مشاور ارشد جانسون محدودیت‌های کرونایی را نقض کرد

در حالی که لندن به مردم توصیه می‌کند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، اقدام مشاور ارشد نخست‌وزیر انگلیس در نقض محدودیت‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش‌ها از پایتخت انگلیس حاکی است، دومینیک کامینگز، یکی از مشاوران ارشد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به دلیل نقض محدودیت‌های اجتماعی کرونایی نظر پلیس را جلب کرد.

بر اساس گزارش روزنامه‌های دیلی میرور و گاردین، کامینگز در حالی که به علائم کووید-۱۹ مبتلا بود برای دیدار با والدین خود، لندن را به مقصد دورهام ترک کرد.

حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت انگلیس، ضمن درخواست توضیحات در این باره معتقد است، کامینگز خود را بالاتر از قانون می‌داند اگرچه برخی از مقامات حزب لیبرال دموکرات معقتدند این اقدام می‌تواند به موضوع برکناری وی تبدیل شود.

مقامات پلیس دورهام اعلام کردند بر اساس اخبار محرمانه در ۳۱ مارس، فردی از لندن به دورهام مسافرت کرده است.

در تماس مقامات پلیس با مالکان آدرس منزل مورد نظر آن‌ها تایید کردند فرد مورد نظر حاضر و در بخشی از خانه خود را قرنطینه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، کامینگز متعاقبا در نزدیکی منزل والدینش با یک کودک خردسال که گمان می‌رود فرزندش باشد شناسایی شده است.

این در حالی است که دولت جانسون به مردم توصیه می‌کند به منظور کاهش روند گسترش کرونا فقط برای اهداف و خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند و افرادی که علائم کرونا دارند، در منزل بمانند.

کامینگز در کنار جانسون از اعضا اصلی کارزار برگزیت ۲۰۱۶ بود و متعاقبا نخست وزیر پس از اینکه در سال گذشته به قدرت رسید وی را به خیابان دانینگ (مقر نخست وزیری)  برد. مقامات دانینگ استریت همچنین اعلام کردند کامینگز پس از بروز علائم کرونا در پایان مارس خود را قرنطینه کرد.

یک سخنگوی حزب کارگر افزود در صورت صحت موضوع، مشاور اصلی نخست وزیر باید قوانین محدودیت‌های اجتماعی را نقض کرده باشد. وی افزود: مردم انگلیس انتظار ندارند یک قانون برای آن‌ها و قانون دیگری برای دومینیک کامینگز باشد و از اینرو ساختمان شماره ده (مقر نخست وزیری) باید درباره اینگونه اقدامات فورا توضیح دهد.

اد دیوی، کفیل رهبر لیبرال دموکرات‌ها، گفت: در صورتی که کامینگز مرتکب نقض قوانین شده باید برکنار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار