افشای جزئیات فروش تسلیحات آمریکا به عربستان با توجیه تهدید ایران

زوایای جدیدی از تلاش وزارت خارجه آمریکا برای فروش تسلیحات به عربستان با توجیه تهدید ایران روشن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، زوایای جدیدی از تلاش وزارت خارجه آمریکا برای فروش تسلیحات به عربستان با توجیه تهدید ایران روشن شد.

بر این اساس، چهار فرد آگاه در این زمینه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای فروش ۸ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان به منظور تهدید ایران و اعلام وضعیت اضطراری، از دستیارانش خواسته بود راهی برای توجیه آن پیدا کنند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه در این باره گفت: به نظر می‌رسد پمپئو برای فروش تسلیحات به عربستان از قبل برنامه داشته و به دنبال توجیهی برای آن بوده است.

این منابع خاطر نشان کردند: در واقع دولت ترامپ می‌خواست با مهندسی معکوس توجیهی برای فروش تسلیحات در شرایط اضطراری به عربستان پیدا کند.

یک منبع در کنگره آمریکا روز دوشنبه به شبکه خبری سی ان ان گفت وزیر خارجه آمریکا از همکاری و مصاحبه با بازرس کل وزارت خارجه این کشور که در خصوص اقدام دولت آمریکا برای دور زدن کنگره و فروش ۸ میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان سعودی تحقیقات می‌کند، امتناع ورزیده است.

همچنین سی ان ان اعلام کرد نه وزارت خارجه و نه بازرس کل هیچ کدام به درخواست این شبکه برای توضیح این موضوع پاسخ مثبت ندادند.

پیش‌تر استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا که در حال تحقیق بر روی اقدامات پمپئو بود از سوی ترامپ اخراج شد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام وضعیت اضطراری برای فروش تسلیحات به عربستان را جعلی خوانده بود. همچنین الیوت انگل، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخراج بازرس کل وزارت خارجه را مربوط به تحقیقات وی درباره فروش تسلیحات به عربستان دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار