چرا ترامپ از راهبرد فشار حداکثری علیه ایران نتیجه عکس گرفت؟

عضو اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در مطلبی به علل شکست راهبرد دولت آمریکا در «فشار حداکثری علیه ایران» پرداخت.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شانزده ماه از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید می‌گذشت که او داستان خروج از توافق هسته‌ای ایران با تعبیر آن به عنوان بدترین توافق را علم کرد.

زمانی که در ۱۸ مه سال ۲۰۱۸ رئیس جمهور آمریکا «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان توافق هسته‌ای ایران را زیر پا گذاشت، وعده داد که راهبرد فشار حداکثری علیه تهران، نتایج بهتری از ماندن در این توافق خواهد داشت. تلاش آمریکا برای خروج از برجام برنامه‌ای بود که ترامپ از همان زمان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در سر می‌پروراند؛ رئیس جمهوری که به نظر می‌رسد پشت پا زدن به توافقات بین‌المللی و شانه خالی کردن از بار تعهدات آن در وجودش نهادینه شده است.

در پیش گرفتن راهبرد فشار حداکثری علیه تهران در پی دستیابی به اهدافی از جمله نابودی برجام و فشار بر ایران برای عقب نشینی از مواضع هسته‌ای و منطقه‌ای خود ارزیابی می‌شد. هر چند رویکرد تحریمی خصمانه واشنگتن، اقتصاد ایران را متاثر کرد، بدون شک نتوانسته رویا‌هایی را که ترامپ به دنبال آن بود، محقق کند. در واقع راهبرد فشار حداکثری دولت ترامپ، اوضاع را از آنچه بود، بدتر کرده است.

باربارا سالیون، مدیر«طرح آینده ایران» در اندیشکده شورای آتلانتیک در یادداشتی به طرح دلایلی پرداخت که بر مبنای آن دونالد ترامپ از رویکرد فشار حداکثری خود علیه ایران نتیجه عکس گرفته است:

ناکامی در کنترل برنامه موشکی ایران و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور

در ماه می ‌سال ۲۰۱۸، ترامپ در جریان سخنرانی سالانه خود وعده داد که سیاست جدید او در قبال تهران به از بین بردن تهدیدات ناشی از برنامه موشک‌های بالستیک ایران کمک خواهد کرد و پایانی بر «اقدامات تهدیدآمیز» این کشور در خاورمیانه خواهد بود.

به نوشته سالیوان، کمپین فشار حداکثری ترامپ نه تنها مانعی بر سر راه پیشرفت موشکی ایران نبود، بلکه این کشور در بحبوحه افزایش فشار‌ها موفق به ارسال موفقیت آمیز یک ماهواره نظامی به فضا شد؛ اقدامی که مقامات آمریکایی نتوانستند نگرانی خود را در خصوص آن کتمان کنند.

شایان ذکر است، منطق راهبردی ایران در توسعه برنامه موشکی، دستیابی به توان بازدارندگی است. هرچند جمهوری اسلامی نشان داده که در صورت وقوع بحران، در به کارگیری و استفاده از این توان درنگ نخواهد کرد. در واقع، هم در سطح بازدارندگی روانی و هم در سطح عملیاتی ایران جایگاه ویژه‌ای در زمینه موشکی دارد. حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، توان عملیاتی ایران در زمینه موشکی را بیش از پیش به رخ مقامات واشنگتن کشاند.

اندیشکده آمریکایی تاکید می‌کند برخلاف ادعای ترامپ، تنش‌ها در خاورمیانه نسبت به پیش از خروج آمریکا از برجام، افزایش یافت و تحولات یک سال اخیر در خلیج فارس و عراق، واشنگتن و تهران را تا آستانه جنگ پیش برد. سالیوان با اشاره تلویحی به مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، نوشت تحولاتی در منطقه بوقوع پیوست که حتی ممکن است آمریکا را وادار به ترک عراق کند، اتفاقی که در صورت وقوع، این کشور را بیش از پیش در مقابل ایران آسیب پذیرتر خواهد کرد.

فشار حداکثری و عزم جزم ایران برای ارتقای توانمندی هسته‌ای

عضو اندیشکده شورای آتلانتیک با یادآوری پایبندی ایران به برجام یکسال پس از خروج آمریکا، نوشت ایران پس از یکسال تعهد به توافق هسته ای، اکنون اورانیوم غنی شده کافی برای تولید سلاح اتمی را در اختیار دارد و روند غنی سازی در سایت فردو از سر گرفته شده است.

اگر آمریکا برغم عدم پایبندی خود به برجام، سعی در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران داشته باشد، ایران نیز در واکنش ممکن است به طور کامل توافق هسته‌ای و حتی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را کنار بگذارد و این همان مسیری است که کره شمالی در سال ۲۰۰۳ پس از افزایش فشارها، به سوی توسعه سلاح‌های هسته‌ای در پیش گرفت.

