مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۲۶ هزار هکتار گذشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۶هزار و ۵۳۷ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان پارسال تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام‌حیدر زورقی اظهارداشت: ۴۱ هزار و ۸۰۲ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۸۴ هزار و ۷۳۵ هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است.

او با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان‌های نیکشهر با ۲۲ هزار و ۱۹۰ هکتار، ایرانشهر با ۲۰هزار و ۵۰هکتار و بمپور با ۲۰ هزار و ۲۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروریست گفت: تاکنون دیده بانی در سطح ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار از اراضی این استان انجام شده است.

او افزود: کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است.

زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

او افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از ۲۵سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار