وقف یک واحد مسکونی برای فعالیت های قرآنی

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: نخستین وقف گیلان در سال جاری در تالش به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ثبت وقف جدید شهرستان تالش، گفت : واقف خیراندیش، بهرام پور احمدی یک باب منزل مسکونی ۲ طبقه به مساحت ۲۴۲ متر را وقف کرد.
او با بیان اینکه  ارزش این ملک وقفی ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، افزود:  نیت این وقف برگزاری برنامه‌های قرآنی، اقامه نماز برگزاری عزاداری امام حسین (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در مراسم ثبت این وقف امام جمعه تالش، نماینده، ولی فقیه در سپاه و معاونت سپاه شهرستان نیز حضور داشتند گفت: از سوی واقف، امام جمعه وقت به عنوان متولی وقف تعیین شده است.

حجت الاسلام علیزاده،  با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب اوقاف گیلان در حوزه قرآن، افزود: موقوفات قرآنی در گیلان باید افزایش یابد تا پشتیبانی کننده فعالیت‌های قرآنی باشد.

او، وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز در جامعه دانست و تصریح کرد: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیان و کارشناسان  آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.