ناکامی در اجماع بین المللی و افزایش شکاف میان واشنگتن و هم پیمانان اروپایی آن

سالیوان با اشاره به ناکامی آمریکا در اجماع منطقه‌ای و بین المللی متحدانش علیه تهران، افزایش شکاف میان واشنگتن و متحدان دیرینه آن در اروپا را سومین دلیل ناکارآمدی کمپین فشار حداکثری ترامپ می‌داند. به باور او سیاست آمریکا در قبال ایران، شکاف این کشور با مهمترین متحدانش در اروپا را، که سعی در حفظ برجام دارند، عمیق‌تر کرده است. تجربه نشان داده است که فشار بر ایران تنها زمانی می‌تواند به نتیجه منجر شود که چند جانبه و دارای اهداف واقعی و قابل دستیابی باشد.

مدیر بخش ایرانی اندیشکده شورای آتلانتیک، همکاری اروپا برای تحریم ایران را فاکتوری ضروری برای نتیجه گرفتن آمریکا از سیاست‌های خود علیه تهران می‌داند.

نکته قابل ذکر اینکه، ترامپ پس از ناکامی در همراه کردن متحدان غربی خود علیه تهران، به راهبرد جدید برای ائتلاف سازی منطقه‌ای در خاورمیانه علیه ایران از جمله طرح ناتوی عربی و ائتلاف نظامی در خلیج فارس روی آورد. راهبردی که با بی رغبتی کشور‌های عربی منطقه و پس از رفت و آمد‌های دیپلماتیک متعدد مقامات آمریکایی به این کشور‌ها در نهایت عقیم ماند و به نتیجه‌ای نرسید.

توسل بیش از حد به سیاست تحریمی و کاهش اثربخشی آن‌ها

از سوی دیگر، دولت ترامپ با تحت فشار قرار دادن دیگر کشور‌ها برای پیوستن به کمپین فشار حداکثری، برخلاف ترجیحات سیاسی آنها، تحریم‌ها را به عنوان ابزاری منفعل در حوزه سیاست خارجی تضعیف کرده است. تحریم‌ها همانند آنتی بیوتیک‌ها در صورت استفاده بیش از حد، اثربخشی خود را از دست می‌دهند و با گذشت زمان، کشور‌ها راهکاری برای مقابله با تحریم‌ها می‌یابند. بویژه آنکه چین دارای قدرت اقتصادی است که موازی با سازوکار‌های مالی بین المللی می‌تواند رشد کند و زمانی که آمریکا واقعا نیاز به توسل به تحریم‌ها در آینده داشته باشد، ممکن است دریابد که این راهکار حداقل تاثیر ممکن را دارد.

بدعهد‌های مداوم واشنگتن و کاهش قدرت چانه زنی غرب در برابر تهران

دلیل دیگری که عضو اندیشکده شورای آتلانتیک برای شکست سیاست حداکثری دولت آمریکا مطرح می‌کند، افزایش مخالفت‌ها در ایران برای عادی سازی روابط با واشنگتن پس از بدعهدی‌های پیاپی این کشور در توافق هسته‌ای و دنبال کردن رویکرد‌های خصمانه نسبت به تهران است. در نتیجه مذاکره با دولت آتی ایران برای دستیابی به توافقی بهتر، حتی در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها، در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، بسیار دشوارتر از قبل خواهد بود.

سالیوان با توجه به تمامی دلایل مذکور فرصت ناب برای ادامه مذاکرات در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک، حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و دیگر موضوعات را از دست رفته می‌بیند.

اندیشکده شورای آتلانتیک یادآور می‌شود که تمامی پیامد‌های ناگوار سیاست‌های ضد ایرانی دولت ترامپ در زمان بزرگترین بحران جهانی سلامت، همه گیری ویروس کووید-۱۹، در حال آشکار شدن است. سالیوان معتقد است، دولت ترامپ می‌توانست از بحران کرونا به عنوان بهانه‌ای برای کاهش تحریم ها، دست کم در قالب ژستی برای نمایش به مردم ایران، استفاده کند، اما اصرار مقامات کاخ سفید همچنان بر ادامه این رویکرد است.

برغم درخواست‌های جهانی گسترده برای کاهش تحریم‌های ایران در هنگامه شیوع کرونا، دولت آمریکا با بی اعتنایی به خواست بین المللی، همچنان به اعمال تحریم علیه این کشور و طرف‌های تجاری آن پافشاری می‌کند. سالیوان با یادآوری رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال تهران، مانع تراشی آن در مقابل درخواست کمک ۵ میلیاردی دلاری ایران از صندوق بین المللی پول در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد.

عضو اندیشکده شورای آتلانتیک می نویسد: با وجود گذشت دو سال از خروج آمریکا از برجام، جز مایک پمپئو، وزیر خارجه و تعداد انگشت شماری از محافظه کاران در واشنگتن، ترامپ هنوز نتوانسته حمایت قابل توجهی را برای اقدامات ضد ایرانی خود در درون آمریکا جلب کند. رژیم صهیونیستی تنها متحد واشنگتن است که از سیاست فشار حداکثری علیه تهران حمایت می‌کند.

داستان سیاست فشار حداکثری به همین جا ختم نمی‌شود. وزیر خارجه آمریکا اکنون مسئولیت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را، که تحت برجام در ماه اکتبر منقضی می‌شود، برعهده گرفته است. پمپئو در تقلا‌های خود به استدلالی شبهه آمیز متوسل شده که مبنای حقوقی نمی‌توان برای آن قائل شد و آن اینکه برغم خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، این کشور هنوز عضو این توافق بوده و می‌تواند با استناد به بند‌های آن تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند. استدلالی که قویا از سوی دیپلمات‌های کشور‌های غربی رد شده است و همگان بر این باورند که پمپئو نمی‌تواند سربلند از این پیکار بیرون بیاید.

آمریکا که شانس اندکی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای خود می‌بیند، تهدید کرده در صورت ناکامی شورای امنیت در پاسخگویی به این خواست واشنگتن، تمامی تحریم‌ها را از سر می‌گیرد و آنچه از توافق هسته‌ای ایران باقی مانده را از بین خواهد برد. این همان مصداق فاحش سوء استفاده از مفاد یک توافق بین المللی برای ملزم کردن ایران به تعهد به آن است و راه را برای دستیابی به توافقی دیگر با این کشور در آینده ناهموارتر می‌کند.

مدیر طرح آینده ایران در شورای آتلانتیک اذعان می‌کند که در نهایت این سران آمریکا هستند که بازنده اصلی سیاست‌های ضد ایرانی خواهند بود که خود طراح آن بوده اند.

با توجه به رویکرد زیرپا گذاشتن توافق‌های بین المللی که ظاهرا به عادتی دیرینه برای رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده، سالیوان تحلیل خود را اینگونه به پایان می‌برد: ادامه رویکرد فشار حداکثری در قبال ایران همانند بسیاری از مسائل دیگر، هیچ عایدی برای واشنگتن ندارد. درک این مسئله نیاز به دانش عمیقی در روابط بین الملل ندارد که ادامه چنین رفتار‌های خصمانه‌ای از سوی آمریکا در آینده، قطعا حامیان اندکی برای ترامپ در ارتباط با این راهبرد بر جای خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
God_Lover
۲۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۹
عجیبه که هنوز هم برخی دم از سازش با امریکا میزنن...این نیست که ما همش دم از جنگ و جنگ طلبی بزنیم اما هویت و سیاست های دولت امریکا برا همه عیانه بدون ستطه داشتن و اقابالاسز بودن کاری برا کسی انجام نمیده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نتیجه داده قشنگ ، در اینده نتیجه های بیشتری هم داره اگه حاکمان کشور به خودشون نیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
والا من کارگر ساختمانی هستم تا الان نمیتونستم گوشت بخرم واس زن و بچه الان برنج هم بهش اضافه شد خیلی گرون شده بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
این حرف شما و زندگی همه ما مردم نشان میده بخوبی ترامپ نتیجه گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
میگن چین رو هم تحریم کرده ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هواوی را تحریم کرده بدجور هم تحریم کرده نابود میشه هواوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هر چی بلا سرمون امد از طرف منافقان داخلی و خیانت کاران بود و هست و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ترامپ شکست خورد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکست خورده بود که وضع ما این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۲:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اگه میگین نتیجه عکس گرفته.پس چرا خودرو اینهمه گرون شده؟چرا مسکن اینجوری رفته بالا؟چرا آمار اشتغال اینقدر پایین؟چرا آمار ازدواج اینقدر کم شده ؟واگر مشکل از داخل چرا جلوشون رو نمیگیرین تا اینجوری پیش نره؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۲:۰۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ر ف
۰۲:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه هر کشوری که خدا صاحب کافرو مسلمان است با ان کشور باشد پیروز میدان است ما کشور حسین خداییم مردم کشور ما ملت حسینند وحسین عزیز خداست پس نترسید کشور ایران که حق است به یاری خدا پیروز این میدان جنگ است و فرمانده جنگ ان شاءالله طهور خواهد کرد به اذن خدا و جنگ را با پیروزی مسلمانان و مستضعفین و محرومین به پایان میرساند حلا میبینید زیاد هم دور نیست این پیروزی ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ننگ برترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سکه دلار مسکن ازدواج طلاق بیکاری دلال ارزش پول فرزند آوری نشاط مردم حمایت از مصرف کنندگان ......
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
لعنت بر ترامپ
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
آنقدر بی تاثیر واحمقانه بود که پارسال در اثر بیکاری و اجاره کارگاه و مزد کارگر مجبور شدم کلا جمع کردم صداتون از جای گرم در میاد مگه ما آقازاده ایم که پول بیحد و حساب داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چون همیشه ایران پیروز هست هیچوقت شکست نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دردشون مردم فقیر و متوسط دارن میکشن مسئولین و پولدارها هیچ غمشان نیست
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۲۱:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تحریم ها همش روی قشر کم درآمد جامعه تاثیر میذاره
اما قشر پولدار و سیاسیون مسوولیت دار زیاد بهشون فشار نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
شنیدید ترامپ سه ماه حقوقش رو برای کمک به بیماران کرونا بخشیده
Canada
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
یک عمر به کمک رسانه مهم و معروف و با بزک و دوزک و با یک مشت وطن فروش و نفوذی در سراسر دینا و بادمجان دور قاب چین ها و ملیجک های دربار
توانسته اند
خودشون ابر قدرت به دینا عالب کنند
کرونا پرده ها را کنار زد و
ذات خبیث و شیطانی همه را رو کرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تا فشار دولت بی تدبیر و نا امیدی را دارم دیه فشار دولت ترامپ احساس نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۹:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
قدرتنمایی اینا فقط در حد همون هالیووده وگرنه خودشون خیلی بی بخارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نه بابا مثل اینکه تاثیر داشته ..نمیبینین این غرب پرستان و سلبریتی های ساخته شده غرب .. تو این کرونا ساکت و یک کمکی و کاری. .. ولی هواپیما رو در حال جنگ با امریکا افتاد
شب تا صبح تو میدان ازادی به ممردان و یرداران ما فحش میدادن و اون یکی فقط بچه هایش اهمیت دارند باید دلار بفرستن .. ۸۰ ملیون جمعیت به من چه..
تاثیر داشته چرا نداشته ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اگه راست میگه که اهل نتیجه گرفتنه خودشو از اینهمه بی خانمان و آواره و بیمار و دربدر و گرفتار خودشو رها بسازه که اینقدر در باتلاق نمونه.
یک ویروس توان آمریکا را نشان داد کافی است هر کشوری چند گرم ویروس خرج آمریکا کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اکسفورد، امریکا و چین دارن واکسنشو میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سرتون از زیر برف بیارید بیرون و واقعیت ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دیدتو عمیقتر کن...فقط جلو پاتو نبین.۲۰سال دیگه رو ببین،که امریکا به یه قدرت منطقه ای کوتوله تبدیل شده واسراییلی روی نقشه های جهان نیست،سوال:ایا چهل سال پیش امریکا با یک اخم میتوانست ایران رو از پا در بیاره،الان چی!؟با همین روند در۲۰سال اینده چی!؟،اینقدر رسانه زده نباش
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی قوی
۱۸:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
وای جی سی مدیونی اگه پخش نکنی!!!!
آمریکا کوچکتر و حقیر تر از این حرفهاست تصور کنید از پایگاهایمان در اطراف آمریکا تنها ده نقطه آمریکا را هدف قرار دهیم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
متاسم با این افکار پوسیده ای که دارید اگه میتونستید مثل چین امریکا رو در جنگ اقتصادی به زانو میکشوندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم yjcتمام سخنان گوهر بار شما رو پخش میکنه چون در راستای سیاست خودشونه حرف مخالف رو پخش نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ناشناس18:59کاملا با نظرت موافقم. وقتی کشوری با پیشرفت اقتصادی مثل ژاپن جلوی امریکا بایسته اون هنره وگرنه کره ی شمالی هم موشک داره اما جلوی امریکا هیچ کاری نمیتونه بکته
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۰۱:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
آمریکا در کل دنیا 800 پایگاه نظامی دارد.
لطفا جوگير نشید.
اگر در ایران یا هر کشور دیگه خلع قدرت اتفاق بيافته و حامی آمریکا نباشه
سریع در آن کشور ها دخالت میکنه.
چه ایران باشع چه روسیه و چه هر کشوری
لطفا یکم منطقی باشید ما زورمون به آمریکا نمیرسه اما انقدر هم کم توان نیستیم که زور بهمون بگه.
از لحاظ نظامی آمریکا قوی تر هستش چونکه بمب اتم دارد و ما نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
همش ب فکر جنگی کشت و کشتار اصلا خوب نیست

ما قوی هستیم میدونیم ولی اونا هم ممکنه ضربه بزنن هزاران کودک و زن بچه کشته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هیچ کس جرات ندارد از ما نفت بخرد تازه اگه هم یواشکی بخرند پول هم نمی تونن بدن باید از آمریکا اجازه بگیرن
لطفا یه کم مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز هر کشوری یه مزیتی داره،ایران نیروهای نظامی انقلابی داره وبه همین دلیل توی بحث نظامی قدرتمند شده و البته در جنگ نرم..اگر توی باقی عرصه ها هم نیروهای جوان انقلابی و نه پیر محافظه کار بودند ،نه افزایش نقدینگی کمر شکن داشتیم،نه سیاستها و قوانین زنگ زده نا کار آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
یک کلام برای خود فروخته ها و وطن فروشان داخلی که مزدور بیگانگانند اینکه همیشه کشور و زادگاهت را بزرگ و عزیز در برابر بیگانگان بدان و اینکه تصور کنید اگر ونزوئلا و یا دیگر کشورهای آمریکای لاتین همچون کره شمالی بودند آمریکا چی بود و چکار میکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه به قدرت کشور ما ایمان دارند جز عده ای نادان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خودشان می‌گویند نتیجه نگرفتیم شما آمار و خط می‌دین که نتیجه گرفتید؟؟؟
خخخخخخخخخخخ
نرود میخ آهنی در سنگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
کور نیستی وضع اقتصادیتو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۷:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا ابر پروژه هایی همچون بزرگترین پالایشگاه سدها و نیروگاه‌های جهان و شهرهای پتروشیمی ایران و ابر پروژه های فولاد و آلومینیوم و مس و صدها هزار کارخانجات ایران اسلامی را ندیدید ؟؟
بله ایران تنها بدست ایرانیان توانمند و کوشا و پویا آباد میشود کافی است خودمان کشور خود را بسازیم ،هیچگاه آمریکا کشور شما را آباد نخواهد کرد و اینقدر از این سنگهای بیخود به سینه خودتان نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فشار حداکثری ترامپ نتوانست مردم را از آرمان های بلند ناامید کنه. مشکل اقتصادی هم قابل حله اگر غرب گراها وکسانی که اندیشه ی داعش رو در سر می پروراندند بزارند.جبهه ی مقاومت از جانشان گذشتند اما کسانی حرف داعشی ها وهابی ها وسعودی ها و آمریکایی ها رو تایید می کنند که بویی از انسانیت نبرده اند. اینان کسانی هستند که همواره سعی در ناامنی و از بین بردن آسایش و آرامش افراد ضعیف جامعه را دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
انشالله ظهور امام زمان مشکلات اقتصادیمون حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
به کوری چشم همه دشمنان داخلی و خارجی ایران پیروز هر میدان بوده و خواهد بود چشمها را باز کنید و از خواب بیدار شوید از کشوری وابسته به کشوری کاملا مستقل و مقاوم تبدیل گشتیم از فضا تا دریا و زیر دریا ایران ما نفوذ کرده به دانش‌های بالا دست یافته ،همین کرونا اروپا و آمریکا را در نوردیده و کشوری همچون ایران عملکرد بسیار بهتری داشته و چه بسا صادر کننده کیت پزشکی به کشورهای رتبه بالا و برتر پزشکی جهان همچون آلمان و ترکیه بوده.
تجهیزاتی ساخته که در جهان بی نظیر و کم نظیرند چرا همیشه از در خودفروشی و خیانت وارد میشوید یعنی با شما شدیم هشتاد ملیون؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فقط خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
آفرین دوست عزیز. به پروژه عزیم پراید هم اشاره میکردی خب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
یه جوری حرف میزنی فکردم ازکره ی جنوبی یا ژاپن پیام میدی تو چشماتو باز کن اینجا ایرانه با تورم 200 یا 300 درصدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
موشک و توان دفاعی و قدرت هم مهم است آنهایی که این چیزها را درک نمیکنند همانهایی هستند که داعش را به خانه هایشان هم راه میدادند.اگر این توان و موشکها نبودند معلوم نبود چه بلاهایی بر سر خود و خانواده هایشان می امد،پس این حرفهای مفت و بچگانه چیه ؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
این حرفهای مفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
جنگ داعش ربطی به ایران نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
موشک و توان دفاعی و قدرت هم مهم است آنهایی که این چیزها را درک نمیکنند همانهایی هستند که داعش را به خانه هایشان هم راه میدادند.اگر این توان و موشکها نبودند معلوم نبود چه بلاهایی بر سر خود و خانواده هایشان می امد،پس این حرفهای مفت و بچگانه چیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شوروی صد برابر شما قویتر بود برای اقتصاد سقوط کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تاثیر نداشته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
میگن والا .
Iran (Islamic Republic of)
Bi nam
۱۴:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مطمن هستید نتیجه عکس گرفت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۴:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه کار کشورمون تنها دو چیزه اگر تحریم تسلیحاتی برداشته شه اقتصاد ایران با فروش تسلیحات شکوفا میشه و یا قدرت نظامیش با خرید تسلیحات بروز ......و راه دوم اگه ایران تحریم تسلیحاتی بشه و غربی ها حمایت کنن از امریکا پس توافق با غربی ها که نوکر امریکا هستن هیچ فایده ای نداره و تنها راه پیش رو ایران ساختن موشک قاره پیما با توان حمل کلاهک هسته ای هستش در اینصورت فقط میتونن دست از تحریم بردارن هرچند که ایران طبق روایات ظهور بعد از مذاکره دو مرحله ای که با شکست رو به رو میشه دیگه زیر بار هیچ مذاکره ای با غربی ها نمیره و خودشو برا نابودی اسراییل اماده میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
تو قرن 21 با تسلیحات نمیشه جنگید باید از نظر اقتصادی اینقدر قوی شی که بتونی جلوی امریکا وایسی اینو بفهمید تو رو خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
برادر یه سری از روایات جزو اسرار شیعه است،هر چند بهترین مراکز تحقیق شیعه شناسی در فلسطین اشغالی و امریکاست
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فلسفه مبارزه با شر در این است که شر به عنوان یک مانع در راه تکامل سیر اخلاقی از سر راه برداشته شود تا تکامل کامل شود این چه مبارزه ای است که همه چیزمان را از بین برد این نقض غرض است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا هم دنیامون نابود شد هم اخرتمون
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
شاددل
۱۳:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بمیرید بمیرید که در برابر ایران ذلیلید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
پژو چهل سال پیش شده دویست میلیون،یه واحد اپارتمان ۷۰ متری شده ۵۰۰ ۶۰۰ میلیون،کاروبارم که اونموقع که همه چی خوب بود،کاروبار خراب بود،حالا که دیگه همه چیزم خرابه. اما بگم باهمه این حال من علت این بدبختیارو تحریم نمیدونم مشکل دزدیو فسادو اختلاس،و نداشتن برنامه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۳:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هو هو بیدار شو خوابی در ایران نیستی نتیجه نگرفت این همه گرانی و فساد و اختلاس و دزدی اگر نتیجه می گرفت چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هو هو نویسنده گفته به اون نتیجه که مواخستن نرسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
په تو هم حتما خواب بودی که زدن پهپاد و پایگاه آمریکا را ندیدی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۹:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
واگه مي خواي ببيني دولت موفق بوده يا نه فقط كافيه نظراتو بخوني
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۲:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اگر کسی در موضع ضعف باشد،
توسری خور میشود،
اما اگر در موضع قدرت باشد،
سربلند میشود،
ایران از موضع ضعف به قدرت رسیده،
توسری خور نیست و سربلند است،
آمریکا این را فهمیده،
حالا هی میخواهد با پتک تحریم فلان و فلان ما را بترساند،
کور خوانده است حسابی،
اونقدر تحریم کن تا خودت بترکی جناب امریکا،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر تحریم کن که بمیری امریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
قیمت برنج رو میدونی مونا؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۲:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
جدی تاثیر نداشت!!!
چرا هر کی هر چی مینویسه منتشر میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۲:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
این اراجیف چیه میگین؟
مردم عقل دا ن
شعور دارن
له شدیم زیرفشار
سه شیفته کار میکنیم به نون شب محتاجیم
دلارسه هزارتومانی شد۲۰هزار
پراید حلب پرقو رفت ۸۰میلیون
خونه ۱۰۰تومنی شد ۵۰۰میلیون
بازم میگین نتیجه عکس گرفته؟
لابد میخواسته مارو‌خوشبخت کنه که این نتایج معکوسو گرفته
شکمتون پره
از خال گشنه خبر ندارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
پس چطوری موبایل داری و براش اینترنت میخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خود آمریکا چی شد؟ التماس تفکر.
از سست اراده ها انتظار دیگری نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نمیدونیم چی شد شما میدونی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ناشناس14:14نگران نباش به جایی هم خواهیم رسید که نتونیم برای گوشیمون نت بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
برادر میخاست مجلس و دولت غیر انقلابی انتخاب نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
موافـــــــــــــقم. هر کی مخالفه بچه مایه داره خرج زندگی رو خودش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۲:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
رقیب آمریکا اژدهایی بزرگ همچون چین و قدرتی توانمند و بزرگ همچون روسیه و ایران و کره شمالی است پس هیچگاه خود را گرفتار جاهایی که ضربه سختی میخورد نخواهد کرد مگر در جنگهای کوتاه مدت و لحظه ای و نه در جنگهای طولانی زیرا که رقابت‌ها در جهان امروز شدیدتر و فاصله های تکنولوژی و فناوری بسیار نزدیکتر شده است و لحظه ای درنگ کار را برای همیشه تمام خواهد کرد و همه شکوه و بزرگی بر باد خواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا آمریکا در عین الاسد نتوانست حتی جواب کوچکی به ایران بدهد؟؟!!
زیرا هم متجاوز و خونریز بود و خون سردار بزرگی از ایران را بر زمین ریخت و هم اینکه می‌دانست که ایران کشور قدرتمندی است و هر گونه درگیری بزرگتر با ایران برای امنیت و اقتصادش در آن موقع خطر آفرین خواهد بود و هر آن ممکن است رقیبهای دیرینه اش جهان را در دست بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چونکه قطعا کشتن مهم ترین فرد نظامی ایران براش مهمتر و پر سودتر از خراب شدن ۴تا سوله خالی پایگاه خالیش بوده ! تا کی خودتونو به خواب میزنید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
آقای ناشناس اون بزرگترین پایگاه بزرگترین نیروی جهان رو زدیم کمی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
وای خدا،اینا ضربات ارام مغزی رو فراموش کردن؟!حافظه تا چه حد کوتاه مدت...بالفرض اون چیزی که تو میگی(و حتی خودشونم نمیگن و اقرارهاشونم کردن)شکستن هیمنه امریکا کم چیزی بود،که بعدش کره و چین هم براش شاخ و شونه کشیدن،چرا باورتون نمیشه،امریکا خدا نیست،الان دیگه کد خدا هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اگه جرعت دارین یه نظر سنجی بزارین تا ابروتون بره
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
این نظر سنجیه ناشناس بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
وای اگه نظرسنجی بذارن چی میشه خدایا یعنی اون روز میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خود کرده را هیچ تدبیر نیست وقتی برای همه کشورهای جهان شاخ و شانه بکشی اینطوریه؟؟
باید بداند کشورهایی هستند که تسلیم زورگویی و یکه تازی و خودخواهی و خودپسندی آمریکا نخواهند شد و غیرتشان اجازه تسلیم شدن و دلیل شدن را نمی‌دهد از جمله چین و روسیه و کره شمالی و ایران و ونزوئلا و دیگر کشورها پس ترامپ باید درک کند که در جهان بازیگران قدرتمندی همچون چین و روسیه ممکن است هر لحظه گوی سبقت را از آمریکا بربایند پس هر خطای واشنگتن حتی در درگیری با کشورهای کوچکتر او را حداقل دهها سال به عقب خواهد برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه همین چین و روسیه خدمات خودشون چند برابر به شما میدن روسیه برای دادن اس۳۰۰ به ما ناز میکرد و از اون ور برای داد اس۴۰۰ به عربستان التماس میکرد کور نباشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بله نتیجه عکس گرفت و این از باهوشی سیاستمداران ما ایرانیان است کافیست سیاست بهتر و پخته تر و هوشمندانه تری داشته باشیم تا به نتیجه های بسیار بهتری برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اگر مسولین و شما yjc عزیز یک کم به مردم فکر میکردین، دیگه نمیگفتین نتیجه عکس داد. مهم برای شما موشک هست نه رفاه و آسایش مردم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۵۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مهم برای هر کشور یا هرشهر یاهر محله ویا هرمنزل امنیت ان است بعد چیز دیگر افغانستان سوریه عراق پاکستان وکشورهای درگیر دیگر سرمایه دار هم باشن امنیت جانی ندارن وقتی از منزل بیرون میرن امید برگشت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
حرف حق. انگار موشک و میشه گذاشت لای نون خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ناشناس13:58چرا باید مردم ایران خودشونو با پاکستان و عراق و.. مقایسه کنن چرا نباید با کشورهای اروپایی و کره و چین وترکیه مقایسه شن.؟درضمن ایجاد امنیت وظیفه ی ابتدایی هر حکومتیه منتی سر مردم نباید گذاشت بابت امنیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
برادر من امنیت نباشه نون و غدا هم نیست اینو بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ساده yjc نگفته خودشون گفتن،برو متن خبرواول بخون،بعدشم زبون اصلی تو گوگل سرچ کن...البته اگه حسشو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ببین اینجا ایر انه نه افغانستان نه پاکستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
وقتی میگه نتیجه نداده منظورش این نیست که هیچ تاثیری نداشته ، تاثیر داشته و اقتصاد ما رو تضیف کرده ، منظور اینه که اون نتیجه ای که میخواستن یعنی کشوندن ایران پای میز مذاکره و توافق سر بحث های موشکی و ... رو نداشته
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
چقدر ما پر روییم به خاک سیاه نشستیم میگن نتیجه عکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
افرین به شما. که میفهمی کاش همه میفهمید ند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بارها روبروی زن و بچه میشینم و از ته دل از خجالت گریه میکنم به نظر علتش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
پس چطوری اینترنت میخری
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
باید روبروی زن و بچه بنشینی و از ته دل بخندی ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
ایمان نداشتن واقعی به خدا

