ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

نظریه پردازان برجسته آمریکایی معتقدند که اگر لابی آیپک روی دستمال‌کاغذی طرحی ارائه دهد، حداقل ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره از آن حمایت خواهند کرد.

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از چند ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات‌متحده باقی نمانده است که آمریکا ازنظر تلفات و مبتلایان به کرونا در صدر کشور‌های جهان قرار گرفت و ترامپ به سبب عملکرد بسیار بد در مواجهه با این بیماری نارضایتی گسترده مردم را برانگیخت. در این اوضاع، ساز تجزیه و جدایی ایالت‌های آمریکا به گوش می‌رسد و پاره‌ای از ایالت‌ها خواهان تجزیه این کشور همانند شوروی سابق هستند.

علاوه بر این، کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که با فرض مهار کرونا، سال‌ها طول می‌کشد تا وضعیت و اقتصاد آمریکا به وضع ماقبل کرونا بازگردد. بیکاری رشد بی‌سابقه‌ای داشته و بر اساس گزارش بی‌بی‌سی تعداد متقاضیان دریافت بیمه بیکاری از مرز ۳۶ میلیون نفر گذشته است. ترامپ افزون بر این، با توصیه‌های عجیب‌وغریبش در نشست‌های خبری سوژه رسانه‌ها می‌شود.

جمهوری‌خواهان نگرانند که به سبب عملکرد ترامپ کرسی‌های سنا را از دست بدهند.

کدام رقیب برای ترامپ بهتر بود؟

برای ترامپ بهتر بود که به‌جای جو بایدن، برنی سندرز رقیب او باشد. هرچند که شعار سندرز در مورد بیمه و خدمات درمانی و انتقادات وی به وضعیت فلج سیستم درمانی آمریکا در بحبوحه بحران کرونا می‌توانست برگ برنده‌ای در مقابل ترامپ باشد، اما مواضع، افکار وی و پیشی گرفتن جو بایدن، معاون اوباما باعث شد که سندرز از رقابت‌های درون‌حزبی حزب دمکرات انصراف دهد و در پایان، ضمن حمایت از جو بایدن از هواداران خود خواست که به نفع بایدن و برای شکست ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ تلاش کنند.

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

از سوی دیگر، یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مسئله لابی رژیم صهیونیستی است. نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا با شرکت در نشست‌های سالیانه آیپک همواره تلاش می‌کنند ضمن ابراز وفاداری به اسرائیل و حمایت تمام‌قد از آن، از نفوذ و قدرت این جریان برای رسیدن به اهداف انتخاباتی خود بهره ببرند.

مرشایمر و استفان والت دو نظریه‌پرداز برجسته عرصه روابط بین‌الملل در تشریح نفوذ و قدرت لابی‌های صهیونیستی بر اساس اسناد و شواهد بیان می‌دارند که اگر لابی آیپک (کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل) روی دستمال‌کاغذی طرحی ارائه دهد، حداقل ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره آمریکا از آن حمایت خواهند کرد. نمونه دیگر از نفوذ این لابی صهیونیستی می‌توان به اقدامات بسیار مشمئزکننده و چاپلوسانه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد که کاندید‌ها با این روش‌ها تلاش می‌کردند به هر نحو ممکن حمایت آیپک را جلب کنند.

دموکرات‌ها، منتقد اسرائیل و حامی صهیونیسم

این در حالی است که دمکرات‌ها و نوع روابطشان با لابی صهیونیست از زمان باراک اوباما، وارد یک چالش تاریخی شده است. رفتار برنی سندرز و جو بایدن دو کاندیدا مطرح دمکرات‌ها در ارتباط با لابی آیپک به‌عنوان قوی‌ترین لابی طرفدار رژیم صهیونیستی قابل‌توجه است. برنی سندرز برخلاف رویه سال‌های پیش دمکرات‌ها اعلام کرد که پیامی به این نشست نمی‌فرستد و آن را به‌شدت تحریم کرد.

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

برنی سندرز در تبلیغات انتخاباتی خود، انتقادات تندی علیه صهیونیست‌ها ایراد کرد

از سوی دیگر، جو بایدن ضمن بایکوت این نشست با لحن ملایم‌تری در پیامی اعلان کرد که «هرگونه اقدام اسرائیل در خصوص الحاق کرانه باختری رود اردن و اعلام اخیر این رژیم در خصوص شهرک‌سازی‌های جدید، مانع از تشکیل کشور یکپارچه فلسطین خواهد شد.» وی هم‌چنین اظهار داشت: «اسرائیل باید به تهدید‌ها در مورد الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی خاتمه دهد».

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا درجایی دیگر بیان کرد: «این اقدامات هرگونه امید برای صلح را از بین می‌برد و صادقانه بگویم، این تحرکات از ارزش‌های دموکراتیک اسرائیل بیش‌ازپیش می‌کاهد و حمایت آمریکایی‌ها از اسرائیل، به‌خصوص در میان جوانان را در هر دو حزب سیاسی، تضعیف می‌کند.» نباید از خاطر ببریم که جو بایدن در تعلق‌خاطرش به صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ گفته بود: «می‌شود مسیحی بود و هم صهیونیست بود و من یک صهیونیست هستم.»

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

جو بایدن اعلام کرده است که اگر رئیس جمهور شود، سفارت آمریکا را به تل‌آویو بازنخواهد گرداند

گفتنی است نوع چالش دمکرات‌ها با اسرائیل به معنای عدم‌حمایت این حزب از اسرائیل نیست، بلکه این نوع مواضع آنان به سبب حساس شدن افکار عمومی آمریکا از نوع رابطه ویژه واشنگتن – تل‌آویو است.

ترامپ؛ خدمتگزار تمام‌قد صهیونیست‌ها

در مقابل جو بایدن، ترامپ قرار دارد که به گفته خودش در هیچ دوره‌ای کسی به‌اندازه ریاست جمهوری او به اسرائیل خدمت نکرده است. الحاق بلندی‌ها جولان، انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و در این اواخر آمادگی و حمایت آشکار برای الحاق بخشی‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل ازجمله این موارد به شمار می‌روند.

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس توسط ترامپ آن‌قدر برای صهیونیست‌ها مهم بود که جو بایدن رقیب ترامپ که خود در ابتدای امر، از مخالفین اقدام کلیددار کاخ سفید در موضوع انتقال سفارت بود، جرئت نکرد علیه آن موضعی بگیرد. وی در هفته‌های اخیر اعلان کرده است که قصد ندارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سفارت آمریکا را به تل‌آویو بازگرداند.

برنی سندرز اعلان کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ سفارت آمریکا را به تل‌آویو بازخواهد گرداند.

شاید ترس بایدن از سرنوشت سندرز بود که به علت دارا بودن چنین مواضعی مورد خشم صهیونیست‌ها قرار گرفت و لابی‌های وابسته به آیپک، میلیون‌ها دلار برای شکست او در چرخه انتخابات ریاست جمهوری هزینه کردند.

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس آن‌قدر برای صهیونیست‌ها ارزنده و خوشایند بوده که از ترامپ به‌عنوان کوروش زمان یاد می‌کنند و با ضرب سکه‌ای که یک روی آن کوروش هخامنشی و روی دیگر آن ترامپ است از رئیس‌جمهور آمریکا تقدیر کردند.

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

سکه‌ای با تمثال کوروش که یک نهاد صهیونیستی برای تقدیر از ترامپ ضرب کرده است

علاوه بر این ترامپ معتقد است که برای امنیت صهیونیست‌ها و به خاطر این رژیم از برجام خارج‌شده است و پامپئو نیز اعلام کرد که بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، اسرائیل امن‌تر شده است. هم‌چنین ترور سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده محور مقاومت نیز در راستای خواست صهیونیست‌ها انجام شد که همیشه دولت‌های آمریکا را به سمت جنگ و حمله نظامی به ایران تشویق می‌کنند.

ایده رئیس‌جمهور شدن ترامپ اولین بار از سوی چه کسی مطرح شد؟

از نقش کوشنر، داماد یهودی ترامپ و نقش او در ماجرای معامله قرن و ارتباطی که با محافل صهیونیستی و هم‌چنین معاونان ترامپ ازجمله مایک پنس و پامپئو با گرایشات ایدئولوژی مسیحیت صهیونیستی هم نباید غافل شد. او فردی کلیدی در سیاست‌های خاورمیانه‌ای کاخ سفید محسوب می‌شود و از وی در کنار مایک پنس و پامپئو به‌عنوان صهیونیست‌های متعصب حاکم بر کاخ سفید نام می‌برند که نقش اصلی در انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف و رایزنی با اعراب مرتجع و معامله قرن را ایفا کرد. نکته جالب آن‌که همسر کوشنر نیز که دختر ترامپ است، یهودی است. هم‌چنین گفته می‌شود که رابط جوش خوردن ارتباط بین دختر ترامپ و کوشنر، یک صهیونیست متنفذ رسانه‌ای به نام رابرت مرداک است.

به ادعای کوشنر، ایده ریاست جمهوری ترامپ برای اولین بار بین او و رابرت مرداک شکل‌گرفته است.

ترامپ پس از شکست در ماجرای کرونا و شعار «اول آمریکا»، عدم توفیق در حصول برجام جدید با ایران، شکست در مقابل اژد‌های زرد چینی و ... اکنون چاره‌ای ندارد که برای عدم شکست در انتخابات ۲۰۲۰ به خواسته‌های جدید صهیونیست‌ها ازجمله الحاق کرانه باختری رود اردن تن دهد شاید این برگ برنده به کمک او در مقابله با جو بایدن بیاید.

لابی آیپک و دوگانه ترامپ-بایدن/ ماجرای طرحی که صهیونیست‌ها روی دستمال‌کاغذی نوشتند!

دونالد ترامپ - بنیامین نتانیاهو

بررسی رفتار دموکرات‌ها در رابطه با اسرائیل خصوصاً از زمان اوباما نشان می‌دهد که روزبه‌روز این حزب و هوادارانش از این رژیم فاصله می‌گیرند. یکی از ریشه‌های این کار را در سیاست‌های سال‌های پیش تل‌آویو و شخص نتانیاهو می‌توان جست‌وجو کرد، به‌گونه‌ای که برخلاف سیاست‌های اسرائیل و لابی قدرتمند آن‌که همواره تلاش می‌کند، حمایت هر دو حزب مطرح آمریکا تداوم داشته باشد، امروزه حزب دمکرات به دلایل مختلف از آن فاصله گرفته است.

شاید اگر عامل کرونا نبود، به سبب خدمات فراوان و فوق‌العاده ترامپ به صهیونیست‌ها، تصمیم‌گیری لابی قدرتمند اسرائیل برای حمایت از ترامپ بسیار آسان و سریع انجام می‌شد، اما پیامد‌های کرونا و عدم تدبیر و مدیریت ترامپ در مبارزه با این بیماری، کار مستأجر کاخ سفید را دشوار کرده و شاید تنها کارتی که ترامپ بتواند روی آن حساب کند، برگ برنده اسرائیلی باشد که باعث خوش‌خدمتی بیش از بیش وی به اشغالگران و محافل صهیونیستی داخل آمریکا خواهد شد؛ بنابراین باید تا چند ماه آینده منتظر ماند و دید که شرایط انتخاباتی در آمریکا چگونه به‌پیش خواهد رفت.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.