اولویت تکمیل طرح ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان برای امسال

رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی گفت: تکمیل طرح ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان به عنوان یکی از اولویت‌های امسال فولاد خراسان رضوی مطرح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آریوبرزن مافی رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی در جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: یکی از هدف‌گذاری‌هایی در سال ۹۹ انجام شده، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ذخیره مواد معدنی، استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی برای امسال است.

او با اشاره به داغ بودن بحث بورس و شاخص بودن بخش معدن در این زمینه در ماه‌های اخیر، افزود: ۲۳ درصد فروش انجام گرفته در بورس مربوط به شرکت‌های معدنی بوده و اگر صنایع معدنی ارزآور باشند، این رشد در بورس چندین برابر خواهد بود.

رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی با بیان اینکه صنایعی همچون «ایمیدرو» به دنبال سرمایه گذاری از محل سود صنایع معدنی هستند، ادامه داد: این اتفاق مبارکی است که امیدواریم امسال شاهد تحقق آن باشیم.

مافی همچنین با اشاره به اخذ ۲۵۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و معدن در پارسال، بیان کرد: بخش معدن کشور در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با شیوع کرونا کمک کرده اند.

او تصریح کرد: احیا و توسعه ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس در کشور اتفاق افتاده، اما متاسفانه خراسان رضوی سهمی در این میان نداشته و باید ببینیم مانع این موضوع چه بوده است.

رئیس انجمن تخصصی معدن خراسان رضوی با اشاره به صدور ۱۳۲ بخشنامه برای حوزه معدن در دهه ۹۰ تاکید کرد: این موضوع باعث بلاتکلیفی معدن کاران و سختی کار در شرکت‌های این حوزه شده است، زیرا برخی از بخشنامه‌ها با یکدیگر متضاد بوده اند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.