فقط پیش خدا گریه کن نه بندش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اونش مهم نیست مهم اینه که نتیجه عکس داشته فقر و بدبختی و گرسنگی رو ول کن نتیجه عکس رو بچسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
باید به حال این ملت گریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
پس چطوری اینترنت میخری مگه اینترنت چقدر هزینه داره الان هر گدایی اینترنت داره ولی ندارن نیازهای اولیه زندگی رو تامین کنن نیازهای اولیه میدونی چیه یا نه هر چند شما آقا زاده که چنبره زدین رو بیت المال این چیزا رو درک نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ناشناس ۱۴:۱۶ تو چقدر عقب مانده ای که بسته اینترنتی رو فقط فکر میکنی باید پولدارا داشته باشن. خخخ مغزتو باید طلا گرفت ههههه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
زیرا سیاستمداران ایرانی باهوش هستند کاش اقتصاد دانها هم مثل ماها سیاستمداران باهوش بودند.
تنها اندکی تا شکست آمریکا باقی نمانده!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نمی فهمه ایران همه چیزش برعکس جهان هست من آگه جای ترامپ بودم به جای فشار، عکس فشار عمل می کردم و همه چیز رو در اختیار ایران می گذاشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من برای افزایش احساس عزت ملی در مردم ایران و نشان دادن ناکارآمدی تحریم در ایام انتخابات آینده دو کشور آمریکا و ایران باید بیش از پیش در زمینه های حساسیت برانگیز خصوصاً حوزه فضایی فعال بود. نمونه های دیگر از جمله حضور شناورهای سپاه در کنار ناوهای آمریکا و کمک به ونزوئلا کشور بیخ گوش آمریکا خیلی تاثیرگذار هست و باعث احساس عزت و سربلندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا...
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مرگ بر افکار و اعمال امریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ددو
۱۰:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
مطمِئن هستید نتیجه عکس داشته؟؟؟؟!!!!!!
داریم له میشیم
راجع به کجا حرف میزنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
شما از کجا داری پیام میدی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نتیجه ای که می خواستن نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هیچ میدانی کرنا آمریکا را له کرد و هنوز هم خوشحالن!!!!!
کشوری که ادعاهای جهانی داشت و به همه کشورها لشگر کشی میکرد و به همه لشگر می‌فرستاد حالا لشگری ندارد که مردم خود را از بیچارگی بردهاند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
از نظر اقتصادی به قول شما له شدیم اما اونها منظورشون تغییر رفتار در نظام هست که هیچ تغییری نکرده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
هروقت دلار میره بالا، مردم به هم میریزند
بعد از سه چهار ماه ، دستمزدها و حقوقها بالا میره و مثل قبل میشه
چطوریه که شما له شدی و هنوز صاف نشدی
نکنه فوت شدی
دوسال قبل حقوق کارگری 60 تومان بود الان 150 تومنه ولی باید به بالا تر برهم بره
اما جنگ اقتصادیه و باید به همین وضع نسبتاً خوب و بد بسازیم
نه اینکه بنالیم تا دشمن پر رو بشه و مردممان نا امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
جناب محمد پس از نظر تو باید کنار بیاییم چطور موقع انتخابات میگین باید رای بدین تا اوضاع بهتر بشه.رای میدین اوضاع همان و بدتر از قبل.جالب دستمزد کارگر ۱۵۰ یعنی با اینقدر حقوقچطور خرج زن و بچشو بده چطور از پس اجاره سنگین بربیاد یعنی شماها با این نظراتتون کشتین مارو.بله امنیت مهمه اما بالاتر از اون اقتصاد سالمه اقتصادقویه.رفاه حداقلیه .تا یه عده ادم ضعیف اومدن نظر بدن امثال تو گارد گرفتن.بسوزیم بسازیم مصلحت اندیشی مارو به اینجا کشونده.
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۲۳:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فکر کنم بالا رفتن دلار و گرانی برای شما جناب محمد عادیه ولی برای اقشار ضعیف و متوسط خیر.هه بالارفتن دستمزد پیشکش قیمتارو بیارن پایین ما حقوق زیاد نمیخاییم تا زمانیکه رانت فساد بی عدالتیو اقازادگی هست روزگارمون همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
محمد
نفست از جای گرم بلند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اقای محمد13:20از کجا داری پیام میدی؟ از امریکا؟ از اوضاع ایران خبر داری؟هر وقت دلار رفته بالا دستمزدا هم رفته بالا؟ حقوق کارگر الان روزی60 تومنه نه 150 .فکر کنم یا رفتی امریکا صفا سیتی یا خودت فوت شدی که از اینجا بی خبری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
دلار۳۲۰۰بود حقوقم یه ملیون،دلار ۱۶تومن شد حقوقم شد ۱۵۰۰یه تناسبی بزنین!دلار شده ۱۸تومن حقوقم صفر،چون کار ندارم...چون پی کد خدا رفتین،نه خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نتیجه نگرفت به‌نظر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
فعلا که ایران تجزیه نشده عزیزم . اگه شد اونوقت نتیجه گرفته . البته اگه ما زنده بودیم و سر در بدن داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
خیر نتیجه ای که اونها میخواستن نداشته
از نظر هسته ای که تمام تعهدات رو بی خیالش شدیم
از نظر موشکی که ماهواره ی نظامی فرستادیم تو مدار
از نظر رفتارهای منطقه ای که هیچ توفیقی بدست نیاوردن
فقط از نظر اقتصادی اون هم به لطف بعضی از مسوولان داخلی تونستن به مردم عادی (نه افراد مرفه)فشار بیارن
پس اونا به هیچ کدوم از دستاوردهایی که مدنظرشون بود نرسیدن
لطفا همه چی رو باهم قاطی نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
اکثریت جامعه رو مردم عادی تشکیل میدهند نه مرفه
فشار روی حداکثر مردم باشه سودش تو جیب اقلیت
چی گیر مردم عادی میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
شکم سیر از گشنه خبر نداره
آخرین اخبار