کرونا نوازندگان مشهدی را راهی خیابان‌ها کرد

رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: تنگناهای مالی نوازندگان با شیوع کرونا و تعطیلی مجالس و مراسم ها باعث راهی شدن برخی از آنان به خیابان‌های مشهد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی قیطاقی رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: نوازندگان در این مدت تلاش کردند برای شادی مردم در فضای مجازی و خیابان‌ها به نوازندگی و خوانندگی بپردازند که برخی از آنان بویژه نوازندگان سنتی به دلیل مشکلات مالی و فشار‌های اقتصادی درآمدزایی در خیابان‌ها را در پیش گرفتند.

او افزود: شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مراکز فرهنگی و هنری لطمه بسیار به هنرمندان زد، از نیمه اسفند ماه همه مجتمع‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی تعطیل شدند و تعطیلی آن‌ها هنوز ادامه دارد و این موضوع موجب ضرر و زیان فعالان عرصه موسیقی شده است.

رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی ادامه داد: به خاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آموزشگاه‌های آزاد هنری تا ابتدای اردیبهشت ماه تعطیل بودند که صاحبان ۲ آموزشگاه به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره مکان ناگزیر به رها کردن کسب و کار خود شدند.

قیطاقی بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه ۶۰ آموزشگاه آزاد هنری خراسان رضوی فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های انفرادی آغاز کرده‌اند که از این تعداد ۴۸ آموزشگاه در مشهد قرار دارد.

انتهای پیام// ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.