طراحی و اجرای بوستان مشاهیر در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ازطراحی و اجرای بوستان مشاهیر در این استان خبر داد.

طراحی و اجرای بوستان مشاهیر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با محوریت بررسی طرح بوستان مشاهیر و با اشاره به اهمیت و حساسیت در چهره نگاری مستند و مناسب ۲۳ نفر از مشاهیر استان، گفت: کیفیت تصویرسازی و اجرای سردیس و یا تندیس مفاخر و مشاهیر همدانی در قالب برگزاری فراخوان ملی از سیاست‌های ابلاغی کمیسیون و شورا به شهرداری بوده است.

او افزود:انتظار می‌رود در طراحی و اجرای سردیس‌ها و تندیس‌های بوستان مشاهیر از اساتید و صاحب ‌نظران و صاحبان فن این حوزه، استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به جانمایی بوستان مشاهیر و المان‌های طراحی شده، گفت: به منظور ایجاد محور فرهنگی و گردشگری جانمایی بوستان مشاهیر در پارک فدک واقع در بلوار آیت‌ا... نجفی انجام شده است.

سلماسی با بیان اینکه طراحی بوستان باید در حوزه تخصصی خود و با نظارت و رأی کارشناسی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری صورت پذیرد؛ گفت: با توجه به موضوعی و تخصصی بودن این بوستان ضروری است، نیاز‌های این فضا به وسیله شهرداری منطقه ۴، احصا و طراحی مناسب به‌منظور عملیاتی شدن این طرح صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در شناسایی و تصویرسازی مشاهیر منتخب و اهتمام شهرداری منطقه ۴ در طراحی بوستان منظور، مطابق با زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی شهرداری، تابستان  ۱۳۹۹ شهروندان شاهد افتتاح بوستان مشاهیر به‌عنوان معرف سند دیگری از افتخارات شهر در سطح ملی و بین‌المللی خواهند بود.

سلماسی گفت: با توجه به لزوم حفظ و نگهداری زمین‌های ورزشی شهرداری، تا ۲ هفته آینده شیوه نامه حفظ و نگهداری زمین‌های مذکور، با درنظر گرفتن استاندارد‌های اعلام شده از سوی معاونت شهرسازی و معماری و همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، از سوی شهرداری همدان به شورا ارسال شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.