رویای قدم ‌زنی در کوچه ‌باغ‌های کرج محقق می‌شود؟

احیای کوچه باغ‌های خلج‌آباد این روزها به دغدغه ای برای مسئولان شهری کرج تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رشد جمعیت و افزایش مهاجرت پذیری البرز و در پی آن افزایش نیاز به مسکن و روند فزاینده ساخت و ساز شهری، بافت قدیمی استان البرز را دستخوش تغییرات زیادی کرده تا جایی که چهره استان و باغ شهر کرج را مکدر و حال و هوای خوش کوچه باغ ها را با آسمان خراش های بدخیم معاوضه کرده است.

اما امروزه که کار از کار گذشته و درختان جای خود را به سازه و ساختمان داده اند، مسئولان کرجی نوید بازگشت این شهر به روزگار اصلش را می دهند.

مرجانه فرهنگی، مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: به دنبال اجرای طرح های احیای کوچه باغ های خلج آباد به منظور ایجاد فضای مناسب برای سپری شدن اوقات فراغت شهروندان، در دستور کار مدیریت شهری کرج وجود دارد.

او افزود:برای توانمندسازی بافت های فرسوده مجموعه ای از طرح های بازآفرینی را در محلات هدف مورد نظر قرار داده ایم که امیدواریم تهیه و اجرای آن بتواند زندگی و رفاه بهتری را برای شهروندان رقم بزند.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری در ادامه گفت: مشارکت محلی در این طرح های بازآفرینی در نظر گرفته شده است تا در اجرای آن بتوانیم از پتانسیل اجتماعی استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: تا ۱۴۰۰، از زباله نئوپان می‌سازیم!


او افزود: از دیگر طرح هایی که در سال ۹۹ برای احقاق جهش تولید، مدنظر مدیریت شهری کرج قرار دارد؛ بازنگری طرح جامع شهری است که با همکاری معاونت شهرسازی شهرداری کرج، مدیریت طرح‌های توسعه شهری و نهاد مطالعات و برنامه ریزی این شهرداری در دست اقدام است.

فرهنگی گفت: جلساتی به صورت هفتگی برگزار می کنیم و طی آن مغایرت های موجود در بازنگری طرح جامع شهری ناشی از انتزاع فردیس از کرج را بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی می کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.