نیروهای حفتر از سرنگونی ۷ پهپاد ترکیه در خاک لیبی خبر دادند

سخنگوی ارتش تحت امر خلیفه حفتر از سرنگونی ۷ پهپاد متعلق به ترکیه در درگیری ۲ روزه با دولت وفاق ملی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر روز جمعه از هدف قرار دادن چند فروند پهباد متعلق به کشور ترکیه در لیبی خبر داد.

خالد محجوب، سخنگوی نیروهای حفتر که خود را ارتش ملی لیبی می‌نامند، اعلام کرد این نیروها ۷ پهپاد متعلق به ارتش ترکیه که در خدمت دولت وفاق قرار داشته را سرنگون کرده اند.

محجوب طی کنفرانس خبری روز جمعه خود اعلام کرد که در پی درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی که ۲ روز به طول انجامیده، توانسته تا به ارتش ترکیه خسارت‌هایی را وارد کند.

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

در مقابل کشورهای امارات، عربستان و مصر هم به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به خلیفه حفتر می‌پردازند. چندی پیش هم طی حملاتی خمپاره‌ای ساختمان سفارت ترکیه آسیب دید. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در صورت تعرض نیروی حفتر به مواضع ترکیه، آنکارا پاسخی جدی نشان خواهد داد و تلافی خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
حالا این دو دولت کدامشان منافع ما را تامین میکنن تا ما برای همون دعا کنیم؟
دولت وفاق ملی که غربی ها روی کار اوردن و منافع غرب تامین میکنه و غرب دشمن ماست
ارتش ملی یا خلیفه حفتر هم که مورد حمایت اعراب مرتجع هستند و منافع عربها تامین میکنند این چند کشور عربی هم دشمن مقاومت هستند و دوست امپریالیست

پس هیچ کدامشان دوست ما نیستند ، انشااله جریان جدیدی در لیبی شکل بگیره تا خط مقاومت در این کشور هم کشیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چین نیروهای ائتلاف توسط امریکا به قصد خراب کردن زیرساخت های سوریه والان هم لیبی انجام تا کشورهای اسلامی نتوانند سر بلند کنند. کینه ودشمنی ها هم تا چندین سال در دل مسلمانان باقی می ماند . واز پول وامکانات ونیروی انسانی مسلمانان بر علیه خودشان استفا ه میشود .هم اسرائیل دیگر دشمن درجه یک این ملت ها نیست . وتمرکز از روی اسراییل کنار خواهد رفت . در آخر هم امریکا یک پیمان ظالمانه بین کشور هامی بندد. تا خو ش را صلح دوست نشان دهد .
آخرین اخبار