمان فلسطین/بیانیه نهادها و شخصیت‌ها به مناسبت روز قدس

روز قدسِ امسال یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین روز‌های حمایت از آرمان مردم فلسطین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شخصیت‌ها و نهاد‌های مختلف در استان فارس با صدور بیانیه‌های جداگانه ضمن گرامیداشت روز قدس بر بر میثاق دوباره با اندیشه‌های ناب امام خمینی رحمه الله علیه و خلف صالحش امام خامنه‌ای مدظله العالی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز  گفت: روز جهانی قدس یکی از ماندگارترین یادگاران احیا کننده اسلام ناب محمدی در عصر حاضر، امام خمینی(ره) است که مرز دقیق و مشخصی میان حق و باطل کشیده و کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج حضرت ولیعصر(عج) را در اختیار امت اسلامی گذاشته است.

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی و اراده مسلمانان و مظلومان جهان در بازپس‌گیری قبله اول مسلمین از چنگال اشغالگران قدس شریف است.

این روز بزرگ و اراده عظیمی که در ورای این یوم‌الله نهفته است، هیچگاه تعطیل کمرنگ و یا به فراموشی سپرده نخواهد شد و گرچه امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس برقرار نیست اما ولی امر مسلمین جهان در این روز، بار دیگر اقتدار و عظمت امت اسلامی را روزافزون خواهند نمود و اراده حتمی و تخلف ناپذیر ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.


بیشتر بخوانید:  پیام استاندار فارس به مناسبت روز جهانی قدس
بیشتر بخوانید: بیانیه فرماندهی انتظامی استان فارس به مناسبت روز قدس
بیشتر بخوانید: بیانیه سپاه فجر فارس به مناسبت روز جهانی قدس
بیشتر بخوانید: صدور بیانیه اهل سنت در خصوص روز قدس


نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگر نمی‌تواند در حمایت از فلسطین مانع ایجاد کند

دادگستری کل استان فارس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گرامیداشت روز جهانی قدس در بیش از یکصد کشور جهان نشان می‌دهد که مساله قدس به گفتمان جهانی تبدیل شده است و روند بیداری ملت‌ها در این مساله رو به فزونی است و انشاءالله دیر یا زود قبله اول مسلمین به آغوش امت باز خواهد گشت و حلاوت صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها به تلخی تاریخی تبدیل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: نه ویروس کرونا و نه هیچ چیز دیگری نمی‌تواند در راه حمایت از کشور فلسطین، آزادی فلسطین و همراهی با جبهه مقاومت مانع افکنی کند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت در برگزاری تجمعات فیزیکی، اجتماع بزرگ حامیان فلسطین در روز جهانی قدس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مردم انقلابی ایران و سایر آزادی خواهان جهان جهت حضور در این اجتماع می‌توانند با مراجعه به سایت بین المللی و چند زبانه www.qudsday.net ضمن ثبت نام در کنار دیگر ملت‌های جهان در این اجتماع و پویش با شکوه جهانی شرکت کرده و روز جهانی قدس و مساله فلسطین را گرامی دارند.

پیش از این نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفته است: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری امکان برگزاری مراسم شایسته و گسترده روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به صورت راهپیمایی سراسری در کشور مقدور نخواهد بود، ولی به دلیل ضرورت زنده نگه داشتن این روز ویژه برنامه استثنایی خواهیم داشت.

او افزود: ساعت ۱۲ روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، رهبر معظم انقلاب با جهان اسلام سخن خواهند گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود. برای بهره حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه‌ای از کشور هیچ برنامه‌ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

در همین حال، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس روز پنجشنبه اعلام کرد:در تمام مناطق استان که مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند، نمازگزاران بدون خروج از مصلا‌ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به نمایندگی از سایر شهر‌هایی که فعلا امکان اقامه نماز جمعه ندارند، به نشانه انزجار از استکبار جهانی فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سرخواهند داد.

تلاش مجلس یازدهم برای مقابله با تحرکات رژیم صهیونیستی

ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و شهدای گرانقدر مدافع حرم اظهارکرد: تحرکات نظامی و سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی در سال‌های اخیر به همگان ثابت کرد که این رژیم جعلی، جز دشمنی با جهان اسلام هویت دیگری ندارد.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم گفت: از آنجا که امپریالیسم جهانی همواره به دنبال توطئه برای جدایی فلسطین از جهان اسلام است، کسانی که به دنبال توافق‌های جعلی تحت عنوان توافق قرن هستند، بدانند انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه است که دست آن‌ها را خوانده و به پشتوانه مردمی بصیر، توطئه‌های شوم آن‌ها را نقش برآب می‌کند.

عزیزی افزود: با توجه به شرایط فعلی جامعه در پی شیوع بیماری کرونا ضمن تقدیر از جامعه درمانی، امسال به دلیل شرایط موجود و اهمیت سلامت مردم، آیین روز قدس متفاوت از سال‌های گذشته اجرا می‌شود و در این راستا جهان اسلام گوش به سخنان گوهربار رهبرمعظم انقلاب اسلامی خواهد سپرد تا مانند همیشه بیانات ایشان چراغ راه مسایل و مباحث دنیای اسلام باشد.

او ادامه داد: در این راستا نمایندگان مردم در مجلس یازدهم نیز تمام تلاش خود را به منظور مقابله با تحرکات رژیم غاصب و جعلی صهیونیست در منطقه در حوزه قانون گذاری به کار خواهد بست تا بیش از پیش این رژیم جعلی و کودک کش را در انزوای سیاسی قرار دهند.

روز قدس روز پاسداشت آزادگی است

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در بیانیه ای گفت: روز قدس روز پاسداشت آزادگی است، روز سنگ‌های همت و غیرت علیه اسحله‌های مستکبرین، روز ایستادگی حق علیه باطل و روزی که مردم آزاداندیش جهان فارغ از خط کشی‌های سیاسی، مذهبی و مرزی یک صدا علیه ظلم و ستم فریاد مشترک آزادی سر می‌دهند خواستار پایان یافتن این بی عدالتی و تجاوز آشکار به خاک فلسطین هستند.

بیت المقدس، قبله اول مسلمانان متعلق به همه ادیان و مذاهب به ویژه مردم آزاده جهان است. روز قدس، آرمانی است که حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با قرار دادن آن در صدر مسائل جهان اسلام هر ساله به ما یادآوری میکند که باید برای حمایت از ستم دیدگان و پیروزی حق لحظه‌ای از پای ننشینیم و در این مسیر گام‌های استواری برداریم.

در ماه مبارک رمضان با تاسی از کلام خداوند مبنی بر 《نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب》جنایت‌های رژیم صهیونیستی اسرائیل را محکوم می‌کنم و به فلسطینیان و آزادگان جهان نوید پیروزی می‌دهم.

امسال به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، امکان راهپیمایی گسترده در خیابان‌ها و سر دادن شعار علیه استکبار و مستکبرین جهان وجود ندارد، ولی این محدودیت مانع حمایت مردم جهان از فلسطین نمی‌شود، از این‌رو در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن هم‌دردی با مردم آزاده فلسطین به آن‌ها اعلام میکنم که ما در کنارشان ایستاده ایم.

روزی كه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت

طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص تأثیر روز قدس بر آگاه‌سازی جهانی بر مسئله فلسطین، گفت: اشغال فلسطین توسط کشور‌های ابرقدرت پوشالی جهان با یک برنامه‌ریزی دقیق انجام شد و برای آن یک کار ابر رسانه‌ای در جهان صوت گرفت که همه کشور‌های غربی با مدیریت پیر استعمار یعنی انگلیس برنامه‌ریزی کرده و فلسطین را اشغال کردند و یک کشور دیگر به نام اسرائیل ایجاد کردند و با همان قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشتند، بیش از ۳۰ سال توانستند به‌گونه‌ای عمل کنند که صدایی در ارتباط با اشغال فلسطین در جهان شنیده نشود.

او افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تأییدی که امام راحل درباره مسئله فلسطین داشتند و اعلام فرمودند آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شود، موجب شد تا ذهن‌ها به سمت قدس سوق پیدا کند و جهان آرام آرام متوجه جنایت بزرگی که توسط غربی‌ها در منطقه خاورمیانه و فلسطین در حال وقوع بود، شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، روز قدس را بهترین وسیله برای آگاه‌سازی جهان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه فلسطین دانست و گفت: روز قدس باعث شد كه قدرت پوشالی اسرائیل نابود شود و جهانیان فلسطین را بشناسند در حقیقت روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.

او بیان کرد: اگر روز جهانی قدس نبود مانند ۴۰ سال پیش، بسیاری از مردم دنیا حتی نمی‌دانستند فلسطین کجاست و چه جنایاتی در آنجا توسط غربی‌ها در حال رخ دادن است و فلسطین برای همیشه فراموش می‌شد و اسرائیل نیز با قدرت رسانه‌ای که در اختیار داشت، به‌عنوان یک مجموعه قدرتمندی که بر همه عالم تسلط پیدا کرده است، مطرح بود.

طاهری تأکید کرد: روز قدس باعث شد که فتیله قدرت پوشالی اسرائیل پایین کشیده شود و جهانیان فلسطین را بشناسند نه فقط مسلمانان و علی‌رغم همه فشار‌هایی که غربی‌ها می‌آورند، روز قدس قضیه فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت.

 بیانیه مدیر حوزه علمیه خواهران فارس به مناسبت فرا رسیدن روز قدس

حجت الاسلام محمودی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس به مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه ای صادر کرد:
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا ۗ وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» (حج/40)

«همان کسانی که به ناحق از خانه‌هایشان بیرون رانده شدند [آنها گناهی نداشتند] جز اینکه می‌گفتند پروردگار ما خداست و اگر خدا بعضی از مردم را با بعض دیگر دفع نمی‌کرد صومعه‌ها و کلیساها و کنیسه‌ها و مساجدی که نام خدا در آنها بسیار برده می‌شود سخت ویران می‌شد و قطعاً خدا به کسی که [دین] او را یاری می‌کند یاری می‌دهد چرا که خدا سخت نیرومند شکست‏ ناپذیر است».

بیش از هفت دهه از تحمیل اجباری تزریق یک ویروس آدمکش و خانمان سوز از سوی استعمار جهانی بر کالبد وجودی سرزمین قبله اول جهان اسلام میگذرد رژیم منحوس صهیونیسم با غصب سرزمین آبا و اجدادی مردم فلسطین از هیچ اقدامی جهت ذبح بشریت فرو گذاری نکرده است.

مدعیان حقوق بشر نه تنها در برابر جنایت های رژیم کودک کش سکوت اختیار کرده اند، بلکه خود حامی و محرک این جنایت ها بوده اند.

بدین وسیله از طلاب حوزه علمیه خواهران استان فارس؛ دعوت می شود همراه و همدل با ملت متعهد به آرمان اسلام و امام راحل ره ضمن گرامیداشت روز قدس همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و امروز به جای قدم بر روی سنگفرش خیابان ها با قلم و بیان در فضای مجازی ادای دین شرعی نسبت به فریضه روز قدس را به جا آورده و با لرزه انداختن بر اندام دشمن روح امام راحل ره و بزرگ مرد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد گردانید.

طلاب گرامی در این روز بزرگ با پیوستن به جمع میلیونی شنوندگان و بینندگان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلام (مدظله العالی)، با تعقل و امداد الهی توان و امکانات خود را برای تحقق رهنمودهای معظم له در راه آرمان قدس عزیز به کار گیرند.

حمایت جامعه پزشکی فارس از آرمان مردم فلسطین

همچنین کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد.

در این بیانیه گفته شده است: آزادی قدس شریف و تلاش برای زوال و نابودی قطعی اسرائیل و محو غده سرطانی منطقه را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد، محکوم می‌کنیم.

کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیانیه ضمن محکوم کردن ترور سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» که نمادی از استکبار ستیزی و عدالت خواهی بود، تاکید کرده است: به فضل الهی شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی، حاج «قاسم سلیمانی» و دیگر فرزندان تربیت یافته در مکتب ولایت فقیه و مقاومت اسلامی، بر خلاف نیت و غایت این اقدام شوم، فصل نوین و گشاینده جبهه‌های جدیدی در روند مقاومت ضد صهیونیستی و مقابله باتروریست‌های متجاوز و اشغالگر آمریکایی و اسرائیلی در منطقه خواهد گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه نیز در بیانیه‌هایی به مناسبت روز جهانی قدس، بار دیگر حمایت خود را در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم اعلام کردند.

همه‌گیری کرونا مانع از حمایت از مظلومان جهان نخواهد شد

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با صدور بیانیه‌ای بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آستانه روز قدس تاکید کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

«مساله‌ روز قدس هم امسال از هر سال مهم‌تر است. البته مساله فلسطین یک مساله‌ اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست؛ مساله فلسطین یک مساله‌ انسانی است»
مقام معظم رهبری

روز قدس یادگار ماندگار امام راحل(ره) سنتی بزرگ در راه مقابله با هرگونه ظلم و استکبار بنا نهاده و خیل عظیم مجاهدان فی سبیل الله را به خیابان‌ها می‌کشاند تا با زبان روزه فریاد مظلوم‌خواهی سر دهند. این روز همواره بیش از پیش مورد استقبال عدالت‌خواهان جهان قرار گرفته و هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

۴۰ سال است قدس عزیز و مردم مظلوم فلسطین که در حصار آهنین دژخیم صهیونیست قرار گرفته، فریادرسی جز فریاد مسلمانان در روز قدس ندارند و هر سال هزاران چشم مظلوم و بی‌پناه در انتظار حمایت جهانی در روز قدس است.

امسال اما روز جهانی قدس در گیر و دار اپیدمی بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته و امکان برگزاری راهپیمایی با هدف حفظ سلامت عمومی مهیا نیست. اما این محدودیت هرگز باعث نخواهد شد خیل مشتاقان نخستین قبله مسلمانان، مردم بزرگ فلسطین را از یاد ببرند.

قطعا مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری اپیدمی نمی‌تواند سد راه تلاش برای دستیابی آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از مظلومان جهان شود.

بر همگان فرض است با گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه و دیگر شهدای محور مقاومت، بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین همچون گذشته استمرار ورزند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همسو با همه ظلم ستیزان در هر گوشه از جهان بر حمایت بی دریغ خود از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرده و هر گونه اقدام رژیم سفاک و صهیونیستی اسرائیل برای الحاق کرانه‌های باختری را محکوم می‌کنند.

نامگذاری روز قدس نشان ازدفاع همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مظلومیت است

نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام راحل(ره) نشان ازدفاع همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مظلوم و مظلومیت است.

این مهم هر سال توسط آزادیخواهان دنیا بالاخص ملت شهیدپرور وآزادیخواه ایران اسلامی با برگزاری راهپیمایی های باشکوه درحمایت از مردم مظلوم فلسطین وانزجار از رژیم غاصب صهیونیستی انجام وندای آزادی قدس شریف طنین افزا میشد.

امسال که پیرو تصمیمات شورای ملی مبارزه باشیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم در راستای جلوگیری از همه گیری این بیماری وجود ندارد بعنوان یک وظیفه شرعی به فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که قرار است بطور زنده با جهان اسلام سخن بگویند گوش جان خواهیم سپرد.

 

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار