کد خبر: ۷۳۶۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
کد خبر : ۷۳۶۴۸۵۹

گرم کردن درست، پیش از شروع فعالیت بدنی، برای جلوگیری از آسیب دیدگی اهمیت بسیاری دارد.

گرم کردن درست، پیش از شروع ورزش (قسمت دوم)به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با گرم کردن اصولی و درست، پیش از شروع فعالیت ورزشی و فیزیکی، می‌توان به بدن کمک کرد به آرامی برای فعالیت جسمی آماده شود؛ همچنین از آسیب دیدگی و بروز عوارض جدی هم جلوگیری می‌شود.

در قسمت پیشین، آیتم‌های حرکتی مناسب برای گرم کردن، پیش از شروع ورزش را شرح دادیم. در این قسمت، تمرینات کششی مناسب برای شروع ورزش را معرفی خواهیم کرد.

حرکت‌های کششی، پایه فعالیت‌های ورزشی هستند و انجام آن‌ها حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه، قبل از شروع ورزش، می‌تواند مفید باشد.

در ابتدا باید صاف بایستید، دو دست را از طرفین به طور کامل، باز کنید و در حالت کشید حفظ کنید. فرض کنید می‌خواهید با دستان خود، دایره بکشید، به همین صورت دو دستتان را بچرخانید و به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

همان طور که ایستاده اید، کمی دو پا را از هم فاصله دهید و با هر دست، دیگر دستتان که خم شده را به سمت خود کشیده و از ناحیه پشت آرنج را بکشید. به مدت زمان یک دقیقه با تعویض دست‌ها، این کشش را انجام دهید.

در وضعیت ایستاده، این بار دستان خود را به سمت عقب بکشید، قفل انگشتان خود را باز کنید و بازو‌های خود را به طور کامل به عقب بکشید.

این آیتم هم به مدت یک دقیقه، انجام می‌شود، اما در نیمه می‌توانید کمی هم استراحت کنید.

در ادامه، باید بایستید و پا‌ها را به شکل عدد ۷، قرار دهید. بالا تنه را به یک سو، خم کنید و در مدت یک دقیقه تغییر جهت دهید.

حال، کمی به پاهایتان فاصله دهید و اندکی هم خم شوید. با کف دست، مچ پا را در دست بگیرید. باید عضلات پا، به طور کامل کشیده شوند.

مدت زمان یک دقیقه را به دو نیمه تقسیم کنید و دو بار این وضعیت را، هر با به مدت ۳۰ ثانیه، حفظ کنید.

در قدم بعدی، باید یک پا را از عقب به سمت باسن ببرید و پاشنه‌ی پا را با دست، بگیرید. ۲۰ ثانیه مکث کنید و سپس با پای دیگرتان، تمرین کنید. برای هر پا، ۲ بار و هر بار ۲۰ ثانیه، وضعیت خود را حفظ کنید.

در پایان، بنشینید. پاهایتان را بکشید. یک پا را تا زیر قفسه سینه خم کنید. بدن را به سمت مخالف خم کنید و در نهایت با پای مخالف همین فعالیت را انجام دهید. برای این تمرین هم حدودا، ۳۰ ثانیه وقت صرف کنید.


بیشتر بخوانید:گرم کردن درست، پیش از شروع ورزش (قسمت اول)


انتهای پیام/

اپلیکیشن سیگنال
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن سیگنال
بانک مسکن
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر