رشد ابر و رگبار باران در ارتفاعات / مواج شدن تنگه هرمز و دریای عمان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت:طی ساعات صبح تا ظهر امروز شرایط جوی پایداری بر روی استان حاکم خواهد بود و شرایط برای تردد‌های دریایی نیز مساعد است.

سی سی پور افزود: در ساعات بعد از ظهر وزش باد‌های سطحی بر روی تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

او گفت: از امروز تا روز سه شنبه نیز در ساعات بعد از ظهر افزایش و رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات استان همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: فردا یکشنبه در طول روز افزایش باد‌های جنوب شرقی بر روی دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز سبب متلاطم شدن این مناطق دریایی خواهد شد و توصیه می‌شود تردد شناور‌ها با احتیاط صورت پذیرد.

سی سی پور گفت: از نظر دمایی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه کاهش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما (بیشتر در سواحل) و از اواسط هفته جاری تا پایان هفته افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.