با حضور سرپرست صمت مصوب شد؛

کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو تشکیل می‌شود

در جلسه بررسی واگذاری هپکو با حضور سرپرست وزارت مقررشد کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه بررسی واگذاری هپکو با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و مقررشد کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو تشکیل و به صورت مرتب، هر هفته با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، مباحث بانکی، بیمه‌ای و حسابرسی مرتبط با این واگذاری را مورد بررسی و پایش قرار دهد.

با توجه به اینکه هر گونه واگذاری منوط به تحویل قطعی صورت‌های مالی حسابرسی شده است مقرر شد تا زمان پایان مراحل حسابرسی، انتقال موقتی به ایمیدرو انجام شود و اختیارات لازم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داده شود تا این سازمان بتواند از ابزار‌های در اختیار خود، هپکو را مدیریت کرده و بخش معدن کشور را از خدمات این شرکت پیشتیبان، برخوردار کند.

همچنین  همه واحد‌های تحت پوشش ایمیدرو، می توانند عملیات خدماتی و تعمیراتی خود را از طریق هپکو انجام دهند. همه ثبت‌سفارش‌ها و فروش همه محصولات وارداتی در هم رده تولیدات هپکو ممنوع و درخواست توقف اجرای مصوبه هیات دولت برای واردات ماشین‌آلات دست‌دوم به منظور طی مراحل قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

مقرر شد به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز هپکو پیگیری‌های لازم جهت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان منابع ریالی از طریق سیستم بانکی و ۱۰۰ میلیون دلار منابع ارزی از طریق ایمیدرو برای تامین نیاز ارزی واردات قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز این شرکت صورت گیرد.

همچنین  مجوز‌های لازم برای ترک تشریفات مناقصه برای فروش خدمات هپکو از مراجع ذیربط اخذ شده و درخواست خروج هپکو از شمول واگذاری‌ها به هیات دولت ارایه و پیش نویس پیشنهاد وزارت صمت برای واگذاری هپکو به ایمیدرو تدوین و به دولت ارسال شود.

در جلسه بررسی واگذاری هپکو  حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت  بر سرعت بخشی به روند فعالیت و تولید این کارخانه مهم تاکید کرد.

واگذاری هپکو به ایمیدرو در نشست آذرماه ۹۸ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور با حضور معاون اول رییس جمهور مصوب شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.