هوای اصفهان در وضعیت ناسالم

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۰۴ برای گروه های حساس ناسالم است‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیفیت هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز با میانگین ۸۱ در وضعیت سالم ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۱۵۹، خیابان استانداری روی عدد ۱۲۵، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۲۶، خیابان پروین روی عدد ۱۲۸، خیابان رودکی روی عدد ۹۴ و خیابان دانشگاه روی عدد ۹۱ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شهر‌های شاهین شهر با میانگین ۶۵، کاشان با میانگین ۸۰، مبارکه با میانگین ۷۹ و نجف آباد با میانگین ۸۵ در وضعیت سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاه‌های پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار