مقابله با قاچاق کالا و ارز الزامی برای جهش تولید

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی مقابله با قاچاق کالا و ارز را الزامی برای جهش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ولی الله حیاتی در کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان با سه مقوله سوخت، دام، گندم و آرد مواجه هستیم که برنامه‌ریزی گسترده امسال دشمنان بر قاچاق گندم و آرد می‌باشد.

حیاتی افزود: برای جلوگیری از قاچاق سوخت فرمانداران یک ماه فرصت دارند به مردم در روستا‌های گازرسانی شده اطلاع رسانی کنند تا گاز کشی خود را انجام دهند و سهمیه سوخت آنان حذف شود.

او عنوان کرد: برخی از خانوار‌ها در این روستا‌ها بضاعت مالی کافی برای گازکشی ندارند که باید به کمک نهاد‌های حمایتی و یا اعطای تسهیلات این امر تحقق یابد.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: خواستار راه اندازی نمایندگی اموال تملیکی در استان می‌باشیم تا مردم استان به دلیل رفت و آمد به مشهد برای پیگیری کالا‌های قاچاق دچار مشکل نشوند.

او مطرح کرد: بعد از ارسال حکم تعزیرات به کمیسیون ماده ۵۰ استان برای بررسی کالا‌های قاچاق گرفته شده این کمیسیون و اموال تملیکی باید حداکثر ظرف یک هفته موضوع را بررسی و اعلام کنند تا مردم گرفتار در پروسه‌های اداری نشوند.

حیاتی اشاره داشت: انبار‌های در انتظار تایید و غیرفعال از لیست خارج شوند و اگر فردی خواستار فعالیت در این حوزه بود با داشتن ساز و کار قانونی به اداره صمت استان مراجعه کند.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از ازدحام مردم در مرکز استان و شهرستان‌ها پلاک گذاری ادوات کشاورزی را به بخش‌ها و دهستان‌ها ببرد.

حیاتی یادآور شد: اجرای طرح ممنوعیت عرضه کالا‌های فاقد شناسه در حوزه لوازم خانگی به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد که باید پیگیری و اجرا شود.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی همچنین بر ممنوعیت حمل دام‌های فاقد پلاک گذاری و برخورد با عرضه پوشاک فاقد شناسه تاکید کرد و خبر داد: امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز ایست و بازرسی فعالی در دشت مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.