رونمایی از مستند آخرین سرباز

مستند ساز نهاوندی تصویربردار داعش را درتلویزیون ایران به حامیان تروریست‌ها نشان می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراسم رونمایی از مستند آخرین سرباز جدیدترین تولید واحد مستند شبکه پرس تی وی که به ماجرای زندگی تصویربردار داعشی در سوریه می‌پردازد با حضور مدیران روابط عمومی و معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار شد.

ایمان گودرزی کارگردان و مستند ساز نهاوندی در باره رونمایی از این مستند در صداوسیما در گفتگو با خبرنگارخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بیان کرد:  مراسم رونمایی به دلیل شرایط کرونایی و با رعایت فاصله اجتماعی با حضور معاون کل برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جناب اقای دکتر جبلی و دکتر زنجیران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما و تعدادی از مسئولان صداوسیما این مراسم در معاونت برون مرزی انجام شد.

گودرزی گفت: مستند آخرین سرباز در مورد زندگی تصویربردار داعش در سوریه است که از لندن خود را به این کشور رسانده و برای داعشی‌ها مستند سازی می‌کرده است و این مستندبه دلیل نگاهی متفاوت ساختاری هنرمندانه محتوایی برگرفته از تفکر مدافعین حرم از طرف شبکه پرس تی وی به عنوان اثری فاخر مورد رونمایی قرار گرفت.

مستند ساز نهاوندی افزود: تهیه کنندگی و کارگردانی این کار خودم هستم که مشاهدات یکی از اعضای جدا شده داعشی از اقدامات و اتفاقات صورت گرفته توسط این گروه تروریستی را از زبان این داعشی تبعه اینگلیسی در سوریه روایت کردم.

اوادامه داد:  در این مستند طی همراهی با این عضو فراری داعشی، داستان مسلمان شدن، گرویدن به وهابیت و عزیمت وی از اروپا به سوریه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش را به تصویر کشیدم.

گودرزی بیان کرد: این عضو سابق داعش، همکاری خود را به عنوان تصویربردار با داعش آغاز می‌کند و همه وقایع و رویداد‌های صورت گرفته توسط این گروه تروریستی تکفیری را ثبت و ضبط می‌کند، اما در ادامه و پس از مواجهه با تناقض‌های موجود در رفتار و عملکرد داعش با دین اسلام تصمیم به جدایی از این گروه می‌گیرد وی طی فرار از دست داعش تصمیم می‌گیرد این اسناد و تصاویر را هم از دسترس داعش دور کرده و فیلمی مستند بر اساس آن‌ها بسازد.

این مستند ساز بیان کرد:این مستند روایی با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه، ضمن بیان توضیحات راوی پیرامون تصاویر ضبط شده توسط وی به ارائه تجربیاتش از آشنایی با دین اسلام و تعالیم این دین آسمانی و تناقض‌های فراوان میان تعالیم اسلامی با تعالیم و تفکرات وهابیت و داعش می‌پردازد.

او با اشاره به عواملاین برنامه گفت: در راه تولید این کار حامد قریشی و فاطمه مقدم: نویسندگان، مهدیه فردی: تدوینگر، سهیل درویشی: آهنگساز و امین گودرزی: مدیر تولید از جمله عوامل این مستند هستند که با من همکاری داشته اند و قرار است آخرین سربازدر ۴ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به زودی از شبکه پرس تی وی پخش شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.