امکان بازدید از اماکن تاریخی اصفهان در عید فطر با ظرفیت محدود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در تعطیلات عید فطر با رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده و تعیین ظرفیت محدود امکان بازدید از بناهای تاریخی اصفهان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به بازگشایی هتل‌ها و واحد‌های اقامتی در استان اصفهان اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا تمامی تأسیسات گردشگری استان اصفهان که بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ مجموعه است از اواخر اسفندماه سال گذشته تعطیل شد.

او افزود: از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ۲۳ فروردین ماه تنها ۸ واجد متخلف که عمدتاً هم از مهمانپذیر‌ها و خانه‌های مسافر بودند با حکم قضائی تعطیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اقدام به سفر احتمالی در تعطیلات عید فطر تصریح کرد: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، هتل‌ها و تأسیسات اقامتی با رعایت دستورالعمل‌های تعریف شده که در جهت حفظ سلامت جامعه است، بازگشایی شد.

او افزود: اگرچه بازدید از اماکن و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان اصفهان در ایام مبارک ماه رمضان به پژوهشگران و محققان محدود شد؛ اما از یکم خردادماه با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده بازدید از این اماکن با استقبال عموم مردم انجام می‌شود.

الهیاری اشاره به آموزش نیرو‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در شرایط کرونا گفت: خرید بلیت برای بازدید اماکن میراثی و تاریخی استان اصفهان به صورت آنلاین خواهد بود؛ با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و تعیین ظرفیت تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان خدمت رسانی می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
کو پول که بیاییم بازدید؟؟؟؟؟؟؟☹